Pieni läikkä ilmestyi parkkipaikalle, apukuskin puolelle jotakuinkin eturenkaan kohdalle. Mistähän tätä vuotoa alkaisi etsimään? vuorokauden aikana oli ilmestynyt sellanen reilu kämmenen kokoinen märkä läikkä ja pohjapanssarissa helmeili muutama pisara, eli vuoto jatkuu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e91 325d vuotaa jäähdytinnestettä.
Collapse
X
-
O-rengas sujahtanut väärään kohtaan, innokkasti ähelletty perille asti ku se ensimmäinen "huuli" olis ollu oikea kohta. Helppo korjata.
Putsaa paikat ja katso mistä tulee vielä lisää, veikkaisin että vakuumipumpun iso O-rengas ehkä hitaasti valuttaa.
Samoin jos on lämmitetty huohotinputki niin sen kummastakin päästä (imuputken päässä on taas o-rengas) voi vuotaa, samoin ahtoputken tiivisteet syyniin. Turbo kuitenkin vuotaa hyvin ohuena harsona öljyä normitilassakin.
Comment
-
-
Nesteen väheneminen hidastui, mutta taas saa lisätä uudelleen. Nyt tuosta egr: n laipasta huomaa että sieltä se vuotaa.
Eli hyvinkin voi olla tuo O -rengas väärin paikallaan.
Lähdin tutkimaan asiaa mutta homma tyssäsi jo vakuumipumppuun menevän letkun irrotukseen! Millä hitolla tuo pitäs lähteä? Ei vaan tahdo irrota.
Kone oli kyllä vielä jokseenkin lämmin että voisiko tuo vaikuttaa..
Huomen aamuna uusi yritys. Selvä vuotokohta kuitenkin löytyi. Tiedä sitten onko tuo ainoa :think
Jos se rengas on juntattu liian syvään, niin tekeekö sillä mitään vai suosiolla uusi. Eipä tuo uusi mitään maksa, mutta se vaiva lähteä sitä marmorilta hakemaan
Comment
-
-
Lähtihän se irti kun tarpeeksi pähkäili. O-renkas oli aika huonossa hapessa. Pyöräily laakkoselle hiki hatussa ja uusi rengas paikalleen niin A vot!
Onhan noissa renkaissa hieman eroa..
Egr cooleria pitkin valui sellainen noro nestettä, mutta eipä valu enää.
Ihmettelen vaan että kuinka se on tollaseen kuntoon menny? Alun alkaen laitettu väärin paikoilleen?
Comment
-
-
Aika saman näkönen kun omassakin autossa oli ja vuotoa tuli sellainen pieni noro.. Mun autoon edellinen omistaja oli vaihdattanut egr-termarin pari vuotta aikaisemmin, eli hetken oli kestäny.. Mulla muuten on hyllyssä muutama kpl noita o-renkaita jos joku tarvii. Ite pähkäilin sitä josko egr-termari olis juminut kiinni ja sen seurauksena egr lämmennyt liiaksi kun vesi ei kierrä ja siksi ois o-rengas menny termarilta... Vaihdoin sitten termarin samalla niin ei tarvinnu ihmetellä...Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
-
Kuulostaa varsin erikoiselta, että kaksivaiheinen EGR-termostaatti voisi jumia kiinni. Eiköhän todennäköisempi skenaario ole, että tiiviste on asennettu kuivana ja se on runnottuna jäänyt osittain laipan väliin.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment