Announcement

Collapse
No announcement yet.

E92 320d sähkövikoja: akku tyhjenee, IBS, sammuu kesken ajon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • manror
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 45
    • PKS

    #16
    EI OLLUTKAAN VIAT SIINÄ! =(
    Ei lähtenyt auto enää käymään toimittuaan pari tuntia täysin moitteettomasti...
    Näytöllä vilahti käynnistäessäni jokin virheilmoitus Fuel pumpista. Sitten sen jälkeen jäi päälle virheilmo: "Fault in drive".
    Kävi, kulki ja käynnistyi tosiaan pari tuntia täysin normaalisti. Sitten sammutin pariksi tunniksi ja enää ei käynnistynytkään ja nyt näkyy vain toi virhe ruudussa.

    Olisikohan kellään vinkkiä miten tästä kannattaisi edetä?
    Kun ei tässä kohtaa hermo tai perse oikeen mitenkään kestäisi kolmen viikon jonoa merkkihuoltoon ja siellä 120 e/h vian arpomalla =(
    Kulunut jo 1½ kuukauden vuokran verran tähän säätämiseen...

    Limit ei tainnut lukea ensimmäistä sivua naftakikasta joka nollaa CAN-väylän. :-p
    Last edited by manror; 05-10-2014, 19:31.

    Comment

    • kari viitanen
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 39
      • kouvola

      #17
      e92

      joko vika löytyi
      ilmari100

      Comment

      • manror
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 45
        • PKS

        #18
        Originally posted by kari viitanen View Post
        joko vika löytyi
        Moottorinohjausyksikkö oli sittenkin rikki. Tarkemmin sanottuna yksikön sisältä jokin virransyöttökortti oli kärähtänyt.

        Nyt auto on ajossa, mutta akkuviat vaivaavat edelleen!
        Akku tyhjenee, jopa 3 min webaston käyttöä niin ei enää jaksa startti pyörittää, akku ei lataudu ajon aikana...

        Tässä logia mitä akku nykyisellään puuhaa.



        Vahasti tuosta 575 A käynnistysvirrasta voisi päätellä että Boshin S6 akku on vajaassa vuodessa mennyt ihan entiseksi kun pitäisi tulla 950 A.
        Sitä sitten että johtuuko tää kaikki akusta on eri asia - osaako joku sanoa tähän jotain?

        Ja minkäslainen akku tuonne kannattaisi laittaa? BMW omat akut maksaa kultaa ja hunajaa. BMW:n mukaan tosin ainakaan Bosh ei heidän omia akkujaan tee...

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          Sitten olisi hyvä mittailla latausvirtaa tai katsella salavalikosta ajon aikana.

          Jos lataa ok eli jossain 13,8...14,6 V välillä pyörii jännitteet ajossa niin jokin laite ei nukahda --> lepovirtaa mittaamaan: KLIK. Dokun mukaan fully loaded E90 lepovirta tulisi olla 22 mA: KLIK, sivu 42. Vikailmoituksen kyllä pitäisi tulla yli 80 mA lepovirrasta.

          Comment

          • manror
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 45
            • PKS

            #20
            Originally posted by MNi View Post
            Sitten olisi hyvä mittailla latausvirtaa tai katsella salavalikosta ajon aikana.
            Salavalikko?

            edit: Google olikin kaveri =)
            http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=874
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=129051&page=4
            Last edited by manror; 18-11-2014, 12:17.

            Comment

            • manror
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 45
              • PKS

              #21
              Jännitteitä mittailtu yleismittarilla.
              Autolla ajettu tyytyväiseksi viimeksi tiistaina. Tänään ei sitten inahtanutkaan, voltit oli akussa 9,4! Sitten kaapeleilla käymään ja käynnissä 15,1 V tulee lukemaksi.
              Eli ihan hyvin lataa, mutta joku pissii kun tuolla lailla tyhjenee :-p

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎