Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 täristää kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chatchat
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 100
    • jyväskylä

    E90 täristää kylmänä

    Onko kellään tietoa mistä johtuu että kylmänä käynnistyksen jälkeen moottori tärisee normaalia voimakkaammin, moottorin vikavalo välkkyy välillä ja käytetty piuhan päässä diagnoosi sytytyskatkoksia sylinterissä2 vaihdettu uusi boschin puola mutta vika ei poistunut, nytten ei ole vikavalo palanut pariin päivään mutta tärinä ei ole kadonnut. auto BMW 320i bensa vm.2007.
  • Maili
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 444
    • E-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Chatchat View Post
    Onko kellään tietoa mistä johtuu että kylmänä käynnistyksen jälkeen moottori tärisee normaalia voimakkaammin, moottorin vikavalo välkkyy välillä ja käytetty piuhan päässä diagnoosi sytytyskatkoksia sylinterissä2 vaihdettu uusi boschin puola mutta vika ei poistunut, nytten ei ole vikavalo palanut pariin päivään mutta tärinä ei ole kadonnut. auto BMW 320i bensa vm.2007.
    Onkos tämä jo suorasuihku kone? Eli suutin palotilassa. Jos on, niin kuulostaa suutin murheelta. Jos ei, niin joltain halvemmalta vialta.
    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

    Comment

    • Chatchat
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 100
      • jyväskylä

      #3
      Kaiketi on, välillä kylmänä käynnistettynä kierrokset on n.800krpm ja välillä 1100krpm

      Comment

      • hiirame
        Newbiemmer
        • May 2015
        • 1
        • helsinki

        #4
        Heippa,

        itsellä N43B20 (suorasuihku) ja samaa ongelmaa. Vikavaloa ei ole antanut, mutta koodeista löytyi ykköspytyssä sytkäongelmaa.

        Tähän mennessä vaihdettu

        -Puolat
        -Tulpat
        -Suuttimet
        -Nox -anturi

        edelleen jatkuu

        Comment

        • Chatchat
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 100
          • jyväskylä

          #5
          Laakkosella vaihdettiin 2 pytyn suutin mutta edelleen jatkuu....540€ meni siihen testiin eikä edes kysyneet että vaihdetaanko osa...

          Comment

          • Chatchat
            Bimmer Rookie
            • May 2012
            • 100
            • jyväskylä

            #6
            Originally posted by Chatchat View Post
            Laakkosella vaihdettiin 2 pytyn suutin mutta edelleen jatkuu....540€ meni siihen testiin eikä edes kysyneet että vaihdetaanko osa...
            onko näissä nykyautoissa minkäänlaista ryyppyä?

            Comment

            • J0kERi
              Newbiemmer
              • May 2007
              • 8
              • Klaukkala

              #7
              Mulla oli vähän samantyyppistä onglemaa. Valvetronicin akseli vaihdettiin uuteen (750€) ja homma ratkes sillä. Oli kulunut melkosesti öljynkiertohäiriön johdosta. Longlife öljyt on paskaa.
              e60 530Da 2003
              e39 540i 1998

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 444
                • E-pohjanmaa

                #8
                Yksi mahdollisuus on myös imupuolen karstoittuminen. Eli nämä suora suihkarit karstaa imupuolen venttiilit ja sitä mukaa aluksi huono seos ym. Ongelmaa. Tuosta omasta kiposta oli imusarja irti ja aika karua katseltavaahan imuventtiilit oli. fortella on aineita , mitkä sumutetaan auton käydessä suoraan imusarjaa.
                Ite noita käyttänyt, mutta tuskin aivan tukossa olevia paikkoja saa hyväksi muutakuin imusarjan irrottamalla.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • kapupetri
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 92
                  • Vantaa

                  #9
                  Mulla n46:ssa kylmänä täristäminen lähdettäessä katosi mystisesti kun öljyvuotoa hoivatessa puhdistin valvetronicin puolat ja vaihdoin tiivisteet.
                  325i e92 2011

                  Comment

                  • Chatchat
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 100
                    • jyväskylä

                    #10
                    Meillä toi tärinä lisääntynyt kylmänä....Lämpimänä edelleen toimii normaalisti...

                    Comment

                    • Spedemasta
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2013
                      • 23
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by kapupetri View Post
                      Mulla n46:ssa kylmänä täristäminen lähdettäessä katosi mystisesti kun öljyvuotoa hoivatessa puhdistin valvetronicin puolat ja vaihdoin tiivisteet.
                      Mitäköhän "valvetronicin puolilla" mahdat tarkoittaa? Oma N46 on täristänyt kylmänä viimeisen vuoden / 15tkm. Tärinät häviää heti kun kone saavuttaa käyntilämpötilan jolloin moottorinohjaus menee closed looppiin. Joskus on nopeasti tärähtänyt kuumanakin, mutta todella harvoin. Puolat ja tulpat vaihdetttu ilman tulosta.

                      Comment

                      • kapupetri
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 92
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Spedemasta View Post
                        Mitäköhän "valvetronicin puolilla" mahdat tarkoittaa? Oma N46 on täristänyt kylmänä viimeisen vuoden / 15tkm. Tärinät häviää heti kun kone saavuttaa käyntilämpötilan jolloin moottorinohjaus menee closed looppiin. Joskus on nopeasti tärähtänyt kuumanakin, mutta todella harvoin. Puolat ja tulpat vaihdetttu ilman tulosta.
                        Sorry sekoiluni. Termistö hakusessa Kone on tosiaan n46 vm. 2005.

                        En ole havainnut kylmänä tutinoita sen jälkeen kun putsasin Vanosin solenoidit ja vaihdoin tiivisteet. Tähän malliin DIY http://www.youtube.com/watch?v=D5YQ0UFOErk
                        325i e92 2011

                        Comment

                        • Chatchat
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 100
                          • jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by kapupetri View Post
                          Sorry sekoiluni. Termistö hakusessa Kone on tosiaan n46 vm. 2005.

                          En ole havainnut kylmänä tutinoita sen jälkeen kun putsasin Vanosin solenoidit ja vaihdoin tiivisteet. Tähän malliin DIY http://www.youtube.com/watch?v=D5YQ0UFOErk
                          Pitääkö sulla kaasuläppäkotelo ja sen käyttömoottori ääntä kun painaa kaasua ja antaa palautua tyhjäkäynnille, meillä tulee sellane sirisevä ääni....

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎