Announcement

Collapse
No announcement yet.

e91 330xd yliohjautuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Lisäksi kannattaa muistaa että nuo ohjekirjassa annetut paineet on syytä tulkita alarajana. Itse olen pitänyt +0,3 bar annettujen paineiden päälle.

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 272
      • Lähellä Tre

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Se että alustakulma-arvot ovat "vihreällä", ei sunkaan tarkoita että ne olisivat lähelläkään oikeita, eikä varsinkaan alla olevalle vannekoolle.
      Annetut toleranssialueet ovat niin laajat että kulmat voivat olla mm.todella paljon epäsymmetriset, josta taas kuvatun kaltainen ajokäytös voi hyvinkin johtua.
      Olisiko näyttää sitä suuntauspöytäkirjaa?
      Jääny vähän kesken tämän selvittely. Nyt siis tuo yliohjautuminen on vähentynyt kun kelit kylmenneet, mutta ohjauksen palautus on laiskaa.

      Ohjaus siis palauttaa hitaasti mutkissa ja jää kaartamaan itsekseen. Ratti täytyy siis mutkissa tielläkin itse keskittää suoraan muuten jää semmosen klo 11 tai 13 kohdille ellei itse käännä loppua.

      Etupäähän on vaihdettu molemmat raidetangonpäät, mutta tietääkseni muu on alkuperäistä (aj.185tkm). Kuopissa pakkaskelissä kuuluu edestä narinaa (oisko kallistuksenvakaajan kumit?) Tässä tuo suuntausraportti nyt esillä. MItä pitäisi tehdä :think
      Attached Files
      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      • pro_tinnitus
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 273
        • Etelä-Suomi

        #18
        Originally posted by Peksu View Post
        Jääny vähän kesken tämän selvittely. Nyt siis tuo yliohjautuminen on vähentynyt kun kelit kylmenneet, mutta ohjauksen palautus on laiskaa.

        Ohjaus siis palauttaa hitaasti mutkissa ja jää kaartamaan itsekseen. Ratti täytyy siis mutkissa tielläkin itse keskittää suoraan muuten jää semmosen klo 11 tai 13 kohdille ellei itse käännä loppua.

        Etupäähän on vaihdettu molemmat raidetangonpäät, mutta tietääkseni muu on alkuperäistä (aj.185tkm). Kuopissa pakkaskelissä kuuluu edestä narinaa (oisko kallistuksenvakaajan kumit?) Tässä tuo suuntausraportti nyt esillä. MItä pitäisi tehdä :think
        Iskarin yläpäänlaakerit katsoisin myös, jos alkavat olla kuivat rasvasta niin laakeri ei tule enää kestämään kauan. Tuo keskittämisen ongelma voi johtua ihan siitä että suuntauksen jälkeen ratin anturia ei ole keskitetty/nollattu kunnolla.

        Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
        Last edited by pro_tinnitus; 22-12-2014, 23:04.
        E90 320d -05
        EX: Z3 E36/8 3.0i

        Comment

        • Peksu
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 272
          • Lähellä Tre

          #19
          Originally posted by pro_tinnitus View Post
          Iskarin yläpäänlaakerit katsoisin myös, jos alkavat olla kuivat rasvasta niin laakeri ei tule enää kestämään kauan. Tuo keskittämisen ongelma voi johtua ihan siitä että suuntauksen jälkeen ratin anturia ei ole keskitetty/nollattu kunnolla.

          http://www.bimmerforums.com/forum/sh...gle-sensor-E90
          Kurkkasin eilen myös nuo yläpään laakerit ja kirkkailta ja puhtailta nuo näytti. Laitoin kuitenkin sinne ölppää tippakannulla ja suojat takas kiinni ja kääntelin jokusen kerran rattia laidasta laitaan.

          Nostin myös rengaspaineet 2,6bar joka pyörässä. En ehtinyt sillä paljon viä ajeleen, mutta katton miten se nyt käyttäytyy
          G08 LCI iX3 M Sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎