Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 318d happitunnistin, pakosarjan palautteensäätö vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raiq
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 26
    • Helsinki

    E90 318d happitunnistin, pakosarjan palautteensäätö vikakoodit

    Moi mulla ongelma, ym. Auto. Sekin jo ongelma sinänsä. Mutta hiljattain alkanut valittaa moottorivikaloa, menin lukemaan vikakoodit. Sieltä löytyi seuraavaa: 447B happitunnistin, jatkuva.
    4501 pakosarjan palautteen säätö, jatkuva.

    Nollattiin koodit ja muutaman päivän meni ilman vikavaloa, sitten syttyi taas.
    Ja samat koodit. Missä vika, onko jollain ollut samoja ongelmia ja mitä on tehty ratkaisun saamiseksi. En viitsisi alkaa vaihtaa osia umpimähkään jos noi kulkee rinta rinnan jonkun toisen vian kanssa. Kiitos jo etukäteen.
    Attached Files
    X3 F25 30d M-Sport
  • walde
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 947
    • Melkein Espoo

    #2
    Originally posted by raiq View Post
    Moi mulla ongelma, ym. Auto. Sekin jo ongelma sinänsä. Mutta hiljattain alkanut valittaa moottorivikaloa, menin lukemaan vikakoodit. Sieltä löytyi seuraavaa: 447B happitunnistin, jatkuva.
    4501 pakosarjan palautteen säätö, jatkuva.

    Nollattiin koodit ja muutaman päivän meni ilman vikavaloa, sitten syttyi taas.
    Ja samat koodit. Missä vika, onko jollain ollut samoja ongelmia ja mitä on tehty ratkaisun saamiseksi. En viitsisi alkaa vaihtaa osia umpimähkään jos noi kulkee rinta rinnan jonkun toisen vian kanssa. Kiitos jo etukäteen.
    Ensimmäinen vikakoodi 447B viittaa tosiaan lambda-tunnistimeen, joka on mallia laajakaista. Googlaa BMW WDS (sähkökaaviot) ja mittaa muistaakseni pinnien 1 ja 5 väliltä jännite, tulisi olla jatkuvasti 450mV (vertailukennon jännite). Mittaa seuraavaksi pinnien 1 ja 6 väliltä jännite, tulisi olla joutokäynnillä about 0V ja kasvaa muutamia kymmieä millivoltteja nopeasti kaasuttaessa. Moottorijarrulla taas tulisi napaisuuden kääntyä toisin päin, esim. -100mV (pumppauskennon jännite) Kytkentäkaavion avulla voit mitata myös johtosarjan eheyden.

    Toinen vikakoodi 4501 tarkoittaa sitä, että mitattu ilmamassa on liian suuri suhteessa pyydettyyn takaisin kierrätettävien pakokaasujen massaan. Toisin sanoen EGR läpivirtaus jää siis syystä tai toisesta liian alhaiseksi. Karstoittunut venttiili tai putkisto, vuoto jossain tms. Tämä ongelma voi aiheuttaa myös tuon vikakoodin 447B jäännöshapen ollessa myös liian suuri mikäli kierrätettävien pakokaasujen massa jää liian alhaiseksi.
    E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
    F20 LCI2 118dA M-Sport '19

    Comment

    • walde
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 947
      • Melkein Espoo

      #3
      Ei jostain syystä anna editoida viestiä, mutta suosittelen vielä käyttämään tuota Autocomia englanniksi, suomennokset ovat surkeita ja johtavat monesti tilanteeseen "lost in translation". Vikakoodin numerolla toki löytyy validia tietoa sitten monistakin tietolähteistä.
      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

      Comment

      • raiq
        Bimmer Rookie
        • Nov 2014
        • 26
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by walde View Post
        Ensimmäinen vikakoodi 447B viittaa tosiaan lambda-tunnistimeen, joka on mallia laajakaista. Googlaa BMW WDS (sähkökaaviot) ja mittaa muistaakseni pinnien 1 ja 5 väliltä jännite, tulisi olla jatkuvasti 450mV (vertailukennon jännite). Mittaa seuraavaksi pinnien 1 ja 6 väliltä jännite, tulisi olla joutokäynnillä about 0V ja kasvaa muutamia kymmieä millivoltteja nopeasti kaasuttaessa. Moottorijarrulla taas tulisi napaisuuden kääntyä toisin päin, esim. -100mV (pumppauskennon jännite) Kytkentäkaavion avulla voit mitata myös johtosarjan eheyden.

        Toinen vikakoodi 4501 tarkoittaa sitä, että mitattu ilmamassa on liian suuri suhteessa pyydettyyn takaisin kierrätettävien pakokaasujen massaan. Toisin sanoen EGR läpivirtaus jää siis syystä tai toisesta liian alhaiseksi. Karstoittunut venttiili tai putkisto, vuoto jossain tms. Tämä ongelma voi aiheuttaa myös tuon vikakoodin 447B jäännöshapen ollessa myös liian suuri mikäli kierrätettävien pakokaasujen massa jää liian alhaiseksi.
        Okei. Kiitos. Tainnut muistaakseni ilmoittaa myös egr stä taannoin tuo autocom.
        X3 F25 30d M-Sport

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎