Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 Luistonesto pois pelistä, vikakoodi 5e40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Toukkae91
    Newbiemmer
    • Mar 2015
    • 10
    • -

    E91 Luistonesto pois pelistä, vikakoodi 5e40

    Eli pre-lci e91 ilmeni seuraava vika 170tkm kohdalla, tiputti yhtäkkiä luistoneston pois pelistä, nappia painamalla ei tapahdu mitään ja mittaristossa palaa luistoneston valo sekä käsijarrun valo keltaisena. ABS toimii kuitenkin ilman mitään ongelmia. Sinänsä ei luistoneston tippuminen pois pelistä itseäni haittaa mutta leimaa tossa kunnossa ei saa, eli korjata pitää.

    Inpan avulla luettiin kaverin kanssa vikakoodit ja oli mielessä, että mahdollisesti antaisi vikakoodia paineanturista niin kuin näissä e9x on tapana mutta ei! Sieltä paljastui 5e40, steering angle sensor Signal not plausible, offset. Netistä yritin selvittää miten toi korjataan, ja ei oikeen hirveesti tietoo löytyny muuta kun et ohjauskulman sensori kaipaa kalibrointia? Ja, että jos se ei onnistu niin joutuisi uusimaan kyseisen sensorin ja koodata/kalibroida uudelleen. Kellään varmaa tietoa tästä, apuja kaivataan!

    Mihin kannattaisi viedä auto pk-seudulla, laakkoselle en viitsisi viedä kun siellä ei toimi muu kun laskutus.
  • atteee
    BTCF Member
    • May 2013
    • 167
    • Yka

    #2
    Kalibroikaa inpalla. Itsellä ollu samoja ongelmia vakkaripäivityksen jälkeen. Jostain kummansyystä vika loppu kokonaan, kun vaihto kesärenkaat alle.
    Itsellä toimi 100-2000km aina kalibroinnin jälkeen normaalisti :think

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      #3
      Vikakoodi pois ja jos ei auta niin kalibrointi uusiksi.
      Jos ei sekään auta ja koodi palaa niin varmaan ohjauskulma-anturi viallinen.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • atteee
        BTCF Member
        • May 2013
        • 167
        • Yka

        #4
        Tosiaan, vikakoodi pitää olla poistettuna, että kalibrointi onnistuu.
        Onko näissä jossain alustassa se anturi? Vaihdoin itse sen ratin taakse tulevan paketin pariinkin otteeseen, mutta se ei ainakaan auttanut yhtään.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17837
          • PKS

          #5
          Originally posted by atteee View Post
          Tosiaan, vikakoodi pitää olla poistettuna, että kalibrointi onnistuu.
          Onko näissä jossain alustassa se anturi? Vaihdoin itse sen ratin taakse tulevan paketin pariinkin otteeseen, mutta se ei ainakaan auttanut yhtään.
          Siinä se on ratin takana, viiksipaketissa päälimmäisenä.
          Ompa noita joku korjannutkin maailmalla.

          Edit: Siihen miten auto käsittää ohjauskulman vaikuttaa kaksi asiaa: Arvo tuosta ohjauskulma-anturista ja signaalit ABS-antureista. Näiden perusteella auto päättelee meneekö se suoraan vai ei, ja offset koodi ilmaantuu jos tiedot ovat ristiriidassa. Siksi kalibrointi on tärkeää jos ohjauskulmat ovat yhtään muuttuneet, esim. raidetangon tai tukivarren vaihdon yhteydessä.
          Last edited by Dualfun; 31-03-2015, 10:21.
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

          E28 ///M535i '87 zinnoberrot

          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36
          ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
          Muut talouden vehkeet:
          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • atteee
            BTCF Member
            • May 2013
            • 167
            • Yka

            #6
            Originally posted by Dualfun View Post
            Siinä se on ratin takana, viiksipaketissa päälimmäisenä.
            Ompa noita joku korjannutkin maailmalla.

            Edit: Siihen miten auto käsittää ohjauskulman vaikuttaa kaksi asiaa: Arvo tuosta ohjauskulma-anturista ja signaalit ABS-antureista. Näiden perusteella auto päättelee meneekö se suoraan vai ei, ja offset koodi ilmaantuu jos tiedot ovat ristiriidassa. Siksi kalibrointi on tärkeää jos ohjauskulmat ovat yhtään muuttuneet, esim. raidetangon tai tukivarren vaihdon yhteydessä.
            Jostakin luin, että alustassa on myös jokin anturi joka haistelee mihinpäin auto menee.
            En nimittäin usko, että 2 ohjauskulma anturia ois rikki mullakin kun niitä vaihtelin niin aina sama vikakoodi :think

            e. Ja ihmeellisintä tässä on se, että kun vaihdoin kesärenkaat niin kaikki ongelmat hävisi samantien...

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by atteee View Post
              Jostakin luin, että alustassa on myös jokin anturi joka haistelee mihinpäin auto menee.
              En nimittäin usko, että 2 ohjauskulma anturia ois rikki mullakin kun niitä vaihtelin niin aina sama vikakoodi :think

              e. Ja ihmeellisintä tässä on se, että kun vaihdoin kesärenkaat niin kaikki ongelmat hävisi samantien...
              Talvirenkaissa lienee toinen puoli ollut kuluneempi tai toisesta reunastaan kulunut (joko edessä tai takana) jonka takia auto on vetänyt hieman jompaankumpaan suuntaan ja ratilla joutunut kokoajan vähän korjaamaan?
              Jos auto vetää kokoajan jompaankumpaan suuntaan tai vaihtelevasti esim aina tien kallistuksen suuntaan jolloin ohjausta joutuu pitämään kokoajan hieman vinossa päättelee logiikka että ohjauskulman anturin täytyy olla rikki ja antaa vikakoodin, sama jos suuntaus on pielessä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎