Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Humerrus
    Newbiemmer
    • Sep 2014
    • 26
    • Lahti

    #16
    Antaakohan tämä polttoaineenmäärän säädin minkälaista vikakoodia luettavaksi? Itsellä pientä kierrosten hyppelyä ja nykimistä puolilämpösenä myös huomattavissa, mutta vikakoodeista löytyy vain lisävesipumpusta vai mikä lienee viralliselta nimeltään, koodi A6D1. Jos oikein ymmärtäny niin tämähän voi aiheuttaa jossain määrin myös tämmöistä nykimistä? :think

    Comment

    • X6M
      Newbiemmer
      • Nov 2014
      • 20
      • Suomi

      #17
      Originally posted by Humerrus View Post
      Antaakohan tämä polttoaineenmäärän säädin minkälaista vikakoodia luettavaksi? Itsellä pientä kierrosten hyppelyä ja nykimistä puolilämpösenä myös huomattavissa, mutta vikakoodeista löytyy vain lisävesipumpusta vai mikä lienee viralliselta nimeltään, koodi A6D1. Jos oikein ymmärtäny niin tämähän voi aiheuttaa jossain määrin myös tämmöistä nykimistä? :think
      Ei muistaakseni antanut tästä mitään vikakoodia. Auto toiminut moitteettomasti osan vaihdon jälkeen.

      Comment

      • Hiltunen_
        Bimmer Rookie
        • Apr 2014
        • 48
        • kellokoski

        #18
        Täällä on 128t ajetussa 320d -09 samanlaista ongelmaa, eli nykii tuntuvasti välillä 40-60 vauhdeissa pintakaasulla, eli siis ei kiihdyttäessä eikä kovemmissa nopeuksissa eikä ole kokoaikaista. Autoon on vaihdettu siirto pumppu, vaihdelaatikon turbiini,pa suodatin sekä ekp ohjainlaite. Mistä voisi johtua?:think
        Ex:f10 525d,e60 520i,e90 320d msport,F10 535d msport 2012 satin dark grey,a7 3.0tdi quattro
        535d xdrive f10, mb cls 350cdi,530e g30, xc90 d5, e61 525d msport.

        nyk. Bmw 730d xdrive f01 lci individual
        f30 328i
        toyota hiace

        Comment

        • Humerrus
          Newbiemmer
          • Sep 2014
          • 26
          • Lahti

          #19
          Polttoaineen määränsäädintä olisi tarkoituksena jälleen lähteä vaihtamaan N47mottiin. Ajattelin varmistella, että onkos jotain mitä kannattaapi ottaa kyseisessä operaatiossa huomioon.. Lenteleekö polttoaineet pitkin tallia säädintä irti nykiessä, vai pitäisikö onnistua ilman sen suurempia sotkuja

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #20
            Originally posted by Humerrus View Post
            Polttoaineen määränsäädintä olisi tarkoituksena jälleen lähteä vaihtamaan N47mottiin. Ajattelin varmistella, että onkos jotain mitä kannattaapi ottaa kyseisessä operaatiossa huomioon.. Lenteleekö polttoaineet pitkin tallia säädintä irti nykiessä, vai pitäisikö onnistua ilman sen suurempia sotkuja
            Lähinnä puhallella ympäristöstä paskat ja roskat pois ettei joudu töhnä pumppuun sisälle. Ei lennä polttoainetta ellet sitten auto käynnissä vaihda
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • MET
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 200
              • Lappeenranta

              #21
              Täältä löytyi samaa vikaa. Humppasi tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Polttoainekisko ja suodatin täynnä harmaata alumiinimönjää. Syyllisenä korkeapainepumppu. Pumppu ja suuttimet uusiksi ja vika edelleen päällä. Loppujen lopuksi viaksi paljastui 4-sylinterin imuventtiilit jotka vuotaa. Kantta irti siis. Potilaana 08 520d.

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #22
                Tänään korjailin asiakkaan N47-koneisesta 520d:stä tuon humppailun tämän topicin vinkeillä, eli vaihdoin korkeapaineen säätimen pumppuun. Vikakoodeja ei ollut mitään, ja ennen säätimen vaihtoa mittasin vielä siirtopaineen, joka heitteli n. 0.2 bar, joten siitä ei kannata hämääntyä. Sihti oli vanhassa säätimessä putipuhdas, eli pelkästään säätimen vaihto riitti. Fixuksen kautta saa Boschin säädintä OEM-numerolla hakemalla, tulee nimellä "Korjaussarja" tjsp. Hinta parin sadan luokkaa.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎