Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 2006 330xda Punainen Akun kuva taulussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 748
    Newbiemmer
    • Feb 2015
    • 12
    • Nurmijärvi

    E91 2006 330xda Punainen Akun kuva taulussa

    Terve!

    Hetken mielijohteesta tuli hommattua tuollainen otsikon bemu, eilen töistä tullessa mittaristoon tuli punainen akun kuva muutamaan kertaan, tulin kotia valot pois päältä niin akun kuva katosi hetkeksi kunnes muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tuli taas.

    Lueskelin tuossa ohjeita ja en/us manuska sanoi että tuo johtuisi latauksen ongelmista jos oikein ymmärsin, keltainen akku olisi varoitus akun alhaisesta jännitteestä.

    Kävin nyt aamusella kokeilemassa ja lähti huonosti käyntiin. Salavalikosta jännitteet ennen starttia oli alhaiset 11.9, kun auto oli tyhjäkäynnillä latausjännite oli 13.6-13.7 sitten kun antoi vähänkin kierroksia oli se 14.5-14.7
    Kävin lenkin ajamassa autolla ja kun pysähdyin niin nyt jännite pysyi tyhjäkäynnillä 14.5 arvossa. Sen verran mitä selvittelin niin nyt nuo jännitteet on kai ihan oikeissa arvoissaan.

    Osaako joku sanoa että kummastakohan suunnasta tuota lähtis selvitteleen olisko hiilet tai säätäjä menossa vai akku. Pitää laittaa lapulle nuo salavalikon ohjeet niin voi tarkistaa tuon akkujännitteen jos tuo kuva tulee uudestaan
    tauluun.

    Akun kunnosta tai siitä koska se on vaihdettu ei ole mulla oikein tietoa, joten pitää ladata se täyteen ja katsoa nouseeko tuo lepojännite 12.6-12.7 tuntumaan. Vikakoodeja koetin lukea tavallisella lukijalla mutta ei muistissa ollut mitään eikä tuon aamuisen lenkin 20 km aikana tullut tuota punaista akun kuvaa uudestaan.

    Toinen juttu minkä huomasin niin otin auton lämpöisestä tallista kävin tuon 20 km lenkin tiellä, ei salavalikon mukaan lämmöt nouse kuin 65 asteeseen vaikka keli on plussan puolella, eli lienee syytä vaihtaa termari samantien ? Onko jotain muuta mitä pitäisi saman tien tarkistella ?

    Autolla on ajettu vajaat 200tkm. Auto tuntuu mahtavalta kun 7 aikaisempaa vuotta on ajellut pakettiautolla
    BMW 330 xda 2006
  • Anzafin
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 3747
    • Kajaani

    #2
    Onnea uudesta autosta.

    Lähtisin sähköhommien kanssa liikkeelle uudesta akusta.
    Minullakin ollut jos jonkinnäköisiä ongelmia vanhalla akulla, ja vaikka akkukaupassa mittasivata akun kunnon olevan kaikin puolin ok, niin ei se silti ollut. Uusi akku ja sen rekisteröinti ja avot.

    Päätermari, EGR termari ja mahdollisesti ehkä laatikon lämmönvaihdin. Melkeinpä vielä tuossa järjestyksessä. Eiköhän ala lämmöt nousemaan.

    Samoin kannattaa tietenkin tarkastaa hehkujen tilanne ja toimiiko ohjausboksi.
    Jos on kaikki hehkut pimeänä niin erityisesti silloin kannattaa vaihtaa tuo ohjainboksi.

    - Antti -

    Comment

    • tommylee
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2015
      • 292
      • Haukipudas / Kello

      #3
      Onnea täältäkin uuden auton johdosta, itellä e90 2006 xd a. Upea ajaa tehokkaalla 4wd:llä!
      Omassani on liikkeen mukaan akku uusittu pari kk sitten, unohdin kysyä, että onko uusi akku koodattu vaihdetuksi. Kun tossa käytin akkulaturia yhtenä päivänä, niin oli 1/3 vaan varausta jäljellä. Tosin webastoa olen käyttänyt kovilla pakkasilla..
      Mut näyttäis kuitenkin lataavan ihan hyvin ja jänniteet jossain siellä 14.5 tjsp..
      Perhana kun en edes tiedä, missä akku sijaitsee

      Niin ja termarit vaihdettiin myös, kun lämmöt nousi vain vaivoin 70-80, kun ulkona oli +1 astetta.
      Yli 300€ oli vaihto, mut meni liikkeen piikkiin..
      Last edited by tommylee; 07-02-2015, 15:08.
      Ex: BMW 330 Xd E90
      Ex:BMW 335Xi E90
      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

      Comment

      • 748
        Newbiemmer
        • Feb 2015
        • 12
        • Nurmijärvi

        #4
        Kiitoksia, sainkin jo ekan kustannusarvion termareiden vaihdosta. lähdetään siitä. Onko tuo lämmönvaihdin kuinka arvokas onko siitä hajua ?
        BMW 330 xda 2006

        Comment

        • Anzafin
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 3747
          • Kajaani

          #5
          Jos en pahasti hukassa ole, niin automaattilaatikon lämmönvaihtimen osanumero olisi17217529499 ja hinta pari sataa.

          Viisaammat oikaiskoot.

          - Antti -

          Comment

          • tommylee
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 292
            • Haukipudas / Kello

            #6
            Originally posted by 748 View Post
            Kiitoksia, sainkin jo ekan kustannusarvion termareiden vaihdosta. lähdetään siitä. Onko tuo lämmönvaihdin kuinka arvokas onko siitä hajua ?

            Tuolta ainakin löyty pikaisella googletuksella..
            hinta 131,50:-
            Ex: BMW 330 Xd E90
            Ex:BMW 335Xi E90
            Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #7
              En lähtisi pelottelemaan heti laatikon lämmönvaihtimella.
              Paljon yleisempää pää ja EGR-termarien rikkoontuminen.
              Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että kun kumpikin edellämainittu vuotaa niin lämmöt
              about tuo 65-astetta... pää ja EGR termarit ensin vaihtoon ja sitten vasta harkintaa laatikon lämmönvaihtimesta.... suurella todennäköisyydellä lämmönvaihtimeen ei tarvitse koskea.

              Ja akkuhan löytyy peräkontista oikealta puolelta luukun takaa
              Vikakoodit voi joku lukaista niin näkee onko siellä mitä ongelmaa...
              Yleinen ongelma kuitenkin tuo akun vanheneminen.
              Noista lähtisin ongelmaa ratkomaan
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • 748
                Newbiemmer
                • Feb 2015
                • 12
                • Nurmijärvi

                #8
                Kiitoksia hyvistä neuvoista.

                Aloitan tuosta että vaihetaan nuo termarit ja katotaan lämpöjä alkaako nousemaan. Jos ei tuolla tule kuntoon niin sitten mietitään tuota lämmönvaihdinta.

                Akku on ollut laturissa katotaan josko tuo pelittää, jos ei niin vaihdetaan akku. Nyt kun tuon salavalikon osaa naputella auki niin voi sitten tarkistaa tuon latausjännitteen jos tuo vielä tuosta oikuttelee.

                Olen tässä itelle viritellyt virtuaalikonetta inpaa ja ncs experttiä varten niin voi kokeilla onnistuisko pikkujutut tehdä ite.
                BMW 330 xda 2006

                Comment

                • Torsti76
                  Newbiemmer
                  • Jan 2015
                  • 8
                  • Uleåborg

                  #9
                  Täällä oli myös lämpövajausta mutta kyseessä kylläkin M47. Lämmöt nousi sinne 70 asteen korville muttei juurikaan enempää. Pää- ja egr-termarin vaihdolla nyt lämmöt reilu 90 astetta. Termarit makso yhteensä vajaa 80 euromania ja työkiireiden vuoksi käytin nyrkkipajalla joka velotti pari tiimaa. Foorumilta (vai oliko se toinen foorumi?) löytyvien mainioiden jopa kuvallisten ohjeiden avulla tuon tekee kyllä itsekin jos vähääkään pysyy työkalut lapasessa.

                  Comment

                  • 748
                    Newbiemmer
                    • Feb 2015
                    • 12
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Nyt on termarit vaihdettu viikonloppuna ja nyt nousee lämmöt tuonne 90 asteen tuntumaan. Joo ja tosiaan tuolta toiselta foorumilta löyty todella hyvä kuvallinen ohje siitä miten homma menee.

                    Oli hyvä että tuli purettua hieman niin huomas että turbolta tuleva paineletku ei ole ollut pitkään aikaan kunnolla kiinni välijäähyssä ja puolet välijäähystä on ollut öljymoskan tukkima.

                    Inpalla ilmeisesti saa näkyville ahdot pyydetään ja mitä tulee ?
                    BMW 330 xda 2006

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by 748 View Post
                      Inpalla ilmeisesti saa näkyville ahdot pyydetään ja mitä tulee ?
                      Kyllä saa.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎