Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d E91 lämpennöö jopa liikookin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mza
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 21
    • Kuopio

    320d E91 lämpennöö jopa liikookin

    Missäs voes vika olla kun motti yljkuumennoo? Sisälle päen puhaltelloopi kyllä lämmintä, mutta molemmat alavesjletkuloiset tuntuupi kylymiltä kätteen. Liekkö vuan piätermari jumissa, vae voesko olla jopa vesjpumppu männynnä? Ossoiskohan kukkaan arvella, jotta mistä kannattasj alloittoo nysveeminen?
  • Jolli
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2556
    • Virolahti

    #2
    Jos nyt ekana se murremongerrus loppuu niin joku saattaisi joka lukea ekaa sanaa pidemmälle.

    Paljon ne lämmöt oikeasti on? Mistä päättelet että lämpenee liikaa?
    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
    PM tavoittaa, puhelimella ei.

    Comment

    • Tapio Ruotsalainen
      Newbiemmer
      • Oct 2011
      • 19
      • Maaninka

      #3
      Termari tai vesipumppu jos nestettä on riittävästi. Riippuu tietty minkälaisessa ajossa lämpenee. Herjaako lämmöistä mittaristossa?

      Comment

      • Mza
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 21
        • Kuopio

        #4
        Murre on lopetettu toimimattomana jänisajossa...

        Pari kertaa ilmoitti näytössä lämmöistä ja sammutti motin kovalla pakkasella. Sen jälkeen ajelin lämppäri tapissa ja homma pelasi.

        Lisäsin nestettä, kun oli alarajalla eikä ole nyt enää valittanut lämmöistä.
        En tosin ole sanut salavalikkoa auki, joten varsinaisia lämpötiloja en saa seurattua.

        Alavesiletkut on kylmät ja tuuletin pyörii täysillä koko ajan kun auto on käynnissä.

        Tilasin molemmat termarit ja ajattelin aloittaa niistä.

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Vuosimallia ei ole kerrottu, niin ei voi tietää moottorin mallia. Jos on N47, niin vika on varmaan anturissa.


          Comment

          • Mza
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 21
            • Kuopio

            #6
            Originally posted by Bullitt View Post
            Vuosimallia ei ole kerrottu, niin ei voi tietää moottorin mallia. Jos on N47, niin vika on varmaan anturissa.

            Vm on 2008.
            Anturi näytti 138ast, joten se oli osasyyllinen.

            Comment

            • Mza
              Newbiemmer
              • Sep 2005
              • 21
              • Kuopio

              #7
              Termari vaihdettu, edelleen alavesiletku kylmä...joten se ei ollut syypää.

              Vaikuttaako se lämpötila anturi jollain tavalla nesteiden kiertoon?
              Osaisiko joku kertoa miten tuosta saa piilovalikon, jotta voisi seurata lämpöjä? Alkaa kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ongelmalta.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Ainakin tuolla: KLIK.

                Vaihdoitko EGR-termarin? Se ei ole pahan hintainen eikä kaada budjettia edes marmorilla. O-rengas - syytä uusia - tulee siiheen ekaan pykälään, ei pohjaan asti.

                Comment

                • natuski
                  Newbiemmer
                  • Jan 2013
                  • 16
                  • finlandi

                  #9
                  Itselläni oli juuri samanlainen ongelma jonkin aikaa sitten ja syy oli puhtaasti viallinen lämpötila-anturi. Anturi näyttää virheellisesti että kone on kuumana -> ohjelma pyörittää flektiä kokoajan jolloin vesiletkut eivät pääse lämpenemään. Anturi on todennäköisesti hajonnut jäähdytysnesteen vuotaessa sen sähköliittimeen ja tämä selittää myös nesteiden häviämisen koneesta.

                  Taisi olla uusi anturi jotain 70 euron luokkaa paikallisessa merkkihuollossa.


                  Salavalikosta pääsee katselemaan lämpöjä ja googlesta löytyy ohjeet kuinka tänne pääsee.
                  E91 LCI 320dA -11

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Kannattaa katsoa salavalikosta ennen kuin käynnistät auton kylmänä että mitä se lämpötila näyttää, veikkaan että näyttää suurinpiirtein 130c, jos näin niin silloin on anturissa vika, ja eikun hakemaan uutta kaupasta. viimeksi maksoi 37€.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • Mza
                      Newbiemmer
                      • Sep 2005
                      • 21
                      • Kuopio

                      #11
                      Jes. Huomenna anturikauppaan...

                      Comment

                      • Affliction
                        Newbiemmer
                        • Jan 2015
                        • 8
                        • Espoo

                        #12
                        Terve,

                        Uutena Bmw:n omistajana lainaan tätä viestiketjua kun hieman samalla asialla ollaan..

                        Eli kulkineena itsellä E91 320d vm.2006. Seurailin tuossa salavalikon kautta lämpöjä ja auto nosti lämmöt korkeintaan 74 asteeseen. Hain uudet termostaatit (päätermari+EGR) varaosaliikkeestä ja vaihdoin eilen paikalleen. Vaihto onnistui hyvin foorumin ohjeiden mukaan ja lyhyen koeajolenkin jälkeen lämmöt nousi hienosti max 93 asteeseen.

                        Koeajolenkin jälkeen kuitenkin alavesiletku edelleen viileä. Tänään hieman pidemmän ajon (noin.40km) jälkeen lämmöt edelleen siististi noin 90 asteessa, mutta alavesiletku pysyy viileänä. Ulkolämpötila nollan tienoissa.

                        Onko uusi päätermari jumissa, ettei neste kierrä kunnolla jäähdyttimen kautta, vai onko tuo ihan normaalia? Avautuuko päätermari tosiaan niin vähän, että nesteen kierto "koko kierroksen" kestää siis huomattavan kauan?

                        Jäähdytin myöskin noin puoliväliin asti lämmin ja alaosa viileä. Lämpöjä olen seuraillut ennen käynnistystä ja ajon aikana ja mielestäni lämpötilatieto on koko ajan looginen, ettei näytä mitään 130 asteen lukemia.

                        Bmw on itselle uusi tuttavuus, joten saa valistaa tietämätöntä

                        Comment

                        • Mza
                          Newbiemmer
                          • Sep 2005
                          • 21
                          • Kuopio

                          #13
                          Minä ihmettelin samaa, mutta taitaa olla vaan ominaisuus. Minulla oli lämpötilaanturi sökö, näytti 79astetta tasaisesti salavalikosta ja testerissä 131ast.

                          Comment

                          • ^niGo
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 36
                            • Mikkeli

                            #14
                            Mulla kans n47 koneessa ilmeisesti anturivika, joten uskaltaakohan autolla ajaa:think onko paha homma vaihtaa itse?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by ^niGo View Post
                              Mulla kans n47 koneessa ilmeisesti anturivika, joten uskaltaakohan autolla ajaa:think onko paha homma vaihtaa itse?
                              Jos jäähdytysjärjestelmä on muuten kunnossa, niin voi sillä ajaa vaikka anturi olisi rikki. Kannattaa kyllä vaihtaa anturi ettei lämmöt pääse yllättämään.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎