Originally posted by yarski
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash
Collapse
X
-
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
-
-
Originally posted by yarski View PostNonniin, nyt olis cooleri ja downpipet paikallaan.
Ja vesipumppu ja termostaatti ja tulpat ja puolat vaihdettu, elämä on...
Löytyisköhän palstalta vertaistukea flashäykseen ?. Kaipaatko etätukea vai lähellä oloa?
BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostVarmasti löytyy. Kaipaatko etätukea vai lähellä oloa?
Jos vaikka penkkipäivien aikaan kun siellä tietäjät kokoontuu...???
Olen kyllä valmis maksamaan korvauksen ajankäytöstä ja lainatavaroistaG26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostLähituki olis kova juttu jos joku ystävällinen sielu ken on tämän homman jo harjoitellut vähän opastais... ja sitten tarttis samalla lainaan sen bavarian-kaapelin. Eikä tarpeeksi jyty virtalähdekään kuulemma olis pahitteeksi
Jos vaikka penkkipäivien aikaan kun siellä tietäjät kokoontuu...???
Olen kyllä valmis maksamaan korvauksen ajankäytöstä ja lainatavaroistaPitää kysyä et oisko aikaa dynon jälkeen ennen ajomiittiä sellaista hoitaa. Siinä sen hetken se ottaa kun ottaa back upit (noin 1,5h) ja ajaa flashin sisään (noin 10-15min). Ootko Tulossa dynoon lauantaina?
Last edited by hoikkas; 21-05-2015, 19:34.BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View PostMeillä on kimppaan (Miyli, Tommix ja minä) kaapeli ja virtalähteet. Pitää kysyä et oisko aikaa dynon jälkeen ennen ajomiittiä sellaista hoitaa. Siinä sen hetken se ottaa kun ottaa back upit (noin 1,5h) ja ajaa flashin sisään (noin 10-15min). Ootko Tulossa dynoon lauantaina?
Dynoaikaa minulla ei siis ole mutta paikalle kyllä...
Jos tuossa tulee aikataulun kanssa kiire niin voinhan ajella Turun suuntaan joskus muulloinkin.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostOlen tulossa paikalle jokatapauksessa. Ihan vaan katselemaan ja ihmettelemään, kun kerran grillimakkaraakin on kuulemma tarjolla ja pienimuotoinen "tavara vaihtaa omistajaa" on tuohon myös sovittuna.
Dynoaikaa minulla ei siis ole mutta paikalle kyllä...
Jos tuossa tulee aikataulun kanssa kiire niin voinhan ajella Turun suuntaan joskus muulloinkin.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostTommixilla kesti 4,5h, vanhan softan talteenotto, mut yleensä se oman vanhan softan talteenotto kestää n.1,5h ja uuden softan flässäys n. 15min. Kannattaa melkein tulla joskus Turkuun varmuuden vuoksi.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Originally posted by yarski View PostAi se lukuaika voi heitellä noin paljon, harmi. Miksi ihmeessä ? Auringonpilkut väärässä asennossa niin vie aikaa vai... :thinkMut kyllä minusta lukuaika on ollut pääsääntöisesti se noin 1,5h. Ainakin muutamia autoja tiedän, että on kestänyt sen ajan. Sitten on tosiaan yksi, jossa kesti sen yli 4h... Parit eri läppärit on hyvä olla mukana ihan varmuudeksi. 9
BMW i4M50
Comment
-
-
Originally posted by hoikkas View PostJuuri tuollaiset siihen vaikuttaa, tai anopin lääkitysMut kyllä minusta lukuaika on ollut pääsääntöisesti se noin 1,5h. Ainakin muutamia autoja tiedän, että on kestänyt sen ajan. Sitten on tosiaan yksi, jossa kesti sen yli 4h... Parit eri läppärit on hyvä olla mukana ihan varmuudeksi. 9
Mun järkeni mukaan juuri se ecun kirjoittaminen (flash) on se kriittinen kohta eikä niinkään ecun lukeminen (backup). Eikös ? Backupin voinee keskeyttää ilman ongelmia, ainakin monet laitteet toimii noin - suositeltavaa se ei varmaan kyllä ole. Bemusta ei tosiaan ole tietoa toimiiko noin että arvailua tämä vain...
Meillä on töissä isohko laturi jolla on ladattu mm. kuorma-auton akkua. Pitää katsoa paljonko A siinä on, sen saan kyllä lainaksi vkolopun ajaksi...Last edited by yarski; 22-05-2015, 06:20.G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
-
Noissa jenkkien flash-mapeissa on jotain pieniä ongelmia kun niitä laitetaan euro-autoihin. Lähinnä vikakoodeja varusteista mitä ei ole ja pieniä käynnistykseen liittyviä fiboja. Hyvin yksinkertaisesti pystyy mistä tahansa mapista tehdä juuri omaan autoon ideaalisen version. Tänään kokeilin itse ja oli todella helppoa ja vaikuttais hyvälle.
Mullahan meni tuo toinen flashäys racesta e85:een vain 2 minuutissa. Tämä oli epäilyttävän nopeaa. Ja jostain syystä auto ei ihan ideaalisesti toiminutkaan sen kanssa. Ahdot tai ahtojen pyynnöt eivät nousseet yhtään sinne minne piti, kylmäkäynnistys oli vähän vaikea ja vedon alussa ahdot/vedot tuntui humppaavan. Vikakoodeja tai muuta hälyttävää ei kuitenkaan logeista löytynyt. Nyt kun vedin tuon oman customimapin, niin äkkiseltään vaikuttais toimivan huomattavasti paremmin.
Täällä lisätietoa:
Naputtelen lyhyet suomenkieliset ohjeet aloitusviestiin.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Originally posted by Veeksi View PostNoissa jenkkien flash-mapeissa on jotain pieniä ongelmia kun niitä laitetaan euro-autoihin. Lähinnä vikakoodeja varusteista mitä ei ole ja pieniä käynnistykseen liittyviä fiboja. Hyvin yksinkertaisesti pystyy mistä tahansa mapista tehdä juuri omaan autoon ideaalisen version. Tänään kokeilin itse ja oli todella helppoa ja vaikuttais hyvälle.
Mullahan meni tuo toinen flashäys racesta e85:een vain 2 minuutissa. Tämä oli epäilyttävän nopeaa. Ja jostain syystä auto ei ihan ideaalisesti toiminutkaan sen kanssa. Ahdot tai ahtojen pyynnöt eivät nousseet yhtään sinne minne piti, kylmäkäynnistys oli vähän vaikea ja vedon alussa ahdot/vedot tuntui humppaavan. Vikakoodeja tai muuta hälyttävää ei kuitenkaan logeista löytynyt. Nyt kun vedin tuon oman customimapin, niin äkkiseltään vaikuttais toimivan huomattavasti paremmin.
Täällä lisätietoa:
Naputtelen lyhyet suomenkieliset ohjeet aloitusviestiin.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
EU ja US Load Targetit ja RPM:t eroavat myös toisistaan. Jos ne haluaa muuttaa, niin se pitää tehdä käsin syöttämällä sopivat arvot vastaaviin taulukoihin. N54Tech-ohjeilla kopioidaan US-arvot noihin. Auto toimii toki noinkin, mutta ei silloin vastaa EU-softan alkuperäistä toimintaa noilta osin. Arvojen käsinmuokkaamisessa on aina riskinsä, joten kannattaa olla homman kanssa tarkkana, jos siihen ryhtyy.
Lisäksi 2D2E-koodin arvon olen itse jättänyt kopioimatta.X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
YV:llä lisätietoja
Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
996 Turbo X50
500whp.net
Comment
-
-
Ensinnäkin kiitokset Veeksille hienoista ohjeista
Kokeilin tuota MHD Android softaa ja homma toimi kuten pitääkin. Päädyin kokeilemaan sillä kun hinta oli kohtuullinen ja Android tabletti ja K+Dcan piuha löytyi valmiiksi. Backup meni nopeasti ja itse softaus noin 17min (i8a0s). Tein ohjeiden mukaiset US -> EU muutokset ennen softan lataamista.
Laturi puoli oli hieman alimitoitettu 8A, mutta otin bensapumpu sulakkeen (sulakekaaviossa bensapumpun kuva) irti, kuten jossain ohjeissa luin ja jännite pysyi koko softauksen ajan vakaana.335ia
Comment
-
-
Noniin, tulipa sitten kokeiltua flashiä tänään ja todistettua että keskenjäänyt lukuoperaatio ei oo paha juttu. Vaikka lievän halvauksen aiheuttikin. Jo ecun luvussa on tiedossa sirkusohjelmaa - mittaristossa kaikki valot palaa ja vilkkuu, neulat heiluu ja välillä pyyhkimet villiintyy, konehuoneesta sirinääsurinaa. Kuulunee asiaan.
Luku jäi kesken, akun kuva kojetaulussa (ei selvinnyt miksi jännite ei riittänyt ?) ... ja seuraavaksi "tolpan päällä" kuva... ei yhtään jännittänyt.
Lähti se kayntiin kuitenkin... huh. Vikakoodehin jäi kaikennäköistä jotka tod.näk. johtui jännitteen putoamisesta vaikka yritettiin ladata kyllä...G26 i4 M50 supercharged
ex: F36 440i xdrive msport
ex: E91 335 lci xdrive msport
Comment
-
Comment