Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d M47N2 Käy vajaalla ja savuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heke_01
    Bimmer Rookie
    • Oct 2010
    • 49
    • Pohjois-Karjala

    320d M47N2 Käy vajaalla ja savuttaa

    Auto alkoi täristää kesken ajon. Ei ottanut enää kunnolla kierroksia ja kierroslukumittarin viisari heitelehti miten sattuu. Auto parkkiin ja huomasin että ei käy myöskään tyhjäkäyntiä kunnolla. Tuntui kuin puolet pytyistä olisi pois pelistä. Tyhjäkäynnillä myös savutti runsaasti harmaata.

    Inpa antoi vikakoodiksi 4B10 rough controller, Engine smoothness control correction quantity too high.

    Tarkistin suuttimien korjausarvot tyhjäkäynnillä

    1. +5,30 2. -0,48 3. +0,27 4. -5,10

    Ennen tätä auto toimi moitteettomasti. Ei nykimistä, pätkimistä eikä savutusta. Suuttimien arvot katsoin viimeksi pari viikkoa sitten ja silloin olivat kaikissa pytyissä -1 ja +1 välillä.

    Onkohan joku suutin hajonnut vai voiko tuollaiset arvot aiheutua jostain muusta? Miten tätä kannattaisi lähteä tutkimaan?
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Heke_01 View Post
    Auto alkoi täristää kesken ajon. Ei ottanut enää kunnolla kierroksia ja kierroslukumittarin viisari heitelehti miten sattuu. Auto parkkiin ja huomasin että ei käy myöskään tyhjäkäyntiä kunnolla. Tuntui kuin puolet pytyistä olisi pois pelistä. Tyhjäkäynnillä myös savutti runsaasti harmaata.

    Inpa antoi vikakoodiksi 4B10 rough controller, Engine smoothness control correction quantity too high.

    Tarkistin suuttimien korjausarvot tyhjäkäynnillä

    1. +5,30 2. -0,48 3. +0,27 4. -5,10

    Ennen tätä auto toimi moitteettomasti. Ei nykimistä, pätkimistä eikä savutusta. Suuttimien arvot katsoin viimeksi pari viikkoa sitten ja silloin olivat kaikissa pytyissä -1 ja +1 välillä.

    Onkohan joku suutin hajonnut vai voiko tuollaiset arvot aiheutua jostain muusta? Miten tätä kannattaisi lähteä tutkimaan?
    Vielä kaikkiin suuttimiin ohivuodon (20ml/2min) mittaus niin saadaan lopullinen varmuus 1. pytyn rikkonaisesta suuttimesta.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Heke_01
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 49
      • Pohjois-Karjala

      #3
      Originally posted by e46touring View Post
      Vielä kaikkiin suuttimiin ohivuodon (20ml/2min) mittaus niin saadaan lopullinen varmuus 1. pytyn rikkonaisesta suuttimesta.
      Tuo saattaisi kertoa jotain, mutta käy niin huonosti että en usko että kestää kahta minuuttia tyhjäkäynnillä. Voi olla tiukassa että edes käynnistyy. Eilen kun starttasin lämmintä konetta niin yskähteli ainakin 10 sekuntia ennen kuin suostui käynnistymään.

      Comment

      • Heke_01
        Bimmer Rookie
        • Oct 2010
        • 49
        • Pohjois-Karjala

        #4
        Ei selvitty pelkällä suuttimen vaihdolla. 1. pytystä puristukset kateissa. Ilmeisesti suutin vuotanut pyttyyn ja mäntä sulanut.

        Comment

        • Heke_01
          Bimmer Rookie
          • Oct 2010
          • 49
          • Pohjois-Karjala

          #5
          Originally posted by Heke_01 View Post
          Ei selvitty pelkällä suuttimen vaihdolla. 1. pytystä puristukset kateissa. Ilmeisesti suutin vuotanut pyttyyn ja mäntä sulanut.
          Kansi otettu auki. Mäntä ei ole sulanut vaan haljennut. Sylinterissä ei vaurioita. Ilmeisesti myös suutin ehjä. Mistähän männän halkeaminen voi johtua?

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Heke_01 View Post
            Kansi otettu auki. Mäntä ei ole sulanut vaan haljennut. Sylinterissä ei vaurioita. Ilmeisesti myös suutin ehjä. Mistähän männän halkeaminen voi johtua?
            Oliko lastutettu, yks tommonen tullu vastaan jossa laakerit petti kun paineet liian kovat. Multa löytyy 2006 180 tkm purkukoneesta ehjä mäntä, jos kiinnostaa.
            Last edited by jpeltoma; 07-03-2015, 13:37.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • Heke_01
              Bimmer Rookie
              • Oct 2010
              • 49
              • Pohjois-Karjala

              #7
              Originally posted by jpeltoma View Post
              Oliko lastutettu, yks tommonen tullu vastaan jossa laakerit petti kun paineet liian kovat. Multa löytyy 2006 180 tkm purkukoneesta ehjä mäntä, jos kiinnostaa.
              On lastutettu. Ajattelin ostaa uuden männän, mutta laita privalla tarjous niin harkitsen asiaa.

              Comment

              • jpeltoma
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 600
                • pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Heke_01 View Post
                On lastutettu. Ajattelin ostaa uuden männän, mutta laita privalla tarjous niin harkitsen asiaa.
                Mäntä+veivi, saisko tuosta viiskymppiä + postikulut.

                Näky olevan parisataa uusi mäntä ja veivi satasen (BMWFANS).

                Aika hurjas kunnos oli yhdes lastutetus M47 veivin laakeriliuskat, hiushalkeemilla. Jos sulla tuo on auki, niin katso liuskojen kunto, eivät liene kalliit jos kaikki vaihtaa.
                Last edited by jpeltoma; 10-03-2015, 15:50.
                __________________________________________________ ________________________
                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                Comment

                • Heke_01
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2010
                  • 49
                  • Pohjois-Karjala

                  #9
                  Originally posted by jpeltoma View Post
                  Mäntä+veivi, saisko tuosta viiskymppiä + postikulut.

                  Näky olevan parisataa uusi mäntä ja veivi satasen (BMWFANS).

                  Aika hurjas kunnos oli yhdes lastutetus M47 veivin laakeriliuskat, hiushalkeemilla. Jos sulla tuo on auki, niin katso liuskojen kunto, eivät liene kalliit jos kaikki vaihtaa.
                  Ehdin jo tilaamaan uudet osat. Laakeriliuskoja en tilannut. Pitää tarkistaa niiden kunto.

                  Comment

                  • jvakeva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2433
                    • Kouvola

                    #10
                    voisiko 320d 98 olla mäntävika kun tekee suunilleen samaa, meinaa talliin tukehtua, kun käynnistää kylmänä. ei se haju paljon parane kyllä lämpöisenäkään, mutta savu ainakin häviää lähes täysin. kun alkaa kierrättää, ekalla polkasulla vastaa vielä jotenkin kaasuun, mutta sen jälkeen alkaa ottamaan jenkaa hitaammin ja savutus alkaa.. ja erikoista kyllä konehuoneen puolelta.. eikä 1-2 suuttimetkaan lähe irti perkele. 4 suutin asentotunnistimella on uusi.
                    B10 V8 # 108
                    saab r560 8X4

                    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎