Terve!
Hetken mielijohteesta tuli hommattua tuollainen otsikon bemu, eilen töistä tullessa mittaristoon tuli punainen akun kuva muutamaan kertaan, tulin kotia valot pois päältä niin akun kuva katosi hetkeksi kunnes muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tuli taas.
Lueskelin tuossa ohjeita ja en/us manuska sanoi että tuo johtuisi latauksen ongelmista jos oikein ymmärsin, keltainen akku olisi varoitus akun alhaisesta jännitteestä.
Kävin nyt aamusella kokeilemassa ja lähti huonosti käyntiin. Salavalikosta jännitteet ennen starttia oli alhaiset 11.9, kun auto oli tyhjäkäynnillä latausjännite oli 13.6-13.7 sitten kun antoi vähänkin kierroksia oli se 14.5-14.7
Kävin lenkin ajamassa autolla ja kun pysähdyin niin nyt jännite pysyi tyhjäkäynnillä 14.5 arvossa. Sen verran mitä selvittelin niin nyt nuo jännitteet on kai ihan oikeissa arvoissaan.
Osaako joku sanoa että kummastakohan suunnasta tuota lähtis selvitteleen olisko hiilet tai säätäjä menossa vai akku. Pitää laittaa lapulle nuo salavalikon ohjeet niin voi tarkistaa tuon akkujännitteen jos tuo kuva tulee uudestaan
tauluun.
Akun kunnosta tai siitä koska se on vaihdettu ei ole mulla oikein tietoa, joten pitää ladata se täyteen ja katsoa nouseeko tuo lepojännite 12.6-12.7 tuntumaan. Vikakoodeja koetin lukea tavallisella lukijalla mutta ei muistissa ollut mitään eikä tuon aamuisen lenkin 20 km aikana tullut tuota punaista akun kuvaa uudestaan.
Toinen juttu minkä huomasin niin otin auton lämpöisestä tallista kävin tuon 20 km lenkin tiellä, ei salavalikon mukaan lämmöt nouse kuin 65 asteeseen vaikka keli on plussan puolella, eli lienee syytä vaihtaa termari samantien ? Onko jotain muuta mitä pitäisi saman tien tarkistella ?
Autolla on ajettu vajaat 200tkm. Auto tuntuu mahtavalta kun 7 aikaisempaa vuotta on ajellut pakettiautolla
Hetken mielijohteesta tuli hommattua tuollainen otsikon bemu, eilen töistä tullessa mittaristoon tuli punainen akun kuva muutamaan kertaan, tulin kotia valot pois päältä niin akun kuva katosi hetkeksi kunnes muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen tuli taas.
Lueskelin tuossa ohjeita ja en/us manuska sanoi että tuo johtuisi latauksen ongelmista jos oikein ymmärsin, keltainen akku olisi varoitus akun alhaisesta jännitteestä.
Kävin nyt aamusella kokeilemassa ja lähti huonosti käyntiin. Salavalikosta jännitteet ennen starttia oli alhaiset 11.9, kun auto oli tyhjäkäynnillä latausjännite oli 13.6-13.7 sitten kun antoi vähänkin kierroksia oli se 14.5-14.7
Kävin lenkin ajamassa autolla ja kun pysähdyin niin nyt jännite pysyi tyhjäkäynnillä 14.5 arvossa. Sen verran mitä selvittelin niin nyt nuo jännitteet on kai ihan oikeissa arvoissaan.
Osaako joku sanoa että kummastakohan suunnasta tuota lähtis selvitteleen olisko hiilet tai säätäjä menossa vai akku. Pitää laittaa lapulle nuo salavalikon ohjeet niin voi tarkistaa tuon akkujännitteen jos tuo kuva tulee uudestaan
tauluun.
Akun kunnosta tai siitä koska se on vaihdettu ei ole mulla oikein tietoa, joten pitää ladata se täyteen ja katsoa nouseeko tuo lepojännite 12.6-12.7 tuntumaan. Vikakoodeja koetin lukea tavallisella lukijalla mutta ei muistissa ollut mitään eikä tuon aamuisen lenkin 20 km aikana tullut tuota punaista akun kuvaa uudestaan.
Toinen juttu minkä huomasin niin otin auton lämpöisestä tallista kävin tuon 20 km lenkin tiellä, ei salavalikon mukaan lämmöt nouse kuin 65 asteeseen vaikka keli on plussan puolella, eli lienee syytä vaihtaa termari samantien ? Onko jotain muuta mitä pitäisi saman tien tarkistella ?
Autolla on ajettu vajaat 200tkm. Auto tuntuu mahtavalta kun 7 aikaisempaa vuotta on ajellut pakettiautolla
Comment