Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 rest lämmityksen pumppu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 264
    • Lähellä Tre

e91 rest lämmityksen pumppu

Onkohan kukaan irroittanut tuota rest-toiminnon kiertovesipumpunsähkömoottoria siitä itse pumppu osasta?
    Itselläni se on vähän aikaa seisottuaan aina jumissa ja lähtee pyörimään kun sitä vähän koputtelee. Seuraavalla kerralla se on taas jumissa.

Kumpi niistä menee jumiin? Se itse muovipumppu vaiko sitä käyttävä sähkömoottori?

Ajattelin ottaa sen pumpun pois niistä kumikiinnikkeistä ja irroittaa pumpun alta ruuvit ja katsoa mitä tuo on syönyt. Onko turhaa työtä vai joku jo tehnyt :think
    G08 LCI iX3 M Sport
  • koma
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 55
    • Juupajoki/Tampere

Sähkömoottorista hiilet loppu, on tullut muutama korjattua hiilien vaihdolla.

Comment

• Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 264
      • Lähellä Tre

Originally posted by koma View Post
      Sähkömoottorista hiilet loppu, on tullut muutama korjattua hiilien vaihdolla.
      No mites kun tuon pumpun irroittaa sähkömoottorista, niin tuleeko vedet pihalle?
      Mites löytyykö tuohon valmiita sopivia hiiliä jostain, vai pitääkö muokata :think
      G08 LCI iX3 M Sport

Comment

• koma
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 55
        • Juupajoki/Tampere

Originally posted by Peksu View Post
        No mites kun tuon pumpun irroittaa sähkömoottorista, niin tuleeko vedet pihalle?
        Mites löytyykö tuohon valmiita sopivia hiiliä jostain, vai pitääkö muokata :think
        Tulee vedet pihalle jos ei käytä mitään letkun puristimia.Itse olen muokannut viilalla hiilet sopivan kokoisiksi, tuskin löytyy valmiiksi sopivia mistään.

Comment

• JP-76
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2009
          • 1060
          • Kanta-Häme

Tulee vedet pihalle jos ei käytä mitään letkun puristimia.Itse olen muokannut viilalla hiilet sopivan kokoisiksi, tuskin löytyy valmiiksi sopivia mistään.
          Onko jotain linkkiä/ vinkkiä mistä noita vois metsästää? Mistä hiilistä oot koma noita viilannu?

Näyttää noita hiiliäkin olevan vähän joka lähtöön eri kokoista ja näköistä...

Aattelin että jos hiilet hommais ennen kun purkaa moottorin niin menis vaihto vähän kivuttomammin :think
          Kalusto:
          BMW 550i xDrive -14
          BMW S1000R -17
          Toyota Proace -15

Comment

• böntti
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2011
            • 2855
            • Tampere

Olisko tästä apua:
            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

Comment

• JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

Originally posted by böntti View Post
              Ihan hyvä ohje, mutta onko moottori samanlainen e9x:ssä?

Tähän olis hyvä saada varmistus vielä joltain, pitäis saada auto kuitenkin suht nopeasti takaisin ajoon ja viikonlopussa pitäis saada homma tehtyä alusta loppuun.

Myös suora vinkki mistä nuo sais helpoiten/ nopeiten olisi myös kiitosten arvoinen.

Mullahan on vähän erilainen tuo pumppu kun on orkkiswebaston yhteydessä, mutta luulis että itse moottori on samankaltainen kuin muissa.
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

Comment

• koma
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 55
                • Juupajoki/Tampere

Originally posted by JP-76 View Post
                Ihan hyvä ohje, mutta onko moottori samanlainen e9x:ssä?

Tähän olis hyvä saada varmistus vielä joltain, pitäis saada auto kuitenkin suht nopeasti takaisin ajoon ja viikonlopussa pitäis saada homma tehtyä alusta loppuun.

Myös suora vinkki mistä nuo sais helpoiten/ nopeiten olisi myös kiitosten arvoinen.

Mullahan on vähän erilainen tuo pumppu kun on orkkiswebaston yhteydessä, mutta luulis että itse moottori on samankaltainen kuin muissa.

Webaston yhteydessä taitaa olla aina pierburgin/boschin kiertovesipumppu mitä ei voi korjata koska se ei ole perinteinen sähkömoottori eli uutta vaan tilalle.Erottaa siitä että on täysin musta ja muovikuorinen kun taas vesiventtiilien yhteydessä oleva pumppu on metallikuorinen(samanlainen kuin tuossa Bönttin E38 linkissä)

Ei nyt taas muista noiden hiilien mallia/numeroa mitä oon käyttänyt mutta Motonetista itse hakenut ja kelpaa melkein mitkä vain koska ne joutuu kumminkin hiomaan viilalla aika pieneksi.

Comment

• JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

Webaston yhteydessä taitaa olla aina pierburgin/boschin kiertovesipumppu mitä ei voi korjata koska se ei ole perinteinen sähkömoottori eli uutta vaan tilalle.Erottaa siitä että on täysin musta ja muovikuorinen kun taas vesiventtiilien yhteydessä oleva pumppu on metallikuorinen(samanlainen kuin tuossa Bönttin E38 linkissä)

Ei nyt taas muista noiden hiilien mallia/numeroa mitä oon käyttänyt mutta Motonetista itse hakenut ja kelpaa melkein mitkä vain koska ne joutuu kumminkin hiomaan viilalla aika pieneksi.
                  Ok.

Paska homma sinänsä kun tuo webaston kiertovesipumppu on niin hemmetin tyyris osa

No, täytyy kattella sitten kun on webastokelit ajankohtaisia
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

Comment

• Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

Itse Webaston yhteydessä oleva pumppu on toki eri asia.

Webastollisessa tuo lisävesipumppu on muuten samanlainen kuin normiversiossa, mutta samassa paketissa on vaihtoventtiili.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• JP-76
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 1060
                      • Kanta-Häme

Originally posted by Clavurion View Post
                      Itse Webaston yhteydessä oleva pumppu on toki eri asia.

Webastollisessa tuo lisävesipumppu on muuten samanlainen kuin normiversiossa, mutta samassa paketissa on vaihtoventtiili.
                      Siis mulla prakaa ilmeisesti tuo webaston sähköinen vesipumppu, vikakoodia antaa auxilary waterpumpista ja webasto sekä rest-toiminto ei pelaa.

Tuolle ei vissiin voi muuta kuin ostaa uusi pumppu?

Kyseessä ilmeisesti tämä osa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&fg=65&hl=26

Osa 8 tuosta kuvasta.
                      Kalusto:
                      BMW 550i xDrive -14
                      BMW S1000R -17
                      Toyota Proace -15

Comment

• brainsurgery
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1355
                        • Helsinki

Originally posted by JP-76 View Post
                        Siis mulla prakaa ilmeisesti tuo webaston sähköinen vesipumppu, vikakoodia antaa auxilary waterpumpista ja webasto sekä rest-toiminto ei pelaa.

Tuolle ei vissiin voi muuta kuin ostaa uusi pumppu?

Kyseessä ilmeisesti tämä osa: http://www.realoem.com/bmw/showparts...64&fg=65&hl=26

Osa 8 tuosta kuvasta.
                        Minulla on tuo sama pumppu paskana.

Kerro, jos löydät edullisesti tuon jostain. Schmiedmannin kautta taitaa saada edullisimmin, jos laskee postikulut mukaan. Pelkän pumpun hinta on Leebmannilla halvin.

Comment

• Homebrew
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 349
                          • Paimio

Multa löytyy Kaarinassa yksi weban kanssa varustetun auton kv-pumppu+vesiventtiili virattomana.. Vesipumpusta vissiin hiilet loppu.. Saa hakea jos tarvii...
                          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                          Ex. E91 330d -07

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎