Hep,
epätasainen tyhjäkäynti ongelmana. epäilen maf sensoria.
auto meinaa sammua kun käyttää kierrokset kone lämpimänä 2500-3000 ja antaa tipahtaa alas. kierrokset tipahtaa n. 600rpm asti ja kone melkein sammuu, kunnes saa taas tasaisemman käynnin päälle(heittelee silti hieman) ja palaa 800rpm tuntumaan. tyhjäkäynti tässä säädetty hieman korkeammalle joten tuo 800 rpm ihan ok.
MAF antaa 800rpm kohdalla lämpimänä arvoja 2 g/s. välillä maf näyttää 4-6 g/s 800rpm kohdalla ilman kuormaa.
lämmöt myös tasaisessa rauhallisessa ajossa n. 100-104c. joskus kone nakkaa "system too lean" vikakoodia eli laihalla vetää. myös kulutukset on vähänoloset.
mikähän tuossa voisi olla? minkälaisia MAF arvoja vastaavat pirssit terveenä antavat tyhjäkäynnillä lämpimänä?
suuttimet tarkastivat sekä tulpat vaihdettu. kone itsessään on tehdasuusi, joten vika lienee ympärillä olevissa antureissa/apulaitteissa/jne. imuvuotoja ei kuulemma autosta löydy.
auto e90 LCI 318i. kone n43b20.
epätasainen tyhjäkäynti ongelmana. epäilen maf sensoria.
auto meinaa sammua kun käyttää kierrokset kone lämpimänä 2500-3000 ja antaa tipahtaa alas. kierrokset tipahtaa n. 600rpm asti ja kone melkein sammuu, kunnes saa taas tasaisemman käynnin päälle(heittelee silti hieman) ja palaa 800rpm tuntumaan. tyhjäkäynti tässä säädetty hieman korkeammalle joten tuo 800 rpm ihan ok.
MAF antaa 800rpm kohdalla lämpimänä arvoja 2 g/s. välillä maf näyttää 4-6 g/s 800rpm kohdalla ilman kuormaa.
lämmöt myös tasaisessa rauhallisessa ajossa n. 100-104c. joskus kone nakkaa "system too lean" vikakoodia eli laihalla vetää. myös kulutukset on vähänoloset.
mikähän tuossa voisi olla? minkälaisia MAF arvoja vastaavat pirssit terveenä antavat tyhjäkäynnillä lämpimänä?
suuttimet tarkastivat sekä tulpat vaihdettu. kone itsessään on tehdasuusi, joten vika lienee ympärillä olevissa antureissa/apulaitteissa/jne. imuvuotoja ei kuulemma autosta löydy.
auto e90 LCI 318i. kone n43b20.
Comment