Missäs voes vika olla kun motti yljkuumennoo? Sisälle päen puhaltelloopi kyllä lämmintä, mutta molemmat alavesjletkuloiset tuntuupi kylymiltä kätteen. Liekkö vuan piätermari jumissa, vae voesko olla jopa vesjpumppu männynnä? Ossoiskohan kukkaan arvella, jotta mistä kannattasj alloittoo nysveeminen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d E91 lämpennöö jopa liikookin
Collapse
X
-
Jos nyt ekana se murremongerrus loppuu niin joku saattaisi joka lukea ekaa sanaa pidemmälle.
Paljon ne lämmöt oikeasti on? Mistä päättelet että lämpenee liikaa?Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
-
-
Murre on lopetettutoimimattomana jänisajossa...
Pari kertaa ilmoitti näytössä lämmöistä ja sammutti motin kovalla pakkasella. Sen jälkeen ajelin lämppäri tapissa ja homma pelasi.
Lisäsin nestettä, kun oli alarajalla eikä ole nyt enää valittanut lämmöistä.
En tosin ole sanut salavalikkoa auki, joten varsinaisia lämpötiloja en saa seurattua.
Alavesiletkut on kylmät ja tuuletin pyörii täysillä koko ajan kun auto on käynnissä.
Tilasin molemmat termarit ja ajattelin aloittaa niistä.
Comment
-
-
Itselläni oli juuri samanlainen ongelma jonkin aikaa sitten ja syy oli puhtaasti viallinen lämpötila-anturi. Anturi näyttää virheellisesti että kone on kuumana -> ohjelma pyörittää flektiä kokoajan jolloin vesiletkut eivät pääse lämpenemään. Anturi on todennäköisesti hajonnut jäähdytysnesteen vuotaessa sen sähköliittimeen ja tämä selittää myös nesteiden häviämisen koneesta.
Taisi olla uusi anturi jotain 70 euron luokkaa paikallisessa merkkihuollossa.
Salavalikosta pääsee katselemaan lämpöjä ja googlesta löytyy ohjeet kuinka tänne pääsee.E91 LCI 320dA -11
Comment
-
-
Kannattaa katsoa salavalikosta ennen kuin käynnistät auton kylmänä että mitä se lämpötila näyttää, veikkaan että näyttää suurinpiirtein 130c, jos näin niin silloin on anturissa vika, ja eikun hakemaan uutta kaupasta. viimeksi maksoi 37€.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Terve,
Uutena Bmw:n omistajana lainaan tätä viestiketjua kun hieman samalla asialla ollaan..
Eli kulkineena itsellä E91 320d vm.2006. Seurailin tuossa salavalikon kautta lämpöjä ja auto nosti lämmöt korkeintaan 74 asteeseen. Hain uudet termostaatit (päätermari+EGR) varaosaliikkeestä ja vaihdoin eilen paikalleen. Vaihto onnistui hyvin foorumin ohjeiden mukaan ja lyhyen koeajolenkin jälkeen lämmöt nousi hienosti max 93 asteeseen.
Koeajolenkin jälkeen kuitenkin alavesiletku edelleen viileä. Tänään hieman pidemmän ajon (noin.40km) jälkeen lämmöt edelleen siististi noin 90 asteessa, mutta alavesiletku pysyy viileänä. Ulkolämpötila nollan tienoissa.
Onko uusi päätermari jumissa, ettei neste kierrä kunnolla jäähdyttimen kautta, vai onko tuo ihan normaalia? Avautuuko päätermari tosiaan niin vähän, että nesteen kierto "koko kierroksen" kestää siis huomattavan kauan?
Jäähdytin myöskin noin puoliväliin asti lämmin ja alaosa viileä. Lämpöjä olen seuraillut ennen käynnistystä ja ajon aikana ja mielestäni lämpötilatieto on koko ajan looginen, ettei näytä mitään 130 asteen lukemia.
Bmw on itselle uusi tuttavuus, joten saa valistaa tietämätöntä
Comment
-
-
Originally posted by ^niGo View PostMulla kans n47 koneessa ilmeisesti anturivika, joten uskaltaakohan autolla ajaa:think onko paha homma vaihtaa itse?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment