Nyt auto on ajossa, mutta akkuviat vaivaavat edelleen...
Akku tyhjenee, jopa 3 min webaston käyttöä niin ei enää jaksa startti pyörittää, akku ei myöskään taida latautua ajon aikana...
Tässä logia mitä akku nykyisellään puuhaa:
Vahasti tuosta 575 A käynnistysvirrasta voisi päätellä että Boshin S6 akku on vajaassa vuodessa mennyt ihan entiseksi kun pitäisi tulla 950 A.
Sitä sitten että johtuuko tää kaikki akusta on eri asia - osaako joku sanoa tähän jotain?
Kannattaisiko suosiolla akku vaihtaa ja sitten tapella takuun kanssa siitä kun alle vuoden vanha? Ja minkäslainen akku tuonne kannattaisi laittaa?
BMW omat akut maksaa kultaa ja hunajaa. BMW:n mukaan tosin ainakaan Bosh ei heidän omia akkujaan tee...
Wanha teksti alkuperäisestä ongelmasta, joka ratkesi jo:
Akku tyhjenee, jopa 3 min webaston käyttöä niin ei enää jaksa startti pyörittää, akku ei myöskään taida latautua ajon aikana...
Tässä logia mitä akku nykyisellään puuhaa:
Vahasti tuosta 575 A käynnistysvirrasta voisi päätellä että Boshin S6 akku on vajaassa vuodessa mennyt ihan entiseksi kun pitäisi tulla 950 A.
Sitä sitten että johtuuko tää kaikki akusta on eri asia - osaako joku sanoa tähän jotain?
Kannattaisiko suosiolla akku vaihtaa ja sitten tapella takuun kanssa siitä kun alle vuoden vanha? Ja minkäslainen akku tuonne kannattaisi laittaa?
BMW omat akut maksaa kultaa ja hunajaa. BMW:n mukaan tosin ainakaan Bosh ei heidän omia akkujaan tee...
Wanha teksti alkuperäisestä ongelmasta, joka ratkesi jo:
Tulipas siten ihan urakalla sähkövikoja tähän 2010 loppuvuoden ajokkiini. Faceliftattu 320d coupe siis.
Oli ensin kahtena yönä peräkkäin tyhjentynyt akku. Sen verran oli, että valot paloi ja webasto pyöri, mutta statti ei sitten enää pyörinytkään. Laitoin kaapeleilla käymään eikä mitään ongelmaa sen jälkeen päiväsaikaan.
Akkutesteri sanoi pitkän ajamisen jälkeen akun varaustasoksi puolen ja akun terveydeksi reilut 70 % vaikka on vajaan vuoden ikäinen AGM akku.
Kävin lukemassa liikkeessa vikakoodit ja sieltä tuli IBS (intelligent Battery Sensor) virhettä jota oli liike jo puhelimessa epäillytkin sekä kasa muita, jotka nekin kuulemma johtuivat IBS:sästä.
Lähdin siten jatkamaan menoa eikä aikaakaan kun kesken ajon tuli virhe "Engine Fault. Reduced power." -joka tarkoitti että moottori sammui kesken ajon!
Jouduin hinauttamaan auton takaisin liikkeeseen jossa testeri uudelleen kiinni ja tuli kuulemma kaikki mahdolliset virheet eikä moottorinohjausjärjestelmääkän löytynyt ollenkaan! Myös akku loppui autosta kesken testauksen, vaikka edeltävien tuntien aikana olin ajanut lähes 300 km!
Annettaessa apuvirtaa löytyi taas moottorinohjausjärjestelmäkin ja kaikki edeltävät virheet. Nyt on auto liikkeessä odottelemassa että sähkömies alkaa tutkia.
Osaisiko täällä joku antaa jotain vinkkiä mitä tässä kannattaisi tehdä?
Kuinkahan kalliiksi mahtaa tulla? Kaupasta on aikaa jo 9 kk joten ei enää varmasti mene liikkeenkään piikkiin.
Soitin myös akun myyneelle liikkeelle ja sanoivat että akun terveys viittaa vielliseen akkuun. Mutta voiko tämä muka aiheuttaa tällaisia?
Jotain mahollista jelppiä, anyone?
Oli ensin kahtena yönä peräkkäin tyhjentynyt akku. Sen verran oli, että valot paloi ja webasto pyöri, mutta statti ei sitten enää pyörinytkään. Laitoin kaapeleilla käymään eikä mitään ongelmaa sen jälkeen päiväsaikaan.
Akkutesteri sanoi pitkän ajamisen jälkeen akun varaustasoksi puolen ja akun terveydeksi reilut 70 % vaikka on vajaan vuoden ikäinen AGM akku.
Kävin lukemassa liikkeessa vikakoodit ja sieltä tuli IBS (intelligent Battery Sensor) virhettä jota oli liike jo puhelimessa epäillytkin sekä kasa muita, jotka nekin kuulemma johtuivat IBS:sästä.
Lähdin siten jatkamaan menoa eikä aikaakaan kun kesken ajon tuli virhe "Engine Fault. Reduced power." -joka tarkoitti että moottori sammui kesken ajon!
Jouduin hinauttamaan auton takaisin liikkeeseen jossa testeri uudelleen kiinni ja tuli kuulemma kaikki mahdolliset virheet eikä moottorinohjausjärjestelmääkän löytynyt ollenkaan! Myös akku loppui autosta kesken testauksen, vaikka edeltävien tuntien aikana olin ajanut lähes 300 km!
Annettaessa apuvirtaa löytyi taas moottorinohjausjärjestelmäkin ja kaikki edeltävät virheet. Nyt on auto liikkeessä odottelemassa että sähkömies alkaa tutkia.
Osaisiko täällä joku antaa jotain vinkkiä mitä tässä kannattaisi tehdä?
Kuinkahan kalliiksi mahtaa tulla? Kaupasta on aikaa jo 9 kk joten ei enää varmasti mene liikkeenkään piikkiin.
Soitin myös akun myyneelle liikkeelle ja sanoivat että akun terveys viittaa vielliseen akkuun. Mutta voiko tämä muka aiheuttaa tällaisia?
Jotain mahollista jelppiä, anyone?
Comment