Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 320D alakierrosten vääntö heikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niilopi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 150
    • Helsinki

    E91 320D alakierrosten vääntö heikko

    Terve,

    Hommasin tommosen 320D msportin -07 automaatti. Ongelmana on suuremmassa vauhdissa kun painan kaasua hellästi mitään ei juurikaan tapahdu jos painan kaasua tarpeeksi niin tuntuu että lähtee vähä liiankin lujaa siihen nähden mitä hain takaa. Auto lähtee hyvin hitaissa vauhdeissa. Eli semmonen kultainen keskitie yli 60km/h kiihdyttäessä puuttuu. Se alkaa kiihdyttämään kyllä mutta niin hitaasti että takana olevat jo lähtee ohi ja kärsivällisyys lopahtaa. Kierrokset tällöin ovat yleensä alle 2t. Joten joko koneen pitäis vaihtaa pienemmälle vaihteelle tai voisko olla esim joku ilma sensori? Kun sitten kenkii autoa niin turbo lähtee huomattavasti vääntämään ylemmillä kierroksilla joten se täytyy laskea ulos.

    Kiitoksia vinkeistä. Ja muuten on kyllä paras auto tähän mennessä
    F11 530Da -11
    E70 X5 3.0Da -08
    E92 330XDa -06
    E53 X5 3.0Da facelift -05
    E90 320Da m-sport -06
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Ota maffin (ilmamäärämittari) liitin auki ja lähde ajeleen ja jos toimii paremmin niin hae uusi maf.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • Niilopi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 150
      • Helsinki

      #3
      Testasin MAFfi irti. Ei ainakaan mitään suurta muutosta tapahtunut, ehkä maffin kanssa on vähän tehokkaamman tuntuinen noin niinku yleisesti. En tiiä oisko tää vaan sitte niin laiska. Tuleeko muuta mieleen?
      F11 530Da -11
      E70 X5 3.0Da -08
      E92 330XDa -06
      E53 X5 3.0Da facelift -05
      E90 320Da m-sport -06

      Comment

      • touring39
        BTCF Member
        • May 2005
        • 3901
        • Kaarina

        #4
        Ajele sen kanssa tänne Kaarinaan, niin verrataan.
        Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

        Ex:
        e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Originally posted by Niilopi View Post
          Testasin MAFfi irti. Ei ainakaan mitään suurta muutosta tapahtunut, ehkä maffin kanssa on vähän tehokkaamman tuntuinen noin niinku yleisesti. En tiiä oisko tää vaan sitte niin laiska. Tuleeko muuta mieleen?
          Hae uusi maf jos kerran edes vähän paremmaksi muuttui --> liitin auki ei vastaa uutta maffia, mutta antaa viitteitä siihen, että muuttuu vielä enemmän kun uuden laittaa kiinni.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Niilopi
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 150
            • Helsinki

            #6
            Ei muuttunu niin paljo et oisin vakuuttunu vaihtaa noin kallista osaa. Eli siis MAF päällä tuntui olevan hieman tehokkaampi kuin ilman maffia. Mitähän muita mahdollisuuksia on? Kun kaasun lämäsee pohjaan tulee luonnollisesti pienempi vaihde silmään ja sitten kyllä lähtee. Joten alle kahden tonnin väännöt puuttuu isoilla vaihteilla. Jotenki tuntuu niin mopolta et en haluis uskoo et on noin tehoton tehtaalta. Esimerkkinä tänään kiihdytin 80 - 110kmh painan normaalisti kaasua ei tapahdu mitään.. odotan hetken ja leipäännyn joten kenkäsen kaasun melkein pohjaan jolloin vasta liikahtaa.
            F11 530Da -11
            E70 X5 3.0Da -08
            E92 330XDa -06
            E53 X5 3.0Da facelift -05
            E90 320Da m-sport -06

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #7
              Liitin auki niin onko yhtä tehoton alhaalta? Siis niin tehoton, että ei tehtaalta tullessa ole ollut?
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Niilopi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 150
                • Helsinki

                #8
                Joo samanlaiselta tuntuu ilman maffia. Lueskelin muita forumeita ja yks kirjottin näin samaisesta laatikosta ja moottorista :

                "toi laatikko vaan on ihan perseestä. ei meinaa vaihtaa kirveelläkään pienempää pykälää, vaan kaasu pitää pitää pohjassa suht pitkään ja sitten hyökätäänkin kunnolla ja kulutus nousee. pitäis ajaa ihan pappa tyylillä, että pysyisi kulutus aisoissa. muutenkin tuntuu, että toi moottori on ihan liian laiska noin raskaalle autolle automaatilla."

                Joten täytyy ehkä vaan sulattaa se tosiasia että kone on vaan liian pieni isoilla vaihteilla vääntämään alakierroksia tolla lootalla.
                F11 530Da -11
                E70 X5 3.0Da -08
                E92 330XDa -06
                E53 X5 3.0Da facelift -05
                E90 320Da m-sport -06

                Comment

                • X6M
                  Newbiemmer
                  • Nov 2014
                  • 20
                  • Suomi

                  #9
                  Ex: 320d 06 tuntui kanssa laiskalta alakierroksilla. Tosin kuvittelin sen johtuneen jonkun asentamasta "tehoboxista"

                  Comment

                  • Niilopi
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 150
                    • Helsinki

                    #10
                    Tullu muuten typo tonne eli kyseessä on just 2006 120kw malli.
                    F11 530Da -11
                    E70 X5 3.0Da -08
                    E92 330XDa -06
                    E53 X5 3.0Da facelift -05
                    E90 320Da m-sport -06

                    Comment

                    • Allright
                      Newbiemmer
                      • Jan 2015
                      • 5
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Laiskuus

                      Itellä on e91 05 320dA ja ihan samanlainen laiskuus alle 2000 kierroksessa ja sen jälkeen lähtee ehkä vähän liiankin hätäseen liukkailla keleillä, kaverilla on msport ja siinä on kuulema ihan sama homma mutta lastulla tuli paremmaks alaväännöt

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎