Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 dsc+abs+init+käsijarruvalo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thorodos
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 27
    • Seinäjoki

    E90 dsc+abs+init+käsijarruvalo palaa

    Elikkäs kyseessä E90 325i N52B25 koneella, kyseiset dsc+abs+init+käsijarru valot palaa siis satunnaisesti, mikä vika olisi kyseessä? Voisko olla itellä vikana myös tuo pyörimisnopeuden anturi kuten tuolla -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=264485

    Vikakoodia en oo ainakaan saanu tuollasella yleisvikakoodin lukijalla..

    Itsellä valojen palamisen lisäksi auto alkaa jarruttelemaan itsestään, varsinkin sen jälkeen kun kääntyy jyrkästi oikealle? Ei taas vaihteeks meinaa järki riittää..

    Kiitos etukäteen!

    -Tomi
    Ajossa: BMW E39 528i
    Ex -E90 325i
    -E46 316i
    -E36 325i Coupe
    -E39 528i Touring
    -E39 530dA
    -E32 735iA
    -E34 520i
    +muutama muu saksalainen
  • J_K
    Bimmer Rookie
    • May 2013
    • 117
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by Thorodos View Post
    Elikkäs kyseessä E90 325i N52B25 koneella, kyseiset dsc+abs+init+käsijarru valot palaa siis satunnaisesti, mikä vika olisi kyseessä? Voisko olla itellä vikana myös tuo pyörimisnopeuden anturi kuten tuolla -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=264485

    Vikakoodia en oo ainakaan saanu tuollasella yleisvikakoodin lukijalla..

    Itsellä valojen palamisen lisäksi auto alkaa jarruttelemaan itsestään, varsinkin sen jälkeen kun kääntyy jyrkästi oikealle? Ei taas vaihteeks meinaa järki riittää..

    Kiitos etukäteen!

    -Tomi

    Jos otat tuon luistoneston/DTC:n kokonaan pois päältä kojelaudan namiskasta, häviääkö itsestään jarruttelu kaarteessa?
    sigpic
    325i E90

    Comment

    • Thorodos
      Bimmer Rookie
      • Jun 2013
      • 27
      • Seinäjoki

      #3
      Oon ottanu tuon DTC:n kyllä pois päältä, mutta en kyllä muista vaikuttiko.. Pitää tänää testata kun menee töihin.

      Nyt tuo saattaa jarrutella jo ilman noita valoja kojelaudassa..?

      Aika monessa paikkaa (e90post/btcf/bimmerwerkz) tuota ongelmaa laitettu tuon hydro unitin syyks, mutta kellään muulla ei oo jarrutellu itsestään auto.

      Pitäs ny kokeilla vikakoodien lukua heti ku syttyy valot tauluu että antaako jotain koodia, tiiä vaa meneekö päivä vai viikko että valot syttyy..
      Ajossa: BMW E39 528i
      Ex -E90 325i
      -E46 316i
      -E36 325i Coupe
      -E39 528i Touring
      -E39 530dA
      -E32 735iA
      -E34 520i
      +muutama muu saksalainen

      Comment

      • Thorodos
        Bimmer Rookie
        • Jun 2013
        • 27
        • Seinäjoki

        #4
        Elikkäs nyt kun töihin ajelin niin ilman dsc:tä/dct:tä ei ole ongelmia mutkissa, mutta kun laittaa päälle niin alkaa jarruttelemaan..
        Ajossa: BMW E39 528i
        Ex -E90 325i
        -E46 316i
        -E36 325i Coupe
        -E39 528i Touring
        -E39 530dA
        -E32 735iA
        -E34 520i
        +muutama muu saksalainen

        Comment

        • joni_t
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 108
          • Esbo

          #5
          Originally posted by Thorodos View Post
          Elikkäs nyt kun töihin ajelin niin ilman dsc:tä/dct:tä ei ole ongelmia mutkissa, mutta kun laittaa päälle niin alkaa jarruttelemaan..
          sama ongelma oli itsellä, vika oli oikean takapyörän ABS kehässä. Oli heikossa kunnossa...
          Mulla ilmeni vasemmalle kaartaessa. Jarrutteli itekseen ja jos paino mutkaan kovempaan niin mittaristossa syttyi jouluvalot jolloin lähti DSC+ABS pois päältä.

          Uusi kehä tuli briteistä ja schmiedmann vaihtoi sen vetarin päähän.
          F30 320iA xDrive M-Sport Edition

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Oliks virma tämä: http://www.reluctorrings.com/ ?

            Comment

            • joni_t
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 108
              • Esbo

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              Oliks virma tämä: http://www.reluctorrings.com/ ?
              Liekö sama kuitenkin mutta täältä se tuli,
              F30 320iA xDrive M-Sport Edition

              Comment

              • joni_t
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 108
                • Esbo

                #8
                Originally posted by joni_t View Post
                Liekö sama kuitenkin mutta täältä se tuli,
                http://www.ukpartsdirect.com
                Ajattelin nyt vielä valaista muille tiedoiksi että ongelmat sen kanssa alkoivat jo puoli vuotta aiemmin. Satunnaisesti saattoi esim. vakkarin tipauttaa pois päältä ilman mitään vikakoodeja. Luuli vissii takapyörän luistavan. Sitten alkoi vasemmalle kaartaessa nykimään ja vilautteli valojakin joskus.
                Tilasin ensin uuden tarvikeanturin. Tämä ei toiminut ollenkaan. Satuin siitä anturin aukosta katsomaan niin kehä oli aika ruosteisen näköinen. Dremelin kanssa pyörittelin ja putsasin kehää minkä pystyi.
                Samalla huomasin että monesti pelkän anturin vaihto auttaa asiaan kun se pää on muovia ja se on "liian" pitkä, jolloin hinkkaa kehää puhtaaksi. Tarvikeanturi oli vain hetken käytössä ja selvät urat tulivat siihen.
                Kuitenkin ongelmat jatkuivat myöhemmin ja tulivat heti päälle kun vasemman käännöksen teki.

                Kehän vaihto ja vanha alkuperäinen anturi paikalleen niin taas toimii ongelmitta. Schmiedmann totesi myös tarvikeanturin olevan täysi susi. Eli jos anturin vaihtaa niin otetaan sitten se alkuperäinen suosiolla. Fixus sanoi samaa että ne lopetti tarvikemallien myynnin kokonaan kun niissä liikaa ongelmia ollut. ATE:n mallin olisi myynyt tuohon, liekö OEM osaa? Tarvikeanturin tilasin ihan Ebaysta briteistä ja ulkoisesti on 1:1 OEM anturin kanssa.

                Toivotaan että jotain tämä tieto vielä auttaisi. Laakkoselta kun menet kysymään niin korjaus on koko vetoakselin vaihto. Pelkkä vetari on yli 600e, joten alappas laskemaan mitä maksaa. Itselle maksoi töineen 160e koko operaatio.
                F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                Comment

                • Thorodos
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2013
                  • 27
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Noniin kiitos vinkistä. Eilen puhdistin anturin, anturin reiän, sekä yritin hieman puhdistaa hieman abs-kehää. Töihin tullessa ainakin pelitti taas mutta pitää varmaan laittaa kuitenkin tilaukseen tuo uusi abs-kehä!
                  Ajossa: BMW E39 528i
                  Ex -E90 325i
                  -E46 316i
                  -E36 325i Coupe
                  -E39 528i Touring
                  -E39 530dA
                  -E32 735iA
                  -E34 520i
                  +muutama muu saksalainen

                  Comment

                  • red-eyez
                    Bimmer Rookie
                    • May 2008
                    • 69
                    • Helsinki

                    #10
                    Vastaavanlainen tilanne tuli, jarru tuntui antavan hieman periksi kun ajoin kauppakeskuksen parkkihalliin, kun lähdin taas liikeelle niin ABS, rengaspaine ja käsijarruvalo palaa. Heti alkoi ahdistamaan kun luin netistä että hydro pumppu saattoi levitä ja sen korjaaminen maksaa mansikoita.

                    Pystyin ajamaan normaalisti kotia, onko autolla nyt turvallista ajella ettei aiheuta lisää vikoja ja miten olette vian korjanneet? Onko hankala korjata itse?

                    Osaatteko sanoa mitä tulisi maksamaan jos veisin ihan huoltoon?
                    E61 530xD M-Sport
                    ex: Showroom E90 325i Sedan
                    ex: E30 316i Bavaria -90

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      Originally posted by red-eyez View Post
                      Vastaavanlainen tilanne tuli, jarru tuntui antavan hieman periksi kun ajoin kauppakeskuksen parkkihalliin, kun lähdin taas liikeelle niin ABS, rengaspaine ja käsijarruvalo palaa. Heti alkoi ahdistamaan kun luin netistä että hydro pumppu saattoi levitä ja sen korjaaminen maksaa mansikoita.

                      Pystyin ajamaan normaalisti kotia, onko autolla nyt turvallista ajella ettei aiheuta lisää vikoja ja miten olette vian korjanneet? Onko hankala korjata itse?

                      Osaatteko sanoa mitä tulisi maksamaan jos veisin ihan huoltoon?
                      hydrauliikkayksiköstä noissa hajoaa korkeintaan paineanturi, ehkä joskus harvoin pumpun hiilet, koko hydrauliikkayksikkö antureineen ja pumppuineen maksaa marmorilla noin 190e ja vaihtoon.menee pari tuntia että kyllä tuohon pitäisi normaalituloisen rahat vielä riittää... jos vika on ohjainlaitteessa niin sekin on korjattavissa... mutta vikakoodien lukuun ensin niin ei tartte arpoa.

                      Comment

                      • red-eyez
                        Bimmer Rookie
                        • May 2008
                        • 69
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by WSE1 View Post
                        hydrauliikkayksiköstä noissa hajoaa korkeintaan paineanturi, ehkä joskus harvoin pumpun hiilet, koko hydrauliikkayksikkö antureineen ja pumppuineen maksaa marmorilla noin 190e ja vaihtoon.menee pari tuntia että kyllä tuohon pitäisi normaalituloisen rahat vielä riittää... jos vika on ohjainlaitteessa niin sekin on korjattavissa... mutta vikakoodien lukuun ensin niin ei tartte arpoa.
                        Ok, kiitos paljon. Ajoitus on huikea, isyysloma päällä ja kotona vastasyntynyt =D Ei olisi saumaa istua talllilla ropaamassa autoa vaikka kuinka tekisi mieli.

                        Edit2: Pitää odottaa päivä / 2 että pääsee lukemaan, tuo ebaystä ostettu elm327 obd2 lukija ei antanut mitään vikailmoituksia ulos. Ei torquella eikä car doctor ohjelmalla, närästää.
                        Last edited by red-eyez; 03-02-2015, 16:24.
                        E61 530xD M-Sport
                        ex: Showroom E90 325i Sedan
                        ex: E30 316i Bavaria -90

                        Comment

                        • red-eyez
                          Bimmer Rookie
                          • May 2008
                          • 69
                          • Helsinki

                          #13
                          Äsken katsottiin kaverin mittarilla niin
                          51ad egs

                          5db0 abs valve evr

                          5db3 ivrr

                          5db6

                          Voisiko joku ystävällisesti kääntää minulle onko kyseessä pelkkä anturivika ja minkä osan ostamalla pääsen tästä eroon.

                          Edit: Vasen taka abs-nopeusanturi näyttää olevan viallinen, uusi anturi haettu melasalmelta. Viikonloppuna asentamaan...
                          Last edited by red-eyez; 05-02-2015, 14:07.
                          E61 530xD M-Sport
                          ex: Showroom E90 325i Sedan
                          ex: E30 316i Bavaria -90

                          Comment

                          • red-eyez
                            Bimmer Rookie
                            • May 2008
                            • 69
                            • Helsinki

                            #14
                            Vasemman taka-anturin vaihtaminen poisti 3 vikakoodia, mutta itse ongelma jäi.

                            5db3 ivrr (Hydraulic unit) edelleen herjaa. Autokaupoista on alle 6kk:tta ja autolla ei ole edes sataa tonnia lasissa niin pistän huomenna liikkeeseen puhelua.
                            E61 530xD M-Sport
                            ex: Showroom E90 325i Sedan
                            ex: E30 316i Bavaria -90

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by WSE1 View Post
                              hydrauliikkayksiköstä noissa hajoaa korkeintaan paineanturi, ehkä joskus harvoin pumpun hiilet, koko hydrauliikkayksikkö antureineen ja pumppuineen maksaa marmorilla noin 190e ja vaihtoon.menee pari tuntia että kyllä tuohon pitäisi normaalituloisen rahat vielä riittää... jos vika on ohjainlaitteessa niin sekin on korjattavissa... mutta vikakoodien lukuun ensin niin ei tartte arpoa.
                              Ootko keksinyt tuohon paineanturiin korjauskeinoa?
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎