Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x ja taka-apurungon puslien päivitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bear3
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 131
    • laitila

    #16
    samalta näyttää mitä itelki o pöydäl,ja numerotki samoi,mul o nois takamaisis puslis värimerkit toises oranssi ja toises sinine,ilmeisest oik/vas.
    "itse tein...siksi hyvä "

    e91 330xd 2007

    Comment

    • bear3
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 131
      • laitila

      #17
      veeksi-oox katton realoem:stä ,onx e90 sama apurunko ku e93 (numero)vois kyl olettaa et olis......
      "itse tein...siksi hyvä "

      e91 330xd 2007

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        #18
        Originally posted by bear3 View Post
        veeksi-oox katton realoem:stä ,onx e90 sama apurunko ku e93 (numero)vois kyl olettaa et olis......
        Niin realoemiahan se olikin.

        Kyllä mä oon ihan oikeilla osanumeroilla puslat tilannut. E93 ja E90 M3:ssa on samat puslat keskenään ja toisaalta E93 ja E90 335i vakiopuslatkin on samat puslat. Tosin E93 ja E90 taka-apurungon kuvissa on joku pieni ero, mutta yhtälailla voisi uskoa jos samat normipuslat käy molempiin korimalleihin 335i:ssä niin kaipa ne M3 puslatkin pitäis sit mennä. Joku jippo niiltä on nyt jäänyt huomaamatta, mutta mikä?
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          #19
          Pystyisikö nyt joku jotain tietoa vahvistamaan? Tai edes kertomaan mitä kautta ja miten päin ne puslat on laitettu. Tai pitikö tehdä jotain jippoja. Kumma juttuhan se on jos näitä vaikka kellä on mutta kukaan ei tiedä miten ne laitetaan.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            #20
            Täytyy kai vaan vastailla itse itselleni, että joku muu ehkä saa joskus apua tästä.

            Taka-apurungon puslista takimmaiset orggikset lähtee alakautta irti ja M3:t laitetaan alakautta paikalleen. Etummaiset orggikset lähtee alakutta irti ja M3:t laitetaan YLÄKAUTTA paikalleen (luultavasti tässä on se moka tullut). M3 apurungon puslat korottaa taka-akselistoa 2-3mm.

            Ymmärtääkseni olin ilmaissut, että puslat asennetaan yläkautta ja apurunko pitää pudottaa kokonaan alas (ei kai sitä muuten tarviis kokonaan edes pudottaa, vai?). Tosin itse olin siinä käsityksessä, että kaikki puslat laitetaan ylhäältä. Että olipahan tuossa omissakin ohjeissa vikaa...

            Tässä vielä TSI-miehille lontooksi ohjeet: http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=671569
            (kyseessä on tosiaan 1-sarjalainen, mutta 3-sarjalaisessa taitaa olla ainakin pääpiirteittäin samat hilppeet ja tosiaan siihenkin laitetaan M3:n taka-apurungon puslat).
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • bear3
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 131
              • laitila

              #21
              Taka-apurungon puslista takimmaiset orggikset lähtee alakautta irti ja M3:t laitetaan alakautta paikalleen. Etummaiset orggikset lähtee alakutta irti ja M3:t laitetaan YLÄKAUTTA paikalleen (luultavasti tässä on se moka tullut). M3 apurungon puslat korottaa taka-akselistoa 2-3mm.

              ite ymmärsin kans et juurikin kuvailemallasi tavalla etumaiset yläkautta ja takamaiset alakautta paikoilleen,kävi mieles, ku sanoit et ei laakkosen mukaan homma onnistu,et oisko koitettu kaikkia alakautta paikoilleen,mut ajattelin sit et kai merkkihuolto tietää mitä tekee......:think
              "itse tein...siksi hyvä "

              e91 330xd 2007

              Comment

              • Veeksi
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2177
                • Kuopio

                #22
                Originally posted by bear3 View Post
                ite ymmärsin kans et juurikin kuvailemallasi tavalla etumaiset yläkautta ja takamaiset alakautta paikoilleen,kävi mieles, ku sanoit et ei laakkosen mukaan homma onnistu,et oisko koitettu kaikkia alakautta paikoilleen,mut ajattelin sit et kai merkkihuolto tietää mitä tekee......:think
                No on kai sekin toki mahdollista, kun laitetaan eri autosta "vääriä osia" autoon. Näin ainakin internet kertoi jollekin Dimitrylle käyneen.

                Olin yhteyksissä taas tänään pajalle, niin enemmänkin taitaa olla kyse nyt sellaisesta epäluulosta, että he arvelisivat että nuo puslat eivät oikein toimisi ja tulisi aiheuttamaan kolinaa. Onko näin, että alkuperäisen puslan tuo keskellä oleva reikä on pienempi ja alkuperäiset puslan läpi menevät pultit on liian ohuita? Meneekö asia näin? Eli jääkö alkuperäisillä pulteilla pusliin tyhjää?
                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                BMW E63 630iA '05

                Comment

                • tnurmine
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 98
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Veeksi View Post
                  Onko näin, että alkuperäisen puslan tuo keskellä oleva reikä on pienempi ja alkuperäiset puslan läpi menevät pultit on liian ohuita? Meneekö asia näin? Eli jääkö alkuperäisillä pulteilla pusliin tyhjää?
                  Niin siis pultithan ovat taas täysin samat M3 tai E9x. Laakkosten ym. merkkihuoltojen kanssa ei tällaisista muutoksista kannata ainakaan vakavissaan käydä keskustelua, sillä harrastajan kaipaamaa tietotaitoa sieltä harvemmin löytyy.
                  Harmi vaan, että jaksavat kiusata sinua näinkin simppelissä asennushommassa, jonka pystyy omassa pihassakin tekemään parissa tunnissa. Toivottavasti eivät kehtaa rahaa sinulta ottaa tästä "ammattimaisesta" sähläyksestä.

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by tnurmine View Post
                    Niin siis pultithan ovat taas täysin samat M3 tai E9x. Laakkosten ym. merkkihuoltojen kanssa ei tällaisista muutoksista kannata ainakaan vakavissaan käydä keskustelua, sillä harrastajan kaipaamaa tietotaitoa sieltä harvemmin löytyy.
                    Harmi vaan, että jaksavat kiusata sinua näinkin simppelissä asennushommassa, jonka pystyy omassa pihassakin tekemään parissa tunnissa. Toivottavasti eivät kehtaa rahaa sinulta ottaa tästä "ammattimaisesta" sähläyksestä.
                    Kiitos näistä tiedoista! Nyt uskallan sanoa, että laittakaa vaan niin kyllä ne pelaa.

                    Ei ne luultavasti rahaa kehtaa ottaa "ylimääräisestä". Tosin voi olla, että joudun maksamaan renkaiden suuntauksen uudestaan, mikä ei nykyään ole halpaa lystiä sekään.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • bear3
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2008
                      • 131
                      • laitila

                      #25
                      no nii,vihdoin sain aikasex alkaa pusla jumppaan-m3-puslat-ja kyl
                      oikeesti kannatta valita m:läiset puslat,perä seuraa mihe mennää,eikä mihe sattuu,jo pieni lenkki 60kmh nopeudella kaupungis, nii tuntus iha erilaiselt ku enne....viäl ku ois ne vakaajat saanu ni...OMFG
                      "itse tein...siksi hyvä "

                      e91 330xd 2007

                      Comment

                      • tnurmine
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 98
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by tnurmine View Post
                        ... näinkin simppelissä asennushommassa, jonka pystyy omassa pihassakin tekemään parissa tunnissa...
                        Itse itselleni kommentoiden: Menihän siinä sitten toistakymmentä tuntia, kun liian hepposilla tarvikkeilla lähti hommaa tekemään. Tarvikkeina toimi kuitenkin 100mm viemäriputken pätkä, pari reikäistä vaneripalaa, 16mm kierretanko (hienokierre), muutama mutteri ja prikka, sekä liuta erilaisia metallipalikoita ja tietysti iso jakoavain.

                        Yllättäen eniten vaivaa tuotti takimmaisten M3 puslien laittaminen, kun se pirun kumi kertyy sinne rakosiin sellaisiksi pallukoiksi ja jumittaa koko homman. Jonkin verran puukotin niitä pallukoita pois, myös etupuslien laiton yhteydessä.

                        Jarruputket meni uusiksi, kun ei niitä ehjänä irti saanut (7 talvea kärsinyt). Eipä tullut moiseen varauduttua etukäteen.
                        (eli jarruputket joutuu irrottamaan, jotta vasemman etummaisen puslan saa mahtumaan paikalleen).

                        No mut ens kerralla menee pariin tuntiin...

                        Comment

                        • tnurmine
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 98
                          • Vantaa

                          #27
                          Nyt on muutama työmatka ajettu M3 takapuslilla ja M3 tukivarsilla.

                          Nyt on sitten melkoinen määrä uutta räminää ja surinaa ohjaamon äänimaailmassa... että tämäkin 'hinta' sitten vielä. Noh... pitää yrittää metsästää noita räminäpaikkoja sitten, josko niitä sais hiljennettyä...

                          Eli ottakaapa huomioon tämä, jos olette M3 puslia harkitsemassa.

                          Comment

                          • Veeksi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2177
                            • Kuopio

                            #28
                            Originally posted by tnurmine View Post
                            Nyt on muutama työmatka ajettu M3 takapuslilla ja M3 tukivarsilla.

                            Nyt on sitten melkoinen määrä uutta räminää ja surinaa ohjaamon äänimaailmassa... että tämäkin 'hinta' sitten vielä. Noh... pitää yrittää metsästää noita räminäpaikkoja sitten, josko niitä sais hiljennettyä...

                            Eli ottakaapa huomioon tämä, jos olette M3 puslia harkitsemassa.
                            Ei itsellä kyllä tullut mitään. Tukivarret nyt ei ylipäätään ole ääntä eristäviä tai kantavia, että takapuslista kai tuon pitäisi johtua. Mutta äänen ja värinän eristävyydeltäänhän nämä on varmasti pehmeämmät kuin uretaanipuslat. Se rakenne on vain sellainen ettei apurunko liiku sivuttaissuunnassa. Vai?

                            Edit: se muuten mikä helposti ääntää on takapenkkien välissä oleva "mukiteline ja lokero". Eikös E92:ssakin ole se? Kokeilepa loppuuko surina kun painat sen tai avaat ne luukut. Se surisi itsellä ihan vakio hilppeilläkin jo, eikä hävinnyt uudella alustalla ja puslilla.
                            Last edited by Veeksi; 06-06-2014, 10:08.
                            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                            BMW E63 630iA '05

                            Comment

                            • TeemuT
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 329
                              • Muhos

                              #29
                              Vk sitten vaihdoin uretaanipuslat alle, eivät kovinta laatua mutta jämäkät alkuperäisiin verrattuna. Ei niillä kyllä ääni kasvanut kovinkaan mutta tekevät tehtävänsä kyllä täysin. On todella herkullinen ajaa taas ja ei Vetele uraisella tiellä kiihdyttäessä kuin ennen.
                              -TT-
                              F30 320d

                              Comment

                              • expertti
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2005
                                • 883
                                • Kainuu

                                #30
                                .............nosto. Nelipyöräsuuntauksessa asentaja totesi että apurungon puslat alkaa olla vaihtokunnossa. Onko järkeä asentaa nuo M3 puslat, millaisia kokemuksia saatu?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎