Announcement

Collapse
No announcement yet.

325d 2008 alaketju poikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpirkkal
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 40
    • Jkl

    325d 2008 alaketju poikki

    Mistä kannattaa kysellä vaihtokonetta otsikon kulkineeseen? Konemalli käsittääkseni M57TU2D30-UL, eli 197 PS (145 kW; 194 hp)@2000-3250 (lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M57 )

    Alaketju tosiaan katkesi noin 313 tkm kohdalla ja vauriot toistaiseksi selvityksen alla. Arvelin varautua pahimpaan ja selvitellä josko on jokin paikka mistä noita koneita kannattaa kysellä?

    Yhden tarjouksen sain jo, huollettu vaihtokone oli nelisen tonnia. Tämän hetken korjausarvio omasta koneesta liikkuu kolmen nurkilla, joten tuo tarjous ei vielä aiheuttanut pakonomaisia ostotoimenpiteitä. Entä onko tuollainen auto, johon moottori vaihdettu, jotenkin tuhon oma myyntitilanteessa, eli dissaako vaihdettu kone koko auton vai nostaako arvoa jos uusittu tai ainakin vähemmän ajettu takuukone isketään kiinni?

    Vahinko kävi motarilla @120kmh, mittaristoon syttyi moottorin vikavalo, auto ajettiin tien sivuun ja sammutettiin. Sitten ei enää lähtenytkään käyntiin (parin starttauksen verran olivat yrittäneet, itse en ollut paikalla).

    Mutta tosiaan jos on jokin place-to-be näiden vaihdokkimoottorien hankintaan niin arvostan linkkiä! Kiitos!
  • Jarno
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 645
    • Äänekoski

    #2
    Oletko ebaystä katsellut?
    Esim. http://www.ebay.de/itm/Motor-BMW-525...item2a45f96220
    e30 325i cabrio
    Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Mun kautta löytyisi alle 100tkm ajettu raakakone 1500-2000€ hintaan. Privalla tarkemmat kyselyt.

      Alaketjun katkeamisen syy on todennäköisesti ketjua voitelevan öljykanavan tukkeutuminen joka ns tyyppivika M57 N2 koneissa.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • jpirkkal
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 40
        • Jkl

        #4
        Originally posted by Jarno View Post
        No enpä ollut hoksannut, vaikka kaikkea muuta on kyllä tuolta ebay.co.uk-sivuston kautta tullut hommattua

        Esim tämä vissiin sopii ja hintakin on puolitoista tonnia pienempi kuin Suomen myyjän tarjous, tiedä sitten noista toimituskuluista. Jos oikein ymmärsin tuosta yhdestä myynti-ilmosta niin 22,50 on joku peruspaketin lähetys tännepäin (moottori taitaa olla hieman kovemman hintainen lähetettävä), lisäksi pitää kai oma vanha kone laittaa heille. Tuli jo laitettua mailia ja kyseltyä lisätietoja, toivottavasti osaavat lukea tankeroa!

        Comment

        • jpirkkal
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 40
          • Jkl

          #5
          Originally posted by Robi View Post
          Mun kautta löytyisi alle 100tkm ajettu raakakone 1500-2000€ hintaan. Privalla tarkemmat kyselyt.

          Alaketjun katkeamisen syy on todennäköisesti ketjua voitelevan öljykanavan tukkeutuminen joka ns tyyppivika M57 N2 koneissa.
          Laitan YV:tä tulemaan!

          Comment

          • Homebrew
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 351
            • Paimio

            #6
            Originally posted by Robi View Post
            Alaketjun katkeamisen syy on todennäköisesti ketjua voitelevan öljykanavan tukkeutuminen joka ns tyyppivika M57 N2 koneissa.
            Kerros lisää tästä tyyppiviasta, onko jotain linkkiä tms. mistä saisi lisätietoa? Itsellä 311tkm ajettu M57N2 ja kaikki tuntuu pelittävän hienosti, mutta jos jotain tyyppivikaa voisi helposti välttää niin tieto on tervetullutta!
            Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
            Ex. E91 330d -07

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Homebrew View Post
              Kerros lisää tästä tyyppiviasta, onko jotain linkkiä tms. mistä saisi lisätietoa? Itsellä 311tkm ajettu M57N2 ja kaikki tuntuu pelittävän hienosti, mutta jos jotain tyyppivikaa voisi helposti välttää niin tieto on tervetullutta!
              Ei ole sen kummemmin linkkiä tms. Ainoastaan noita purkaneen hepun kertomana. Jokainen jossa alaketju poikki on ollut ketjua voiteleva öljykanava tukossa. Veikkaan että topikin aloittajan koneessa sama homma jos sitä lähdetään purkamaan.

              Öljykanavan tukkeutuminenhan johtuu vain ja ainoastaan liian pitkistä öljynvaihtoväleistä.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Homebrew
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 351
                • Paimio

                #8
                Originally posted by Robi View Post
                Ei ole sen kummemmin linkkiä tms. Ainoastaan noita purkaneen hepun kertomana. Jokainen jossa alaketju poikki on ollut ketjua voiteleva öljykanava tukossa. Veikkaan että topikin aloittajan koneessa sama homma jos sitä lähdetään purkamaan.

                Öljykanavan tukkeutuminenhan johtuu vain ja ainoastaan liian pitkistä öljynvaihtoväleistä.
                Ok, pitänee kuunnella varmuudeksi konetta lähietäisyydeltä. Luulis että venynyt ketju pitäisi jonkinlaista rallatusta...
                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                Ex. E91 330d -07

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎