Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 325d vuotaa jäähdytinnestettä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Line6
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 163
    • Espoo

    e91 325d vuotaa jäähdytinnestettä.

    Pieni läikkä ilmestyi parkkipaikalle, apukuskin puolelle jotakuinkin eturenkaan kohdalle. Mistähän tätä vuotoa alkaisi etsimään? vuorokauden aikana oli ilmestynyt sellanen reilu kämmenen kokoinen märkä läikkä ja pohjapanssarissa helmeili muutama pisara, eli vuoto jatkuu.
  • Iltsu
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 778
    • Espoo

    #2
    Termari halki? Se on apukuskin puolella.
    Tesla Model Y Performance
    E36 318iS "jäärata/rallicross"

    Comment

    • Line6
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 163
      • Espoo

      #3
      Onko tietoa mihin autoa voisi pikahuoltoon viedä espoon alueella?

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        #4
        Termaria veikkaisin minäkin.

        Ei se ole vaarallista jos vähän tiputtelee nestettä. Varaat ajan tuolle ihan normaalisti sopivasta korjaamosta. Pidät vain huolen että ei pääse neste loppumaan.

        Comment

        • Line6
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 163
          • Espoo

          #5
          Niinkai se on tehtävä. Kiitti vastauksista.

          Comment

          • Iltsu
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 778
            • Espoo

            #6
            Kalke&Malila Tillinmäessä. Entisiä Laakkosen tms heppuja, bemarimiehiä siis. Hommat hoituu ja kohtuuhintaan.

            Ei maksettu mainos, vaan käytin nelikutosta kerran heillä ja homma toimi.
            Tesla Model Y Performance
            E36 318iS "jäärata/rallicross"

            Comment

            • Line6
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 163
              • Espoo

              #7
              Kalke & Malilalta varattu aika. Keskiviikkona selviää että mikä siellä oikeasti vuotaa.

              Comment

              • Line6
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 163
                • Espoo

                #8
                Noniin. Selvitelty ja vuotokohta löytyi termarin juuresta. Hieman tihkui, mutta ei pahasti. Myös egr oli koestea. Epäiltiin O- rengasta, koska termari sekä egr vaihdettu reilu vuosi sitten.:think

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  O-rengas sujahtanut väärään kohtaan, innokkasti ähelletty perille asti ku se ensimmäinen "huuli" olis ollu oikea kohta. Helppo korjata.

                  Putsaa paikat ja katso mistä tulee vielä lisää, veikkaisin että vakuumipumpun iso O-rengas ehkä hitaasti valuttaa.

                  Samoin jos on lämmitetty huohotinputki niin sen kummastakin päästä (imuputken päässä on taas o-rengas) voi vuotaa, samoin ahtoputken tiivisteet syyniin. Turbo kuitenkin vuotaa hyvin ohuena harsona öljyä normitilassakin.

                  Comment

                  • Line6
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 163
                    • Espoo

                    #10
                    Nesteen väheneminen hidastui, mutta taas saa lisätä uudelleen. Nyt tuosta egr: n laipasta huomaa että sieltä se vuotaa.
                    Eli hyvinkin voi olla tuo O -rengas väärin paikallaan.
                    Lähdin tutkimaan asiaa mutta homma tyssäsi jo vakuumipumppuun menevän letkun irrotukseen! Millä hitolla tuo pitäs lähteä? Ei vaan tahdo irrota.
                    Kone oli kyllä vielä jokseenkin lämmin että voisiko tuo vaikuttaa..

                    Huomen aamuna uusi yritys. Selvä vuotokohta kuitenkin löytyi. Tiedä sitten onko tuo ainoa :think

                    Jos se rengas on juntattu liian syvään, niin tekeekö sillä mitään vai suosiolla uusi. Eipä tuo uusi mitään maksa, mutta se vaiva lähteä sitä marmorilta hakemaan

                    Comment

                    • Line6
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 163
                      • Espoo

                      #11
                      Lähtihän se irti kun tarpeeksi pähkäili. O-renkas oli aika huonossa hapessa. Pyöräily laakkoselle hiki hatussa ja uusi rengas paikalleen niin A vot!

                      Onhan noissa renkaissa hieman eroa..



                      Egr cooleria pitkin valui sellainen noro nestettä, mutta eipä valu enää.

                      Ihmettelen vaan että kuinka se on tollaseen kuntoon menny? Alun alkaen laitettu väärin paikoilleen?

                      Comment

                      • brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

                        #12
                        Hyvä että vika löytyi ja saatiin vielä korjattuakin

                        Comment

                        • Homebrew
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 349
                          • Paimio

                          #13
                          Aika saman näkönen kun omassakin autossa oli ja vuotoa tuli sellainen pieni noro.. Mun autoon edellinen omistaja oli vaihdattanut egr-termarin pari vuotta aikaisemmin, eli hetken oli kestäny.. Mulla muuten on hyllyssä muutama kpl noita o-renkaita jos joku tarvii. Ite pähkäilin sitä josko egr-termari olis juminut kiinni ja sen seurauksena egr lämmennyt liiaksi kun vesi ei kierrä ja siksi ois o-rengas menny termarilta... Vaihdoin sitten termarin samalla niin ei tarvinnu ihmetellä...
                          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                          Ex. E91 330d -07

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            #14
                            Kuulostaa varsin erikoiselta, että kaksivaiheinen EGR-termostaatti voisi jumia kiinni. Eiköhän todennäköisempi skenaario ole, että tiiviste on asennettu kuivana ja se on runnottuna jäänyt osittain laipan väliin.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎