Announcement

Collapse
No announcement yet.

e90 MAF ongelmaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puhvc
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 73
    • Oulu

    e90 MAF ongelmaa..

    Helou,

    BMW e90 318d M47n2 (122hv)
    Nyt alkaa mietityttää että missähä tosa on oikee vika, kun herjailee tota P1010 koodia ja sytyttää vikavalon. (toisinaan siellä löytyy myös P0112, mikä ei sytytä vikavaloa) Eli koodin perusteella tilasin ensimmäisenä uuden MAF:in joka oli mikä lie kiinan tarvikepaska.. Se kesti sen pari päivää sain juuri sillä katsastettua sen Puhdistin vanhan boschilaisen ja löin paikalleen ja sillä se toimii niin, että esim. kaupungissa missä pitää autoa sammuttaa ja käynnistellä useammin niin se syttyy aina.. Mutta kun ajan esim 400km lenkin ja sammuttaa ja lähtee uudestaan se ei syty...? Käytin liittimen maffista irti ja sillä se vikavalo ei ensimmäisellä startilla syttyny, mutta toisella sytty...

    Mittasin että tulee virtakin piuhaan.. Arvoiksi se joutokäynnillä kuiten antaa jotain 7,2g/s oli vikavalo päälä tai ei... Voisko tämmönen vika johtua vaikkapa paskasta akusta? Kun startatessa akku tippuu siihe ~9v ja se selittäisi että matka ajon jälkeen se olsi vähän latautunu enempi ja ei sillä syttys? Kiitoksia etukäteen jos jollakin olis jotain ideaa ennenkuin tilaan 250e boschilaisen maffin ehkä turhaan :l
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Vaikea sanoa kun ei itse ole päässyt livedataa seuraan, mutta mitä tuossa on noita pyörinyt niin EGR saattaa aiheuttaa tuota ongelmaa ja täyttymässä oleva DPF. Jos pääset livedataa urkkimaan niin katsele noita arvoja.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • puhvc
      Bimmer Rookie
      • Dec 2006
      • 73
      • Oulu

      #3
      Pääsen toki, en vaa niistä mitään ymmärrä ja mitenkä ku se ei nakkaa koskaan sitä vikakoodia ajon aikana.. ainoastaan kun käynnistää auton tai jos laittaa virrat päälle esim 2-3 kertaa putkeen.. mutta pitää koittaa katsoa sitä live dataa

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        #4
        Eikö kannata ensin ladata tai vaihtaa akku.kuitenkin syksyllä edessä. Tuolla jännitetasolla käytännössä tyhjä akku kyseessä. Onpahan se tekijä suljettu pois ensin. Tosin luulisi muitakin vikailmoituksia keksivän noilla jännitteillä.
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • jumbo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 6603
          • Lappeenranta

          #5
          Jos päädyt tilaamaan maffin, niin tilaa www.maf-shop.com niin saat edullisemmalla boschin maffin
          M550d

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by puhvc View Post
            Pääsen toki, en vaa niistä mitään ymmärrä ja mitenkä ku se ei nakkaa koskaan sitä vikakoodia ajon aikana.. ainoastaan kun käynnistää auton tai jos laittaa virrat päälle esim 2-3 kertaa putkeen.. mutta pitää koittaa katsoa sitä live dataa
            Koska vikavalo syttyy vasta kun vika on todettu jatkuvaksi. Tämä vaatii vian todentamisen muutamalla perättäisellä ajosyklillä; viasta riippuen voi riittää juurikin tuo virtojen poiskäyttö (komponenttitestaus heti käynnistyksen yhteydessä), tai sitten tarvitaan X aika ajoa, jotta OBD-järjestelmä testaa/tarkkailee komponentin toimintaa (esim. katalysaattorin tehokkuus).
            Jos poistat vikakoodit ja lähet ajamaan, niin koodi voi olla jo tullut takaisin vaikka vikavalo ei vielä pala.
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • puhvc
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 73
              • Oulu

              #7
              Kyyllä se alkaa tuntua että maffin vaihto olis eesä, tänää starttasin jonku ajan seisoneena ja lähti hyvin käyntii ja sammu... sit uuestaa startti pysy käynnisä.. löin obd kii nii näytti maffi joutokäynnillä 200g/s ja oliko se nyt inuilman lämpötila -40 ... :P

              Comment

              • Neutrone
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 1320
                • Tampere

                #8
                Lainaan ketjua ettei ihan hiljene. Osaako joku sanoa näistä maf-kuvista tarkempaa, lähinnä että onko ok? Kyseessä 320d M47N2. Molemmat kuvat tyhjäkäynnillä otettu, ainakaan tuo desired / actual ei kohtaa. Suuremmilla kierroksilla ovat lähellä toisiaan mutta asteikko menee yli.



                Last edited by Neutrone; 28-06-2015, 18:32.
                F10 530d semiVOLL
                ex. E90 320d M-Sport '06
                ex. E39 523i M-Sport '00
                ex. E36 325i Coupe '92
                ex. E30 316i '89



                Comment

                • puhvc
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 73
                  • Oulu

                  #9
                  Moro,

                  Niin palatakseni omaan vikaani, niin ongelmat katosivat kun tilasin bossilaisen maffin ja pulttasin kiinni

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎