Autona vm. 2008 320dA N47D20A koneella. Ajettu 150tkm.
Hieman isompaa ongelmaa taitaa pukata. Alla lyhyt vikakuvaus:
- Koneen lämmöt seilaa 89-102 C normaalissa ajossa. Lämmintä ilmaa ei enää tule ohjaamoon -> auto pajalle
- Jäähdytysjärjestelmää tutkittu. Painetesti tehty, termostaatti vaihdettu, nesteet vaihdettu.
- Tutkimuksista huolimatta vikaa ei tahdo löytyä
- Termostaatti ei aukea
- Ei ilmaannu oikein millään
Auto ajoon em. toimenpiteiden jälkeen:
- Koneen lämmöt ok aluksi, puhaltaa lämmintä sisälle
- Noin viikon ajojen (300 km) jälkeen lämmintä ei enää tule sisälle. Paisuntasäiliö porisee ajon jälkeen ja lopuksi työntää nesteitä pihalle sitä kautta.
- Lämmöt seilaa taas.
- Eipä juuri viitsi ajaa enää.
Yksi valistunut arvaus kokeneemmalta asentajalta oli ollut, että lohko saattaa olla halki 2. ja 3. sylinterin välistä. 5-10 tapausta oli tullut vastaan aiemmin ko. koneissa.
Jakopääremppaa ei ole tehty, koneen äänet normaalit..
Hyviä ideoita?
Hieman isompaa ongelmaa taitaa pukata. Alla lyhyt vikakuvaus:
- Koneen lämmöt seilaa 89-102 C normaalissa ajossa. Lämmintä ilmaa ei enää tule ohjaamoon -> auto pajalle
- Jäähdytysjärjestelmää tutkittu. Painetesti tehty, termostaatti vaihdettu, nesteet vaihdettu.
- Tutkimuksista huolimatta vikaa ei tahdo löytyä
- Termostaatti ei aukea
- Ei ilmaannu oikein millään
Auto ajoon em. toimenpiteiden jälkeen:
- Koneen lämmöt ok aluksi, puhaltaa lämmintä sisälle
- Noin viikon ajojen (300 km) jälkeen lämmintä ei enää tule sisälle. Paisuntasäiliö porisee ajon jälkeen ja lopuksi työntää nesteitä pihalle sitä kautta.
- Lämmöt seilaa taas.
- Eipä juuri viitsi ajaa enää.
Yksi valistunut arvaus kokeneemmalta asentajalta oli ollut, että lohko saattaa olla halki 2. ja 3. sylinterin välistä. 5-10 tapausta oli tullut vastaan aiemmin ko. koneissa.
Jakopääremppaa ei ole tehty, koneen äänet normaalit..
Hyviä ideoita?
Comment