Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54 BMS backend flash / Fläshäys BimmerBoost-softalla / MHD Flash

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Veeksi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2177
    • Kuopio

    Eikös se map5 säädä itsensä tarvittaessa vaikka map1n tasolle? Tai näin se ainaki aikanaan toimi. :think

    böntin puheissa voipi olla perää. Jotai hämärää on jossain. Bimmerboostilla kyllä on oikeasti kuustakin kiinni, vaikka ei uskois. Sen verran epäjohdonmukaisia juttuja on tapahtunut vaikka on ollut oikeat johdot ja suorastaan loputtomasti jännitettä.
    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
    BMW E63 630iA '05

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Originally posted by Veeksi View Post
      Eikös se map5 säädä itsensä tarvittaessa vaikka map1n tasolle? Tai näin se ainaki aikanaan toimi. :think
      Kyllä sen pitäisi mutta viimeksi kun itse kokeilin sitä puhtaalla 98 bensalla race flashin kanssa, oli noissa flasheissa käytössä muokattu nakutuskartta ja silti sieltä löytyi nakutusta. Voisi olla mielenkiintoista nähdä logit tuolla originaalilla nakutuskartalla.

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        Kaapelissahan sitä feelua oli.
        Uudella johdolla meni pump-flashi heti sisään.



        Onpa nyt mukavasti vetoja enemmän map2:lla verrattuna, vakio+jb4 map2.
        Pitää odotella kun saa kesärenkaat alle, niin voi sitten ottaa logia ja tulppien/puolien, sekä öljynvaihto keväthuolloksi tehtävä.


        Nollaako tuo MHD:n "codes"-välilehden alta löytyvä "reset adaptations" valikko myös vaihdelaatikon adaptiot? Lähti kolmosella liikkeelle D:llä kun läksin koeajolle ja muutenkin oli vaihdelaatikko ihan sekasin tuon flashin jälkeen. Tosin aika nopeesti rupesi toimimaan hyvin ja Alpina tcu -vaihdelaatikkoflashi toimii nyt paljon paremmin D:llä kuin aikaisemmin. Ilmeisesti johtuu kun backendissä vääntöpyynnöt korkeammat, yms.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          Juu ei ollut taaskaan kuun asennosta kiinni.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5450
            • S:t Karins

            Uusimmat MHD kartat löytyy täältä:
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Kuinka vahvalla e85 seoksella voi/kannattaa Race-flashillä ajella?

              Nyt ois stg1 lpfl laitettu ja race-flash. Vai pitäiskö suorilta laittaa e85 flash?
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5450
                • S:t Karins

                Originally posted by bemmeri View Post
                Kuinka vahvalla e85 seoksella voi/kannattaa Race-flashillä ajella?

                Nyt ois stg1 lpfl laitettu ja race-flash. Vai pitäiskö suorilta laittaa e85 flash?
                Itse ajelin 50 - 80% seoksilla. Jos pääsääntöisesti aja yli 70%:n sopalla niin e85 flash sisään.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Itse ajelin 50 - 80% seoksilla. Jos pääsääntöisesti aja yli 70%:n sopalla niin e85 flash sisään.
                  Ok. Kiitti infosta.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • brainsurgery
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2011
                    • 1355
                    • Helsinki

                    Jos ei oo metanolia tai TBI/PI niin yli 50% seoksilla loppuu helposti soppa kesken isommilla ahdoilla.

                    E85 flashia voi käyttää jo 40% seoksella. Kannattaa kuitenkin loggailla aina että nakutukset pysyy aisoissa.

                    Comment

                    • yarski
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 312
                      • Rauma

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Jos ei oo metanolia tai TBI/PI niin yli 50% seoksilla loppuu helposti soppa kesken isommilla ahdoilla.
                      E85 flashia voi käyttää jo 40% seoksella. Kannattaa kuitenkin loggailla aina että nakutukset pysyy aisoissa.
                      MHD-flashilla oli ohje että 40% tai yli seos niin e85 flash käyttöön.
                      Todettu juttu että 50/50 ja race niin loppuu syöttö kesken.
                      BB-flashilla pelasi muuten hyvin race+50%...
                      G26 i4 M50 supercharged
                      ex: F36 440i xdrive msport
                      ex: E91 335 lci xdrive msport

                      Comment

                      • bemmeri
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4180

                        No, pitää ekaksi kokeilla tuolla 40%:lla ja kattoo mille näyttää. Nyt taitaa olla n. 30% tankissa. Äkkiähän tuo flashi vaihtuu.
                        EVERYTHING | WORKS

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5450
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Itse ajelin 50 - 80% seoksilla. Jos pääsääntöisesti aja yli 70%:n sopalla niin e85 flash sisään.
                          Originally posted by yarski View Post
                          MHD-flashilla oli ohje että 40% tai yli seos niin e85 flash käyttöön.
                          Todettu juttu että 50/50 ja race niin loppuu syöttö kesken.
                          BB-flashilla pelasi muuten hyvin race+50%...
                          Juu, BB flash:llä noilla pitoisuuksilla ajelin en MHD:llä.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4180

                            Laitoin tyhjään tankkiin n. 27l e85 ja 29,3l 98-bensaa. Eli pitäisi olla joku E42 blendi tai vähän vahvempi, riippuu kuinka vahvaa tuo abc:n myymät aineet on.

                            Tuossa on raceflashillä logi. Vissiin vielä ihan ok?




                            Pitää oottaa kun tankki tyhjenee, niin laittaa kannusta vielä vähän lisää e85:sta ja E85-flashin.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Mun silmiin näyttää tosi hyvältä tuo logi. Ahtoja tulee vielä hitusen lisää, jos jatkat polkemista map5:llä. Ign avg menee koko ajan alaspäin eikä nakutusta näytä olevan. Trimmit on sen verran korkealla, että ihan hirveästi ei seosta varmaankaan pysty enää Race flashille nostaa.

                              Kun otat noita logeja, jatka vielä seuraavalla vaihteella jonkin matkaa, niin näkee, kuinka sytytysennakot menee vaihdon jälkeen.
                              Last edited by brainsurgery; 09-09-2021, 12:00.

                              Comment

                              • larippa
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2015
                                • 110
                                • hki

                                Onko muuten kuinka suuri ero ahtaako 17-18 psi versus 20~psi?

                                Osaako joku auttaa tuon MAP3:n kanssa ilman metanolia, MAP5 tuntuu toimivan nyt hyvin. Kolmosella ei kulje mihinkään.



                                Tällä hetkellä Boost Additive 40 , uskaltaako sitä suoraan vaan nostaa, voiko tapahtua jotain?
                                e90 335i AT
                                JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎