Announcement

Collapse
No announcement yet.

335d ahtovuoto/ inisevä ääni! Apua kaivataan! (Vika löytyi/korjattu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makeclick
    BTCF Member
    • Mar 2005
    • 268
    • Turku

    335d ahtovuoto/ inisevä ääni! Apua kaivataan! (Vika löytyi/korjattu)

    Moikka

    Oli pakko tehdä kyselyä tänne ja TOIVON, että joku tietää korjauksen tähän ongelmaan!? Eli esimerkki videoitakaan en ole löytänyt kuin 2, vaikka olen etsinyt huolella tähän korjausta. Tässä ne:




    Kaikki sai alkunsa ensin loppukierrosalueella täydellä kiihdytyksellä ja nyt ääni on siirtynyt noin 2000rpm kohdille (Torquen mukaan noin 0.9-> barin rasituksessa ääni alkaa)

    Tehdyt korjausyritykset:

    Vaihdettu o-renkaat 16 ja 17 http://bmwfans.info/parts-catalog/E9...turbo_charger/

    Vaihdettu o-renkaat 9, 8, 2 ja 3. Putken (7) alempi kiinnikekynsi puuttui ja myös pultti. Elätin jo toiveita työn onnistumiesesta, mutta ei... http://bmwfans.info/parts-catalog/E9..._air_duct_agr/

    Pakosarjaa yrittänyt kuikuilla ja mitään vuotoa ei näy. Turbojen ja pakosarjan väliset tiivisteet ei näytä vuotavan. Ison turbon siivekkeiden säätötangon juuresta ihan pientä nokijäämää. Molempien turbojen ahtopuolen siivet hyvässä kunnossa. Tehot eivät ole häviksissä!
    Last edited by makeclick; 18-11-2014, 10:24.
    Harrastepaholainen 335d:
    Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
    Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h
  • NCmotorsport
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 645
    • Naantali

    #2
    Kuulostaa kyllä ihan siltä että ahtimen laakereissa vikaa.

    Comment

    • Matson^
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2113
      • Seinäjoki

      #3
      Kyllä tuo hyvin samalta kuulostaa kuin oma, jossa vuoto lopulta paikallistui pakosarjan tiivisteeseen. Vinkuminen alkoi "isolla kuormalla" siirtyen ajan myötä yhä alemmille kierroksille kun konetta "väännätti" ja lopulta alkoi kuulua jo tasanopeuksissakin.
      Ei sotkenut mistään vieläkään konehuonetta niin että olisi päällepäin osannut sanoa mitään.
      | BMW G30 X-Drive M-Sport |
      | Nissan Navara TREK-1 |
      ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

      Comment

      • makeclick
        BTCF Member
        • Mar 2005
        • 268
        • Turku

        #4
        Kiitos paljon vastauksista. laakereitakin yritin kokeilla, ja hyvin tuntu pyörivän. Miten tunnistaa huonon turbon laakerin? Siivet ei ainakaan ole ottanut kiinni.

        Missä kohtaa sulla oli se vuoto? siis pakosarjan tiivisteet (pakosarjan ja koneen väliset) vai turbojen ja pakosarjan?

        Pitää kai käärmekameralla alkaa oikein tarkkaa urkkimaan.
        Harrastepaholainen 335d:
        Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
        Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #5
          Niin siis tottakai kannen ja pakosarjan välistä.. etupäästä, ei ollut pultitkaan kovin kireällä, niin varmaan sen takia "korkannut" omastani. Showroomista löytyy pari kuvaa tostakin.

          Laakereissä ei saisi juurikaan olla pitkittäis -välystä. "Sivu" -suunnassa saa pikkasen olla kun keskittyy sitten öljynpaineesta.
          Last edited by Matson^; 12-11-2014, 23:26.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • sQaw
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 2
            • Espoo

            #6
            Vesiletku kuluttaa monesti reijän alumiiniseen ahtoputkeen joka tulee välijäähyn oikealtapuolelta läheltä umpiota alhaalta ylös. Tarkistappa sieltä.

            Comment

            • makeclick
              BTCF Member
              • Mar 2005
              • 268
              • Turku

              #7
              Originally posted by Matson^ View Post
              Niin siis tottakai kannen ja pakosarjan välistä.. etupäästä, ei ollut pultitkaan kovin kireällä, niin varmaan sen takia "korkannut" omastani. Showroomista löytyy pari kuvaa tostakin.

              Laakereissä ei saisi juurikaan olla pitkittäis -välystä. "Sivu" -suunnassa saa pikkasen olla kun keskittyy sitten öljynpaineesta.
              Kiitos! Kävin ihailemassa samalla kuvia, siisti peli . Turbot tairvii kai ottaa irti ja vaihto alakautta? Oma pirssi E92, joten tilaa ei ihan hirveesti ole...


              Pitää katsoa tuo vesiletkukin. eli tarkotat hanttarin puolta? tuo Oikea on vähän kiistsnalainen viittaus , eli kumpi oikea?
              Harrastepaholainen 335d:
              Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
              Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

              Comment

              • sQaw
                Newbiemmer
                • Jun 2013
                • 2
                • Espoo

                #8
                Kuskinpuolelta, Konehuoneeseen katsottuna oikea

                Comment

                • hopeanuoli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 211
                  • Helsinki

                  #9
                  Itse askartelin jokin aika sitten isosta silikoniletkusta, kahdesta isosta letkuklemmarista, päätylaipasta ja paineilmaliittimestä adapterin, jolla ahtopuolen voi ylipaineistaa kone sammutettuna. Omassa kone on M57, mutta kyllä yleensäkin tuommoisen adapterin aina johonkin ahtopuolen liitokseen kiinni saa. Sitten vaan painetta (maltillisesti...) sisään ja pihinöitä/vihellyksiä kuuntelemaan. Painetta kannattaa seurata esim. ahtopaineanturin avulla, jottei riko paikkoja. Tuolla kyllä löytyy pienetkin ahtovuodot, tarvittaessa voi käyttää saippualiuosta vielä apuna.
                  Last edited by hopeanuoli; 15-11-2014, 12:12.
                  e90 330d -05

                  Comment

                  • makeclick
                    BTCF Member
                    • Mar 2005
                    • 268
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by Matson^ View Post
                    Niin siis tottakai kannen ja pakosarjan välistä.. etupäästä, ei ollut pultitkaan kovin kireällä, niin varmaan sen takia "korkannut" omastani. Showroomista löytyy pari kuvaa tostakin.

                    Laakereissä ei saisi juurikaan olla pitkittäis -välystä. "Sivu" -suunnassa saa pikkasen olla kun keskittyy sitten öljynpaineesta.
                    Laakerit oli ihan jees, niinkuin epäilinkin, mutta kappas. Mulla aivan sama vika kuin sinulla oli! Ykkös sylinterihän se siellä vuosi ja pultit tuntui olevan todella heppoisesti kiinni!

                    Kuva pakosarjasta

                    Eli jos teillä vielä toimii ja on 2008/12 - 2010 niin kannattaa tarkistaa! Epäilen, että tuon saisi ehkä kiristämällä kuntoon. Tiiviste ei näyttänyt täysin palaneelta minkään pellin välistä (tiivisteessä monta peltiä päällekkäin). Voin siitäkin laittaa kuvan jälkeenpäin. Itse vaihdoin molempien turbojen ja pakosarjan kaikki tiivisteet. Pakosarjan mutterit 35Nm (ohje sanoi 20Nm), turbojen.... tarpeeksi kovaa

                    ps. oli muuten vmäinen homma! NYT voi taas nauttia ajamisesta ja kiitos kovasti kaikille ja toivottavasti tämä auttaa seuraavia!
                    Last edited by makeclick; 16-11-2014, 22:29. Reason: Foorumi ei osaa keskittää kuvaa, joten linkkinä.
                    Harrastepaholainen 335d:
                    Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                    Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                    Comment

                    • makeclick
                      BTCF Member
                      • Mar 2005
                      • 268
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by sQaw View Post
                      Kuskinpuolelta, Konehuoneeseen katsottuna oikea
                      Tähän voi kommentoida tämän! Oho! Oli kyllä sinnekkin kuoppa jo kaivertunut, mutta ei vielä läpi. Asettelin putkia vähän nätimmin sinne, jotta ei hinkaa. Kiitos tästä varoituksesta! Kannattaa kaikkien tarkastaa sQaw kuvailema kohta, jotka tänne sattuu eksymään. 100 varma vuotokohta joskus jos ei hoida pois!
                      Harrastepaholainen 335d:
                      Räyskäkä 1/4 mailia:12.553
                      Kiikala 1/4 mailia: 12.357s 186km/h

                      Comment

                      • Grapes
                        BTCF Member
                        • Jul 2008
                        • 601
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        No nyt alkoi omastakin 535d:stä kuulumaan sama ääni kuin ekan postauksen tokalla videolla

                        Toivottavasti on myös sama vika ettei tarttis alkaan turboja uusiin.
                        F11 M550d -13

                        ex:
                        E60 535d -08 405/800
                        E39 M5 -99
                        E60 530dA -03 302/660
                        E39 523iA -98
                        Lada 1600 -91
                        Ford Escort Sport -72

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          #13
                          Kannattanee uusia pakosarjan mutterit samalla jos alkaa remonttiin...

                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • Remppa
                            Newbiemmer
                            • Jun 2019
                            • 7
                            • Tampere

                            #14
                            Tampereen alueelta pajaa?

                            Moro,

                            Itsellä täysin samaa ongelmaa, mitä tässä ketjussa kuvataan. Tosiaan kuormalla alkaa äänet kuulua ja pikkuhiljaa siirtyy alemmille kierroksille sieltä 2000 nurkilta.
                            Auto: E92 2007 335D ajettuna ~237tkm.

                            Onko kellään antaa hyvää paikka Tampereella tai lähettyvillä, missä tästä viasta pääsis eroon? Muutamasta paikasta kyselly ja siellä vastaukset aika ympäripyöreitä. Ei viittis montaa sataa maksaa jannuille nenänkaivelusta.

                            Itsellä ei tosiaan ole tässä tampereen nurkalla mahkuja alkaa purkaan autoo, eikä sen puolen liioin mekaanikon taitojakaan :think

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎