.
No joo, mulla on nyt jo jonkun verran kokemusta näistä vaivoista, josta ei tule kunnollista vikakoodia.
Luulisin että ilmamassan säätöön liittyvä vaiva, kuten täällä on aikaisemmatkin on ehdotelleet.
Vaiva tulee ahdinta suurentamalla myös.
Yksi työkalu moottoriin menevän ilman määrän säätelyssä on egr-venttiili.
Se egr-venttiilin säätämä pakokaasun kierrätyshän on käytännössä hapetonta, uudelleen kiertoon otettua "korviketta", jota ohjelma ei ota huomioon varsinaisena "ilmana".
Idea on, että järjestetään pakosarjaan korkeampi paine kun imusarjaan ja egr-venttiiliä aukaisemalla korkeamman paineen kierrätyskaasulla "korvataan" puhdasta ilmaa, sitä ei pääse moottoriin kun haluttu määrä, sille "halutulle määrälle" on sitten omat karttansa eri tilanteisiin.
Jos egr-venttiili ei aukea, niin kuin ohjelma kuvittelee tai säätää, seuraa siitä tilanne jossa ohjelma "näkee" venttiilin olevan auki ja siitä huolimatta moottoriin menee paljon ilmaa (liikaa).
Tästä seuraa toiminnallinen ristiriita.
Vaivasta selviää vaihtamalla (riittävästi) uusia osia, tai poistamalla kaikki egr,n liittyvät vikakoodit ja pakottamalla venttiilin kiinni.
No joo, mulla on nyt jo jonkun verran kokemusta näistä vaivoista, josta ei tule kunnollista vikakoodia.
Luulisin että ilmamassan säätöön liittyvä vaiva, kuten täällä on aikaisemmatkin on ehdotelleet.
Vaiva tulee ahdinta suurentamalla myös.
Yksi työkalu moottoriin menevän ilman määrän säätelyssä on egr-venttiili.
Se egr-venttiilin säätämä pakokaasun kierrätyshän on käytännössä hapetonta, uudelleen kiertoon otettua "korviketta", jota ohjelma ei ota huomioon varsinaisena "ilmana".
Idea on, että järjestetään pakosarjaan korkeampi paine kun imusarjaan ja egr-venttiiliä aukaisemalla korkeamman paineen kierrätyskaasulla "korvataan" puhdasta ilmaa, sitä ei pääse moottoriin kun haluttu määrä, sille "halutulle määrälle" on sitten omat karttansa eri tilanteisiin.
Jos egr-venttiili ei aukea, niin kuin ohjelma kuvittelee tai säätää, seuraa siitä tilanne jossa ohjelma "näkee" venttiilin olevan auki ja siitä huolimatta moottoriin menee paljon ilmaa (liikaa).
Tästä seuraa toiminnallinen ristiriita.
Vaivasta selviää vaihtamalla (riittävästi) uusia osia, tai poistamalla kaikki egr,n liittyvät vikakoodit ja pakottamalla venttiilin kiinni.
Comment