Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i jysäys ja moottorivalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ferret
    BTCF Member
    • Mar 2011
    • 65
    • EpSooo-siti!

    335i jysäys ja moottorivalo

    Elippä, tänään kotiinpäin ajaessani kun kiihdytin kuului jysäys moottoritilasta, moottorin vikavalo syttyi ja kone rupesi täristämään.

    Lisäksi saatoin huomata pientä palaneen käryä (tosin voi olla viereisistä autoistakin kun ikkunat olivat auki ). Tärinä hävisi kun kaasun päästi pois ja ilmeni taas kun kierrokset olivat n.kahdessa tonnissa.

    Vikavalo ja tärinä hävisivät kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan. Oiskos kenelläkään havaintoa missä mahtaa kiikastaa?
    Huomenna käyn kaverilla lukemassa vikakoodit jos sieltä ilmenisi jotain.
    E70 4,8i
    Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3
  • jake2710
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 828

    #2
    Vois olla vaikka hpfp tai joku muu... koodit.

    Comment

    • Veeksi
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2177
      • Kuopio

      #3
      Voihan se olla vaikka halennut ahtoputkikin. Ahtaako normaalisti vielä? Muistan kun Opelista jysähti ahtoputki irti kaasuläpältä, niin komeasti se kyllä jysähtää.
      BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
      BMW E63 630iA '05

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7548
        • Kotona

        #4
        Originally posted by Veeksi View Post
        Voihan se olla vaikka halennut ahtoputkikin.
        Voi olla vaikka jakoketju hypännyt mutta ei vielä niin paljoa että olisi sekasin mennyt? Mutta mistä näitä tietää....
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
        Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
        -

        Comment

        • Blitz
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 260
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by ferret View Post
          Elippä, tänään kotiinpäin ajaessani kun kiihdytin kuului jysäys moottoritilasta, moottorin vikavalo syttyi ja kone rupesi täristämään.

          Lisäksi saatoin huomata pientä palaneen käryä (tosin voi olla viereisistä autoistakin kun ikkunat olivat auki ). Tärinä hävisi kun kaasun päästi pois ja ilmeni taas kun kierrokset olivat n.kahdessa tonnissa.

          Vikavalo ja tärinä hävisivät kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan. Oiskos kenelläkään havaintoa missä mahtaa kiikastaa?
          Huomenna käyn kaverilla lukemassa vikakoodit jos sieltä ilmenisi jotain.
          Veikkaisin sytytyskatkosta ja sen jälkeen "Reduced power"-tilaa. Jos oli, niin ensimmäiseksi uutta tulppaa ja/tai puolaa paikalleen.

          Voi myös liittyä polttoainepuoleen (pumppu tai anturi), mutta koodeista selviää.
          Last edited by Blitz; 06-06-2015, 10:29.
          X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
          YV:llä lisätietoja

          Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
          996 Turbo X50
          500whp.net

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            #6
            Luultavasti noin ku Blitzi sano.

            Jysähdys kyllä sopii tosiaan aiempiin kokemuksiini ahtopuolen antautumisesta, mutta se on sen sortin vika ettei häviäisi käynnistämällä uudelleen.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • ferret
              BTCF Member
              • Mar 2011
              • 65
              • EpSooo-siti!

              #7
              Tadaa.. Ketju on hypännyt. Nyt sitten metskaamaan ketjuremppaa. Vikakoodi oli 2A87
              E70 4,8i
              Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

              Comment

              • Blitz
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 260
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by ferret View Post
                Tadaa.. Ketju on hypännyt. Nyt sitten metskaamaan ketjuremppaa. Vikakoodi oli 2A87
                Ennen ketjuremppaa varmistaisin, että kyseessä ei ole takerteleva Vanoksen solenoidi.
                X35i N54 imuventtiilien pähkinäpuhallukset
                YV:llä lisätietoja

                Ex. E92 335i MOTIV 900 Single turbo
                996 Turbo X50
                500whp.net

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  #9
                  Originally posted by ferret View Post
                  Tadaa.. Ketju on hypännyt. Nyt sitten metskaamaan ketjuremppaa. Vikakoodi oli 2A87
                  Ja ongelmat häviää uudelleen käynnistämisellä..?

                  Comment

                  • Hiace
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2011
                    • 1203
                    • Helsinki/Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Blitz View Post
                    Ennen ketjuremppaa varmistaisin, että kyseessä ei ole takerteleva Vanoksen solenoidi.
                    Lonkalta veikkaisin samaa. Itsellä muistaakseni pari vuotta sitten antoi saman koodin ja vanoksen toinen solenoidi oli jumissa ja heitti moottorin puolivalon. Uudelleenkäynnistys auttoi mutta puolivalo tuli aina takaisin parin päivän päästä.

                    Vanoksen solenoidit voi kokeilla heittää toisinpäin ja jos vika siirtyy imupuolelta pakopuolelle tai toisinpäin niin vika siellä.

                    Voin olla toki väärässäkin mutta tuo ois ehkä se ilmeisin vika!

                    Tuolta lisää: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=453413
                    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                    Comment

                    • ferret
                      BTCF Member
                      • Mar 2011
                      • 65
                      • EpSooo-siti!

                      #11
                      Juu no pojat katteli tosta noita muitaki arvoja ja viittas niiden perusteella enemmän siihen ketjun loikkaamiseen/venymiseen.. Voihan sen solenoidinkin toki tarkistaa kun kerkeää.
                      E70 4,8i
                      Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

                      Comment

                      • Zeta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7548
                        • Kotona

                        #12
                        Originally posted by Zeta View Post
                        Voi olla vaikka jakoketju hypännyt mutta ei vielä niin paljoa että olisi sekasin mennyt? Mutta mistä näitä tietää....
                        Ikävää olla tällä kertaa oikeassa veikkauksessa...

                        Originally posted by jake2710 View Post
                        Ja ongelmat häviää uudelleen käynnistämisellä..?
                        Kun ei ole (vielä) hypännyt pykälällä niin on palautunut takaisin paikalleen sammutuksen jälkeen?
                        Last edited by Zeta; 06-06-2015, 19:55.
                        -
                        Käyttöautona: F20
                        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                        Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                        -

                        Comment

                        • ferret
                          BTCF Member
                          • Mar 2011
                          • 65
                          • EpSooo-siti!

                          #13
                          Originally posted by Hiace View Post
                          Lonkalta veikkaisin samaa. Itsellä muistaakseni pari vuotta sitten antoi saman koodin ja vanoksen toinen solenoidi oli jumissa ja heitti moottorin puolivalon. Uudelleenkäynnistys auttoi mutta puolivalo tuli aina takaisin parin päivän päästä.

                          Vanoksen solenoidit voi kokeilla heittää toisinpäin ja jos vika siirtyy imupuolelta pakopuolelle tai toisinpäin niin vika siellä.

                          Voin olla toki väärässäkin mutta tuo ois ehkä se ilmeisin vika!

                          Tuolta lisää: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=453413
                          itseasiassa teen tän homman varmuudeks heti kun kerkeän, kuitenkin tuolla minkä linkitit on jollain solenoidien puhdistus tehty ja sanottu vikakoodien uudelleen ilmestymisestä.
                          On meinaan semmonen operaatio tehty tuossa taannoin... ja sillähän sen selvitän että onko vaan solenoid vaihtokunnossa.. halvemmalla siinä taitaa selvitä.
                          E70 4,8i
                          Ex's:E92 335i -o7; E30 318i -87 projekti; E36 325i -90 <3

                          Comment

                          • Hiace
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2011
                            • 1203
                            • Helsinki/Joensuu

                            #14
                            Originally posted by ferret View Post
                            itseasiassa teen tän homman varmuudeks heti kun kerkeän, kuitenkin tuolla minkä linkitit on jollain solenoidien puhdistus tehty ja sanottu vikakoodien uudelleen ilmestymisestä.
                            On meinaan semmonen operaatio tehty tuossa taannoin... ja sillähän sen selvitän että onko vaan solenoid vaihtokunnossa.. halvemmalla siinä taitaa selvitä.
                            Tuo on aika helppo homma selvittää tuo solenoidien vaihto/puhdistus. Toivotaan että vika olisi se helpoin tällä kertaa!
                            F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                            Comment

                            • larippa
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 110
                              • hki

                              #15
                              Itsellä kun pakopuolen Vanos alkoi temppuilemaan syttyi puolimoottorivalo ja uudelleenkäynnistyksellä sammui, ei kyllä mitään pamausta kuulunut. Ja samaan aikaan tarjosi
                              2A87 VANOS exhaust
                              3100 Boost-pressure control, deactivation

                              Itse en jaksa uskoa tuohon ketjun hyppäämiseen, luulisi että aika pahaa ääntä pitäisi ja kävisi huonosti...
                              Näissä kai ketjut toimineet muutenkin aika hyvin?
                              e90 335i AT
                              JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎