Autona vm. 2008 320dA N47D20A koneella. Ajettu 150tkm.
Hieman isompaa ongelmaa taitaa pukata. Alla lyhyt vikakuvaus:
- Koneen lämmöt seilaa 89-102 C normaalissa ajossa. Lämmintä ilmaa ei enää tule ohjaamoon -> auto pajalle
- Jäähdytysjärjestelmää tutkittu. Painetesti tehty, termostaatti vaihdettu, nesteet vaihdettu.
- Tutkimuksista huolimatta vikaa ei tahdo löytyä
- Termostaatti ei aukea
- Ei ilmaannu oikein millään
Auto ajoon em. toimenpiteiden jälkeen:
- Koneen lämmöt ok aluksi, puhaltaa lämmintä sisälle
- Noin viikon ajojen (300 km) jälkeen lämmintä ei enää tule sisälle. Paisuntasäiliö porisee ajon jälkeen ja lopuksi työntää nesteitä pihalle sitä kautta.
- Lämmöt seilaa taas.
- Eipä juuri viitsi ajaa enää.
Yksi valistunut arvaus kokeneemmalta asentajalta oli ollut, että lohko saattaa olla halki 2. ja 3. sylinterin välistä. 5-10 tapausta oli tullut vastaan aiemmin ko. koneissa.
Jakopääremppaa ei ole tehty, koneen äänet normaalit..
Hyviä ideoita?
Hieman isompaa ongelmaa taitaa pukata. Alla lyhyt vikakuvaus:
- Koneen lämmöt seilaa 89-102 C normaalissa ajossa. Lämmintä ilmaa ei enää tule ohjaamoon -> auto pajalle
- Jäähdytysjärjestelmää tutkittu. Painetesti tehty, termostaatti vaihdettu, nesteet vaihdettu.
- Tutkimuksista huolimatta vikaa ei tahdo löytyä
- Termostaatti ei aukea
- Ei ilmaannu oikein millään
Auto ajoon em. toimenpiteiden jälkeen:
- Koneen lämmöt ok aluksi, puhaltaa lämmintä sisälle
- Noin viikon ajojen (300 km) jälkeen lämmintä ei enää tule sisälle. Paisuntasäiliö porisee ajon jälkeen ja lopuksi työntää nesteitä pihalle sitä kautta.
- Lämmöt seilaa taas.
- Eipä juuri viitsi ajaa enää.
Yksi valistunut arvaus kokeneemmalta asentajalta oli ollut, että lohko saattaa olla halki 2. ja 3. sylinterin välistä. 5-10 tapausta oli tullut vastaan aiemmin ko. koneissa.
Jakopääremppaa ei ole tehty, koneen äänet normaalit..
Hyviä ideoita?

Käy sillä vehkeellä Helsingissä ja takaisin ja jos geräte pelaa, teet kaupan ja ajat mutkattomiin maisemiin.
Comment