Auto E91 318D. Ongelmana on häiritsevä vapina ratissa maantienopeuksissa. Vapina muuttuu ajoittain välillä tuntee kun hellästi pitää ratista kiinni ja välillä heiluu koko ratti. Pahin nopeus alue on 90kmh tienoilla. Tähän mennessä vaihdettu uudet jarrulevyt, iskareiden yläpäät kolinoiden takia, uudet renkaat samalla katsottu vanteiden suoruus (vapinaa oli vanhoillakin renkailla ja myös talvirenkailla). Auto kulkee suoraan eikä vetele. Tänään tutkiskelin väljyyksiä, otin raidetangotkin irti ja kokeilin, ettei väljyyttä ole. Ainoa mikä vielä tulisi mieleen on pyörien suuntaus. Voisiko sillä olla merkitystä. Mitään ylimääräisiä kolinoita ei ole, ainoastaan tämä kiusallinen vapina.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E91 LCI täryttää rattia maantienopeuksissa
Collapse
X
-
Reaktiotangot tai niiden puslat tarkemmin. Ainakin e60 aiheuttaa tuota, ei tunnu väljältä, tai hankala havaita.ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |
-
-
Originally posted by -rik View PostReaktiotangot tai niiden puslat tarkemmin. Ainakin e60 aiheuttaa tuota, ei tunnu väljältä, tai hankala havaita.
Comment
-
-
Nyt on ainakin yksi väljyys löytynyt kun aikani eri osia heiluttelin. Eli auto maassa ja kuskin renkaasta ylhäältä heiluttaa edestakaisin niin selvä klonkse kuuluu ja tuntuu myös renkaassa. Ongelmana on vain, etten saa selville mikä siellä oikein klappaa ja heti kun auton tunkkaa ylös niin klappi katoaa. Lisäksi klappi ilmenee vain renkaat suorassa. Kokeilin myös jarrua painaa, mutta klappi ei sillä poistunut. Reaktiotankoja en ole vielä vaihtanut, koska meni tilaushommiksi. Voisiko väljyys olla kumminkin pyöränlaakerissa?
Comment
-
-
Originally posted by PEK View PostNyt on ainakin yksi väljyys löytynyt kun aikani eri osia heiluttelin. Eli auto maassa ja kuskin renkaasta ylhäältä heiluttaa edestakaisin niin selvä klonkse kuuluu ja tuntuu myös renkaassa. Ongelmana on vain, etten saa selville mikä siellä oikein klappaa ja heti kun auton tunkkaa ylös niin klappi katoaa. Lisäksi klappi ilmenee vain renkaat suorassa. Kokeilin myös jarrua painaa, mutta klappi ei sillä poistunut. Reaktiotankoja en ole vielä vaihtanut, koska meni tilaushommiksi. Voisiko väljyys olla kumminkin pyöränlaakerissa?
Comment
-
-
Millasilla kumeilla ajat? Halvat vai laadukkaat kalliit? Itsellä oli mystinen tärinäongelma kovemmilla nopeuksilla ja kävi ilmi muutaman rengasfirman ja korjaamokäynnin jälkee, et kahdesta renkaasta runko paskana ja kolmannesta menossa.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostMillasilla kumeilla ajat? Halvat vai laadukkaat kalliit? Itsellä oli mystinen tärinäongelma kovemmilla nopeuksilla ja kävi ilmi muutaman rengasfirman ja korjaamokäynnin jälkee, et kahdesta renkaasta runko paskana ja kolmannesta menossa.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostKannattaa lähteä ihan perusasioista, mulla loppui tutinat kun otin pyörät irti ja putsailin porakoneella ja teräsharjalaikalla kiinnityspinnat levyistä ja vanteista. E39 oli aikoinaan myös tarkka että kaikki osapuolet puhtoisia.
Comment
-
-
Originally posted by PEK View PostPerusasiat jo kokeiltu eli vanteen sekä pyörän navan pinnat putsattu teräslaikalla. Kolina tuntuu, että kuuluisi pyörän navan kohdilta, mutta hemmetin vaikea paikantaa. On kokeiltu heilutella, että toinen tunnustelee väljyyksiä käsin eri varsista, mutta kun väljyyksiä ei vain tunnu ja sitten kun ottaa renkaan yläreunasta kiinni ja repii edestakaisin liikkein niin väljyyttä on monta milliä. Seuraavaksi vaihdan koko pyörän navan jota pahasti epäilen.
These flex discs crack and fail all the time. The good news is that replacement is relatively easy! Check out this article for detailed instructions on this procedure.
The driveshaft flex-disc is used to connect the transmission to the driveshaft. It is made of solid rubber and wears out over time. You may experience a drivetrain vibration or shimmy. If so, inspect your driveshaft flex-disc. It should be free from distortion, cracks, tears and have no missing pieces. If you find any of these problems, replace the driveshaft flex-disc and mounting fasteners. To access the driveshaft flex-disc, you have to remove the exhaust system and exhaust heat shield. When replacing, at the minimum, replace the self-locking nuts that attach the driveshaft flex-disc. I prefer to replace the bolts too. The driveshaft flex-disc is also referred to as the Guibo. Raise and support rear of vehicle on jack stands. See our tech article on jacking your vehicle. If you have an AWD BMW E90, remove complete exhaust system. See our tech article on exhaust system removing. Then remove the center heat shield that runs along the driveshaft tunnel.E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
Comment