Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehot katosi e90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syrkö
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 70

    #16
    Huomenna saadaan selkoa asiaan Toivottavasti

    Tein äsken seuraavan huomion, konepelti auki > ovet lukkoon > ovet auki > turbon vierestä kuuluu hakkaava ääni (vähän kuin iso kello raksuttaisi) tekee sitä noin 10 kertaa ja sitten hiljenee!

    Vähän tuohon malliin > https://www.youtube.com/watch?v=tgxNJPtt05U muttei noin selvästi, ihan yrittäisi aukaista mutta jää puolitiehen. Onko tuossa sähköinen servo/solenoidi?
    Last edited by syrkö; 30-12-2014, 23:01.

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #17
      Sähkösäätöinen turbo eli todennäköisesti säädön servo hakkaa rajoittimeen, tuikun toteamukseen kakkossivulla osuu tässä threadissa: KLIK.

      Comment

      • syrkö
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 70

        #18
        Nyt ollaan varmaan lähellä vikaa, ahtimen siivet ei siis aukea, Säädin liikkuu sormella painaen ääriasentoihin muttei jää kuin tuohon hakkaavaan asentoon. Todennäköisesti turbon siivet on saanut osumaa etteivät aukea! Kannattaako turbo huollattaa vai ottaa samalla kokonaan uusi murkula? tänään vielä nuo vikakoodit.



        Jos säädin naksuttaa, kun virrat pannaan päälle, ei ahtimen siivet pääse riittävästi auki.
        Jos säädin naksuttaa kun virrat pannaan pois, niin siivet ei pääse riittävän kiinni.

        Säädin rikki, vaihdettu, ahtimeen soveltumaton, väärässä asennossa, vivusto takertelee, siivikko rikki.

        Säätimessä on "kytkin", joka päästää irti, jos vivusto ei pääse säätimen haluamaan asentoon, siitä se ääni kuuluu.
        Kymmenkunta naksausta yrittää, sitten luovuttaa ja pitäisi antaa vikakoodin.

        Säätimen toimintaa voi ohjelmasta rajoittaakkin, mutta oikean vian varmistaminen varmaan ahtimen irroituksen vaatii.




        __________________
        Last edited by syrkö; 31-12-2014, 12:39.

        Comment

        • syrkö
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 70

          #19
          vikakoodit nyt luettu, laitan ne tarkalleen kun saan ne meilillä illalla, vikakoodi tuolle säätimelle ainakin. Yritetty ajaa tuota turbon säätimen testitoimintoa läpi, ei liiku mihinkään surisee vaan. Kun virrat laittaa päälle ja säädin alkaa hakkaamaan, tällöin kun säädintä liikuttaa painaen, niin liikkuu laidasta laitaan, mutta koneen käydessä ei liiku mihinkään.

          moottorin käydessä turbosta kuuluu helinää, ihan kuin siivet olisi irtonaisessa tilassa.
          Last edited by syrkö; 01-01-2015, 19:09.

          Comment

          • syrkö
            Bimmer Rookie
            • Nov 2006
            • 70

            #20
            Koodit Charge air pressure actuator 248304 charge air pressure control, control deviation 248296

            nollauksen jälkeen vain tuo ensinmäinen.

            Mitähän elvytys konsteja tuohon actuatoriin vois vielä kokeilla, ennenkuin ottaa mötikän pöydälle?

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #21
              Muistelen joulukuun aikana foorumilla kerrotun sähkösäätöisen turbonohjaimen korjauksesta, jollen nyt unta nähnyt. Ei löytynyt pikaisella haulla.

              Jos ohjainsiivet ovat jumissa, niin tämä pulja osannee auttaa: KLIK.

              Tuollakin mainostetaan VNT-ahtimien korjausta: KLIK, ei tietoa enempää puljasta.

              Jos sähkösäätö hajalla pelkästään, osannee autoelektro.fi auttaa.

              Comment

              • syrkö
                Bimmer Rookie
                • Nov 2006
                • 70

                #22
                Vielä tarkemmin tuota imupuolen siipiä parilla sormella heilutellessa, selvisi että väljyyttä on joka suuntaan ja reilusti

                Nuo siivet näyttivät niin siistiltä että tuskin rikkoutunut vieraan "esineen" sinne mennessä, vaan laakerit antaneet periksi kun tuo kilinäkin kuuluu!!!!
                Tai sitten akseli poikki kun tuo pieni "pamahdus" kuului, kun tehot häipyi.

                Nyt on sitten vaihtoehtoja, vaihtaa itse, en ole vielä löytänyt kunnon ohjeita (mistä löytyis?) joten kysynkin onnistuuko tavan koti mekaanikolta ja missä pitää olla tarkkana.

                Tai sitten maksaa n.1700e. ja vie suoraan korjaamolle.

                Parit turbotarjoukset tuli jo kysyttyä>
                Turbon korjaus toki halvempi mutta kannattaako?



                Turbotukku > GGTurbo turboahdin 24 kuukauden takuulla hintaan 890,00 euroa.

                *Turbolader > Manufacturer: BMW
                Vehicle Type: 318 d
                Year: 01.01.2005 - 01.12.2007
                Engine: M47TU2D20
                Capacity cubic: 1995
                Engine power: 90 KW / 122 PS

                Price: 799,00 EURO
                Tax/Vat: 151,81 EURO
                ------------------------
                Total: 950,81 EURO

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #23
                  Ehkä kysyisin turbolader.net:stä tarjousta myös.

                  Vähintään pakosarjaa vasten oleva tiivari uusiksi, samoin öljykierron tiivisteet ja banjopultti. Itse vaihtaisin ainakin tuon tulopuolen öljyletkun eli osa 6 tuolta: KLIK.

                  Samassa konkurssissa tarkistaisin pakosarjan tiivisteet lohkoa vasten, ettei sieltä ole nokipölyä vuotanut.

                  Lisäksi uusisin ahtoputkien tiivisteet eli 2,3,7, ja 8 täältä: KLIK. Ne kun on pikaliitoksia niin vain tiiviste takaa ettei ole vuotoa. Mitään klemmaria ei ole enää kiristämässä. Vähintään tuo turbolta lähtevä tiiviste.

                  Comment

                  • syrkö
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2006
                    • 70

                    #24
                    Ok, tuo viimeinen tarjous on juuri tuolta turboladerilta.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎