Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanos rempassa ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kawis
    BTCF Member
    • Sep 2009
    • 187
    • Kokkola

    Vanos rempassa ongelmaa

    Moro!

    Ajattelin tänään vaihtaa noi vanokset tiivisteet kun ei varmuutta että onko vaihdettu aikaisemmin ja oireetkin viittaisi hiukan vanokseen.

    No kaikkihan meni hyvin siihen saakka kunnes oli aika avata ne vanoksen 2 keskimmäistä pulttia jotka siellä muovisten suojien alla.

    Eli avatessa sain molemmat pultit poikki ja loppuosa pulteista jäi sinne sisälle.

    Kysymys kuuluukin nyt että kuinka ne saa sieltä ulos??
    Sähkörimpula

    Ex
    BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
    BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
    BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    #2
    Vastakierretapilla, eli tässä tapauksessa kierretapilla.

    Comment

    • kawis
      BTCF Member
      • Sep 2009
      • 187
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by sonikk View Post
      Vastakierretapilla, eli tässä tapauksessa kierretapilla.

      eli poralle reikää ja sit kierretappi siihen vai kuinka meinasit? :think
      Sähkörimpula

      Ex
      BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
      BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
      BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Tai ihan vaan pikku meisselillä ja vasaralla "järki päässä" napsuttelet. Ei ne enää voi tiukassa olla ku poikki jo ovat. Tyhmä kysymys. Tiesithän että vääränkätiset kierteet niissä kuten edellinen postaajaki kertoi kierretapin toimivan vastakierretappina.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • kawis
          BTCF Member
          • Sep 2009
          • 187
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by Kissvesala View Post
          Tai ihan vaan pikku meisselillä ja vasaralla "järki päässä" napsuttelet. Ei ne enää voi tiukassa olla ku poikki jo ovat. Tyhmä kysymys. Tiesithän että vääränkätiset kierteet niissä kuten edellinen postaajaki kertoi kierretapin toimivan vastakierretappina.

          joo nyt on tiedossa kyllä.
          Sähkörimpula

          Ex
          BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
          BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
          BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

          Comment

          • kawis
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 187
            • Kokkola

            #6
            Originally posted by kawis View Post
            joo nyt on tiedossa kyllä.
            No niin ja homma käy haasteelisemmaksi..toinen pultti ei tuu ulos millään ja toinen meni sinne sisälle.. :think

            eli kuinka paljon joutuu nyt purkamaan että sais ne akselit irti siitä keskeltä josko onnistuis sit paremmin..ja pääseekö se sisälle mennyt pultti sieltä johonkin kriittisiin paikkoihin??
            Sähkörimpula

            Ex
            BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
            BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
            BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

            Comment

            • atte.o
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2009
              • 894
              • haukipudas

              #7
              Eikö sen vanos-yksikön pitäisi tulla nyt vetämällä pois,koska kummatkin pultinkannat ovat poikki? Tämän jälkeen on tilaa toimia paremmin. Vai oletko jo näin tehnyt?
              E61 M-sport

              Comment

              • kawis
                BTCF Member
                • Sep 2009
                • 187
                • Kokkola

                #8
                Originally posted by atte.o View Post
                Eikö sen vanos-yksikön pitäisi tulla nyt vetämällä pois,koska kummatkin pultinkannat ovat poikki? Tämän jälkeen on tilaa toimia paremmin. Vai oletko jo näin tehnyt?
                juu vanos yksikkö on jo irti mut nyt tarvis saada ne katkenneet pultit pois sieltä sisältä joista toinen ei siis halua tulla ulos ja toinen halusi sinne sisälle

                eli kuinka paljon nyt joutuu purkamaan et pääsee käsiksi niihin akseleihin joihin noi pultit tulee kiinni..josko onnistuis silleen paremmin??

                ja onko toi "akseli" auki toisesta päästä et pääseekö se pultin loppu kulkeutumaan johonkin "väärään paikkaan"
                Sähkörimpula

                Ex
                BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #9
                  Olisiko näistä kuvista apua?
                  Ymmärsin että ne pultit ovat nyt katkenneet tuonne sisään:





                  Olisiko se tuossa osassa #6 sisällä?

                  Comment

                  • Jo&Po
                    BTCF Member
                    • Feb 2013
                    • 34
                    • Oulainen

                    #10
                    Pakko kysyä miten sait sen pultin pätkän meneen sinne sisään? Jos siihen poraa pienen reiän ja kierretapilla alkaa tekeen kierrettä niin eikö sen pitäisi tulla ulos? Vai käytitkö vastakierretappia ja ruuvasit enemmän kiinni? Toivottavasti remppa onnistuu.
                    Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                    Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                    Comment

                    • Tomuzki
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 75
                      • Finland

                      #11
                      Älä tee näistä mitään jos et halua laittaa jakoa mahdollisesti kohdilleen.
                      Tässä muutama idea.


                      Kokeilet avata tuolta pakonokalta nuo kolme uros torxia, niin voit vähä käännellä imunokkaa ja saat vedettyä sen osan irti minkä sisällä se katkennut pätkä tod. näköisesti on.

                      Lähtee tyyliin kääntämällä ja vetämällä. Tutkit niitä uria, niin selviää miten se liikkuu. Ei ole kiinni millään.

                      Voit myös ottaa kaikki 3 mutteria imunokasta ja 6 tuolta pakonokasta irti, niin selviää kaikki ongelmat siinä. Lukitse tätä ennen kiristin.

                      Mahdollisesti jako täytyy sit laittaa kohdilleen uudestaan. Eli käännä kone jo nyt ykk kohtaan, voi olla että jo siinä vaiheessa nuo kupit tulee ulos tai menee sisään.

                      Comment

                      • kawis
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 187
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by Tomuzki View Post
                        Älä tee näistä mitään jos et halua laittaa jakoa mahdollisesti kohdilleen.
                        Tässä muutama idea.


                        Kokeilet avata tuolta pakonokalta nuo kolme uros torxia, niin voit vähä käännellä imunokkaa ja saat vedettyä sen osan irti minkä sisällä se katkennut pätkä tod. näköisesti on.

                        Lähtee tyyliin kääntämällä ja vetämällä. Tutkit niitä uria, niin selviää miten se liikkuu. Ei ole kiinni millään.

                        Voit myös ottaa kaikki 3 mutteria imunokasta ja 6 tuolta pakonokasta irti, niin selviää kaikki ongelmat siinä. Lukitse tätä ennen kiristin.

                        Mahdollisesti jako täytyy sit laittaa kohdilleen uudestaan. Eli käännä kone jo nyt ykk kohtaan, voi olla että jo siinä vaiheessa nuo kupit tulee ulos tai menee sisään.

                        Näin juuri tehtiin ja saatiin noi osat irti ja molemmat katkenneet pultit poistettua.

                        Ei tarvinnut sotkea jakoa vaan tosiaan kääntelemällä saatiin noi osat irti ja sit vaan samalla tapaa takasin.Eivät tosiaan ole mitenkään kiinni.

                        Nyt on kone ja taas kasattu ja hyvin toimii ja käynnissä ei mitään häiriöitä.Eli loppu hyvin kaikki hyvin.

                        Kiitokset neuvonantajille ja ensi kerralla tämäkin homma menee jouhevammin.
                        Sähkörimpula

                        Ex
                        BMW e30 M3 tech., BMW e39 540iA, BMW e46 330xi
                        BMW e53 X5 4.4, BMW e39 530iA, BMW f10 530xd
                        BMW e91 335d, BMW e71 X6 35d , BMW f30 330e, F10 M550d

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎