Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi tekijä lukkoperäbisneksessä (kimppatilaus?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maagi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 190
    • Varkaus

    #16
    Originally posted by Veeksi View Post
    Nyt on tarkempaa tietoa tullut tästäkin hitsattujen perien hommasta. Setti tulee myyntiin elokuun lopussa. Setti sisältää siis lukkoyksikön + final driven (ring & pinion). Ennen alennuksia, rahteja, veroja on setin hinta 1200€. Ja tuohan vaatii tosiaan sitten paljon osaamista itseltä tai asennuskulut joltain pajalta. Vois kuvitella, että kun alennukset, rahdit ja verot ottaa huomioon niin saattais selvitä tuolla 1200€:n hinnalla.

    Onkohan mitään mieltä?

    Päivittelen vielä asennuskulut JPautotuningilla tähän jos/kun he ilmoittavat arvion.
    On mieltä, oon edelleen mukana Nimim. Viimeinkin ensi viikolla loput M3-romut alle
    G26 i4 M50 Portimao Blue '23 & G05 X5 45e Mineral White '20 & F10 M5 Singapore Grau '13

    Comment

    • tkkaisla
      Bimmer Rookie
      • Sep 2017
      • 30
      • Vantaa

      #17
      Kokemuksia tästä?

      Lähestulkoon ainoa keskustelu foorumilta, jossa maininta tuosta Mfactoryn lukosta löytyy.

      Kiinnostaisi kuulla käyttäjäkokemuksia. Miten on toiminut? Onko pitänyt ääntä? Auttaako miten liukkailla?

      Kyse siis tästä:
      Genuine BMW M Performance parts at competitive prices with outstanding customer service. An online store for all your BMW Modifications needs. ML Performance
      BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
      JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
      Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

      Comment

      • JanMan
        Newbiemmer
        • Feb 2012
        • 15
        • Oulu

        #18
        Vertailin eri periä aikoinaan ja päädyin Mfactoryn LSD:hen kun yhdellä paikallisella foorumilla (US) oli samaan aikaan kimppatilaus kun perää etsin. MFactory on saanut hyvää palautetta eikä ole valitettavaa omastakaan perästä. Ainoa ongelma oli kardaanin todella tiukka sovitus perän booreille.
        Liukkaalla ajosta ei ole kokemusta, muuten kaikin puolin tyytyväinen.

        Comment

        • tkkaisla
          Bimmer Rookie
          • Sep 2017
          • 30
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by JanMan View Post
          Vertailin eri periä aikoinaan ja päädyin Mfactoryn LSD:hen kun yhdellä paikallisella foorumilla (US) oli samaan aikaan kimppatilaus kun perää etsin. MFactory on saanut hyvää palautetta eikä ole valitettavaa omastakaan perästä. Ainoa ongelma oli kardaanin todella tiukka sovitus perän booreille.
          Liukkaalla ajosta ei ole kokemusta, muuten kaikin puolin tyytyväinen.
          Itse päädyin lopulta modattuun M3:sen perään kun tuli hyvä diili(toivottavasti hyvä) vastaan. Lähetys varmaan saapuu viikon päästä niin sitten asenteluhommiin.
          BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
          JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
          Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

          Comment

          • JanMan
            Newbiemmer
            • Feb 2012
            • 15
            • Oulu

            #20
            Olit varmaan tietoinen että joudut kardaanin tekemään yhdistämällä M3:n ja alkuperäistä sekä vaihtamaan vetarit. Jenkkifoorumeilta löytyy ainakin yksi hyvä DIY tähän. Mietin itse samaa mutta päädyin helpompaan vaihtoehtoon.

            Comment

            • tkkaisla
              Bimmer Rookie
              • Sep 2017
              • 30
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by JanMan View Post
              Olit varmaan tietoinen että joudut kardaanin tekemään yhdistämällä M3:n ja alkuperäistä sekä vaihtamaan vetarit. Jenkkifoorumeilta löytyy ainakin yksi hyvä DIY tähän. Mietin itse samaa mutta päädyin helpompaan vaihtoehtoon.
              Itseasiassa korjataan/tarkennetaan hieman. Puhutaan nimittäin modatusta E36 M3:sen lukosta, joka on istutettu E92 perään. Jää nyt sitten vakioperä varaksi/myytäväksi.

              Muutama poiminta mailikeskustelusta:
              Code:
              With that amount of power you must use 8 shims setup.
              Since it´s mostly driven on the street 40%/25% with 8 shims (special order) is the best setup. 
              75%/30% sometimes is a bit agressive for wet conditions when accelerating.
              
              Options:
              
              - Upgrade TIMKEN rollerbearings - 120€.
              
              - 40%/25% locking - 8 friction shims and special assimetrical 55º Accel/65º Decel ramps costs 280€. 
              
              Total - 1120 + 38 + 120 + 280 = 1558€
              (painoin hinnan tasarahaan 1500€ toimitettuna)
              Code:
              With the correct oil (Castrol Syntrax LS 75W140) there will be no noise, parking or rolling.
              Noise when parking only happens if too much pre-load is used. I always put low pre-load to ensure longevity of shims and safer wet driving. 
              
              Too much pre-load is an incorrect and cheap way to "upgrade" a clutch lsd.
              Modified ramps angle and number of shims is the proper way to improve it.
              
              If you do the proper studing about lsd´s and you will find that a well setup clutch-type lsd is the way to go.
              
              If road driven the LSD will last for about 250000km without changing shims and doing regular oil changes.
              This is basically a M3 E36 ZF LSD adapted to a E90 diff. It´s pretty reliable.
              BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
              JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
              Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

              Comment

              • works
                BTCF Member
                • Nov 2013
                • 123
                • Espoo

                #22
                Originally posted by tkkaisla View Post
                Itseasiassa korjataan/tarkennetaan hieman. Puhutaan nimittäin modatusta E36 M3:sen lukosta, joka on istutettu E92 perään. Jää nyt sitten vakioperä varaksi/myytäväksi.
                Juttelin itse saman kaverin kanssa ja sain hyvin samansuuntaista dataa takaisin. Sulla on 188L perä jo valmiiksi ja AT, eli 3.46 perä käy suoraan?

                Onko tässä threadissa ihmisillä ideoita tahi tietoa 215:n vaihdosta 188:iin? Tältä toimittajalta/rakentajalta kustannussäästö on huima näiden kahden välillä, sekä 188:iin saa 8 shimmin paketin ja 215:een vain 4.
                135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                Comment

                • tkkaisla
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2017
                  • 30
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by works View Post
                  Sulla on 188L perä jo valmiiksi ja AT, eli 3.46 perä käy suoraan?
                  Juuri näin.

                  Parasta aikaa paketti pyörii tuolla läpi Euroopan ja alkuviikosta pitäisi saapua omiin käsiin. Harmi vaan, että tässä on samaan aikaan muutto käynnissä niin ei oikein aikataulusta löydy tilaa asenteluun kun vasta ens kuun puolelta.
                  BMW E92 335i AT 11/2007, Sparkling Graphite
                  JB4+BEF+Bluetooth, VRSF v2 downpipe, BMS DCI, Phoenix Racing charge pipe, xHP stage 3, RB PCV valve
                  Lux H8 V5 Angel Eyes, E92 LCI takavalot, "M3-look" lippa, BBS 19" CH-R Black edition

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎