Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikossa vikaa 330xda 2006 e91?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aku1979
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2015
    • 1152
    • Helsinki

    #16
    Ostin tuon BMWhatin nyt ensihätään. Katsotaan onko siellä jotain virheitä. En usko, että on.

    Mites tuo MAF:n irroittaminen...voiko sen nyt tehdä tuosta vaan?

    Mitään naksetta ei kuulu turbosta, kun virrat laitetaan päälle.

    Comment

    • 748
      Newbiemmer
      • Feb 2015
      • 12
      • Nurmijärvi

      #17
      Selvisikö tuo laiskuus tuon automaatin kanssa, itellä hieman vaivaa tuo että luulisi vääntävän tuo kolmelitrainen diesel ja laatikko käyttäisi vääntöä hyväkseen, nyt tuntuu että tapahtumaan alkaa 2200+ ja laatikko todella pienelläkin kaasun painalluksella pistää pienempää tupaan ja kierrokset on tuolla 2500 tuntumassa, kun yrittää vääntöä käyttää tuossa alle 2000 kierroksen niin ei laatikko vaihtaa pienemmälle vaikka kuin siististi yrittää kiihdyttää.

      Kokemusta ei bmw laatikoista miten ne toimii ole, kun eka lajiansa.
      BMW 330 xda 2006

      Comment

      • aku1979
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2015
        • 1152
        • Helsinki

        #18
        Laatikkoon vaihdettiin ne öljyt ja nollattiin adaptaatiot. Tuli siitä pehmeämpi vaihdoissa, mutta edelleen kaipaisi liikkeellelähtöihin helppoutta. Ehkä sitten moottori ja loota ovat tuollaiset. Pitäisi päästä kokeilemaan autoa jossa on varmasti kaikki kuten pitääkin. Remap houkuttelisi, mutta pitää tietty ennen sitä varmistaa, ettei vika ole esim. Siinä maffissa. Yhtenä päivänä kuuntelin, että turbon vihellys kuullostaa vähän hälytysajoneuvolta en tiedä pitäisikö? Tosiaan kun antaa lämää kunnolla liikkuu auto loistavasti, mutta sitten alarekisteri tuntuu samalta kuin mikä tahansa perusauto...

        Comment

        • Nettipepe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1341
          • Kajaani

          #19
          Onko se maf nyt suljettu pois vikapaikoista?
          imuvuodot? turbo? kaasupoljin?
          Jos nyt noita oireita miettii, niin eikai se laatikko vika olekaan... moottorin tehottomuus alakierroksilla ennemminkin.
          Luin tätä topicia ja tarkkailin kaupassa käydessäni omaa autoa ja sen toimintaa... jos olisi apua.
          n 1400rpm kevyellä kaasulla tapahtuu jo selkeä "penkkiin painumis"tunne.
          2000rpm -> aletaan jo liikkua kohtuullisesti.
          Herkästihän se laatikko tiputtaa pienempää ja pyrkii pitämään kierrokset siellä 2000rpm ja sen yläpuolella jos vähänkään reilummasti kaasua käyttää.
          Sport asennossa taitaa olla kierrokset melkein aina 2000rpm tai yli.
          F30 320xia
          Ex E90 325da
          Ex E90 320da
          Ex E46 330D

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            #20
            Ei ole suljettu vielä pois, kun ei taidot välttämättä riitä. Ainut etäisesti aiheeseen liittyvä vikakoodi oli 3. ja 5. hehkulla. Kuten sanoin minulla ei ole kokemusta muista vastaavista kulkimista ja korjaamo(joka pitäisi olla erikoistunut bemareihin) on koeajojen jälkeen sitä mieltä, että hyvin toimii.

            Miten tarkalleen diagnosoidaan maffia(piuha irti?), imuvuotoja, turboa ja kaasupoljinta?

            Comment

            • Nettipepe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1341
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by aku1979 View Post
              Ei ole suljettu vielä pois, kun ei taidot välttämättä riitä. Ainut etäisesti aiheeseen liittyvä vikakoodi oli 3. ja 5. hehkulla. Kuten sanoin minulla ei ole kokemusta muista vastaavista kulkimista ja korjaamo(joka pitäisi olla erikoistunut bemareihin) on koeajojen jälkeen sitä mieltä, että hyvin toimii.

              Miten tarkalleen diagnosoidaan maffia(piuha irti?), imuvuotoja, turboa ja kaasupoljinta?
              Oletko sitten tottunut vapaastihengittäviin tehoautoihin?
              Ainahan näissä on turboviivettä joka voi tuntua tehottomuutena joidenkin mielestä.

              Melkein suosittelisin, että otat yhteyttä paikalliseen bemariharrastajaan jolla on INPA tms.
              diagnostiikkasofta ja mahdollisuus lukea livedataa ja vikakoodeja.

              Tällöin voidaan ajossa katsoa DPF:n vastapaineet (DPFn mahdollinen tukkoisuus)
              ->tarvittaessa pakkopoltto päälle.

              Turbon ahtopaineen pyynnöt ja toteutunut ahtopaine.
              MAF arvot.
              F30 320xia
              Ex E90 325da
              Ex E90 320da
              Ex E46 330D

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                #22
                Ei ole kokemusta S40 T5:sta kummemmasta "tehohirviöstä". Tarkoitin vain, ettei ole vastaavasta bemarista kokemusta, johon voisin verrata.

                Comment

                • tommylee
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 292
                  • Haukipudas / Kello

                  #23
                  Originally posted by aku1979 View Post
                  Ei ole kokemusta S40 T5:sta kummemmasta "tehohirviöstä". Tarkoitin vain, ettei ole vastaavasta bemarista kokemusta, johon voisin verrata.
                  Mulla on myös ollut edellinen auto S40 T5. Siihen verrattuna bimmer on vääntöjenkin osalta ihan eri luokkaa. Omassa alkaa väännön tuntu jossain siellä 1500rpm tienoilla, jos oikein muistan. Ja tosiaan sen tuntee ja jos vertaa T5 :n, niin kyllä Volvo on ihan mopo tähän verrattuna...
                  Ex: BMW 330 Xd E90
                  Ex:BMW 335Xi E90
                  Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    #24
                    Samanlaiset tuntemukset...tosin volvo oli minulla vuosia sitten ja bemu ollut vasta n. 3kk. Tarkkailin nyt vielä tuota kierroslukumittaria ja minusta varsinainen veto alkaa vasta kahdessatonnissa. Kyllä sitäkin ennen kestää liikenteen mukana, mutta pehmoinen on.

                    Comment

                    • tommylee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 292
                      • Haukipudas / Kello

                      #25
                      Originally posted by aku1979 View Post
                      Samanlaiset tuntemukset...tosin volvo oli minulla vuosia sitten ja bemu ollut vasta n. 3kk. Tarkkailin nyt vielä tuota kierroslukumittaria ja minusta varsinainen veto alkaa vasta kahdessatonnissa. Kyllä sitäkin ennen kestää liikenteen mukana, mutta pehmoinen on.
                      Kokeilepa huvikseen miltä tuntuu, kun laitat vaihteiston DS modeen?
                      Se tosin kierrättää moottoria korkeammilla kierroksilla ennen vaihtoa..
                      Ex: BMW 330 Xd E90
                      Ex:BMW 335Xi E90
                      Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                      Comment

                      • Nettipepe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1341
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by tommylee View Post
                        Kokeilepa huvikseen miltä tuntuu, kun laitat vaihteiston DS modeen?
                        Se tosin kierrättää moottoria korkeammilla kierroksilla ennen vaihtoa..
                        Tuo ei paljon auta jos alakierroksilla tehottomuuden tunnetta...
                        (tai korjaa oireen, muttei auto ongelmassa)
                        DS- päällä taitaa kone olla harvoin alle 2000rpm:n.
                        taitaa aku olla MAFin vaihtoaikeissa kun toisessa säikeessä kyselee vaihtoohjeita
                        F30 320xia
                        Ex E90 325da
                        Ex E90 320da
                        Ex E46 330D

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          #27
                          Kyllä tarvitsin lisänäkyvyyttä suurille ongelmilleni Pitää viikonloppuna testata maffin johdon irroitusta.

                          Comment

                          • vale
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 29
                            • Tampere

                            #28
                            Täällä huomattu hieman samanlaista oireilua. Asiaa en ole ehtinyt pidemmälle tutkia, mutta vikakoodeja ei ole. Jos maantienopeudesta 80kmh nostaa nopeuden 100km/h saa kaasua painaa varoen, ettei auto vaihda pienempää ja nosta kierroksia 2000rpm tasolle kiihdytyksen ajaksi. Tuntuisi samalta, että alavääntö on kadoksissa.

                            Auttaisikohan vaihteiston adaptioiden nollaaminen? Öljyt lootaan vaihdettu 2tkm sitten viimeksi ja tuolloin ei adaptioille mitään tehty.

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17845
                              • PKS

                              #29
                              Originally posted by vale View Post
                              Auttaisikohan vaihteiston adaptioiden nollaaminen? Öljyt lootaan vaihdettu 2tkm sitten viimeksi ja tuolloin ei adaptioille mitään tehty.
                              Ihan varmasti. Adaptaatiot olisi syytä nollata aina vaihdon yhteydessä.
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                              ½
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • aku1979
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2015
                                • 1152
                                • Helsinki

                                #30
                                Sain vihdoin testattua sen MAF:n johdon irroittamisen. Ei vaikuttanut juuri mihinkään. Ajattelin harrastus mielessä kokeilla puhdistusta ja jos ei auta niin sitten tilaan uuden.

                                Tuo nuhaisuudentuntu saattaa hyvinkin olla automaattivaihteiston luonteesta johtuvaa. Se näyttää vaihtavan nelosen silmään todella nopeasti ja eihän se vääntö varmaankaan ihan mihin vain pysty? Nakuttelin tänään käsinvaihdoilla ja silloin lähtee ihan rivakasti kun on oikea pykälä päällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎