Announcement

Collapse
No announcement yet.

DPF:n huolto (E91 320d, 2006)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    DPF:n huolto (E91 320d, 2006)

    Elikkä oma otsikon kulkupeli ajotietokoneen välityksellä ilmoittaa, että nyt (lasissa noin 175 tkm) olisi aika suorittaa DPF:n huolto. Noista DPF:stä huoltoineen on ollut paljon parranpärinää. Eli kuinka tarpeellinen tuo huolto on? Oletteko suorittaneet huoltoa ohjelman mukaan, vai kun on jotain lieveilmiöitä alkanut ilmenemään pytyssä? Onkohan tuon huollon tekemiseen kykeneviä paikkoja paljon muitakin kuin merkkihuollot?

    Olen kiitollinen kaikista kommenteista aiheeseen liittyen...

    Edit. Ja samaan syssyyn vielä jatkokysymys: Eli pitääkö (jos ylipäätään nyt tarvitsee mitään tehdä) koko pytty siis uusia, vai pitäisikö silel tehdä jokin puhdistustoimenpide? Mitkä näissä suunnilleen normaalit kustannukset? Olen miettinyt ihan pöntön poistoakin, mutta toistaiseksi en ole siihen vielä alkanut...
    Last edited by MayheM; 01-07-2015, 14:11.
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by MayheM View Post
    Elikkä oma otsikon kulkupeli ajotietokoneen välityksellä ilmoittaa, että nyt (lasissa noin 175 tkm) olisi aika suorittaa DPF:n huolto. Noista DPF:stä huoltoineen on ollut paljon parranpärinää. Eli kuinka tarpeellinen tuo huolto on? Oletteko suorittaneet huoltoa ohjelman mukaan, vai kun on jotain lieveilmiöitä alkanut ilmenemään pytyssä? Onkohan tuon huollon tekemiseen kykeneviä paikkoja paljon muitakin kuin merkkihuollot?

    Olen kiitollinen kaikista kommenteista aiheeseen liittyen...

    Edit. Ja samaan syssyyn vielä jatkokysymys: Eli pitääkö (jos ylipäätään nyt tarvitsee mitään tehdä) koko pytty siis uusia, vai pitäisikö silel tehdä jokin puhdistustoimenpide? Mitkä näissä suunnilleen normaalit kustannukset? Olen miettinyt ihan pöntön poistoakin, mutta toistaiseksi en ole siihen vielä alkanut...
    Mä lähtisin katsomaan diagnostiikkavehkeillä vastapaineet ja vikakoodit, jos lämmöt nousee tarpeeksi eikä vikakoodeja päällä niin pakkopolttoa kehiin ja katsoo jos se sillä ehjäytyisi. Alueeltasi varmaan löytyy tarvittavat kaapelit+softat+taidot omaava henkilö (esim. nimimerkki 'Kissvesala' vaikuttaa Limingassa). Onhan noita puhtaaksi pestykin, mutta ei se mitään auta jos siellä on vikaa joka aiheuttaa suodattimen tukkiintumisen taas kymppitonnin jälkeen.

    Itselläni samanlainen vekotin, josta poistettiin muista kuin toimimattomuussyistä DPF 290tkm huituvilla, silloin vielä täysin kunnossa ja ajotietokonekin ilmoitti "täydet" käyttökilometrit pöntölle. Toki autossa oli kaikki muukin kunnossa jolloin se teki DPF-polttoja ja pönttö pysyi puhtaana.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • Kissvesala
      Moderator
      • Jun 2010
      • 3110
      • Liminka

      #3
      Ilmeisesti tässä on vaan kilometrit tullu täyteen huolto ilmaisimeen. Eihän se välttämättä vaadi muuta kun nollauksen ja taas pääsee satatuhatta että heilahtaa kumhan pirssi on muuten kunnossa. Ota vaan yhteyttä jos haluat että katsotaan missä kunnossa pönttö on. Ehjälle en tekis mitään, tukkoisen suosittelen tyhjäämään. Tähänki löytyy lääke.
      Pesu on melkosen turhaa.
      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
      Kissvesala.fi
      Priva tai o443424479

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by MayheM View Post
        Elikkä oma otsikon kulkupeli ajotietokoneen välityksellä ilmoittaa, että nyt (lasissa noin 175 tkm) olisi aika suorittaa DPF:n huolto. Noista DPF:stä huoltoineen on ollut paljon parranpärinää. Eli kuinka tarpeellinen tuo huolto on? Oletteko suorittaneet huoltoa ohjelman mukaan, vai kun on jotain lieveilmiöitä alkanut ilmenemään pytyssä? Onkohan tuon huollon tekemiseen kykeneviä paikkoja paljon muitakin kuin merkkihuollot?

        Olen kiitollinen kaikista kommenteista aiheeseen liittyen...

        Edit. Ja samaan syssyyn vielä jatkokysymys: Eli pitääkö (jos ylipäätään nyt tarvitsee mitään tehdä) koko pytty siis uusia, vai pitäisikö silel tehdä jokin puhdistustoimenpide? Mitkä näissä suunnilleen normaalit kustannukset? Olen miettinyt ihan pöntön poistoakin, mutta toistaiseksi en ole siihen vielä alkanut...
        Ei tarvitse eikä kannata tehdä mitään, koska tuo vaan tyhmä laskuri eli ei ole todellisuuden kanssa missään tekemisissä. Eli nollaat sen mittariston kautta ja unohda moinen ilmoitus.

        Sitten kun DPF on tukossa tulee tietysti eri ilmoitus ja sitten vasta kannattaa miettiä toimenpiteitä, jolloin poisto on ainoa järkevä ja taloudellinen ratkaisu.
        Last edited by VolvoTDi; 01-07-2015, 15:56. Reason: Katos myöhästyin vastaamisessa
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • MayheM
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 521
          • Oulu

          #5
          Kiitoksia jo näistä vastauksista. Tuumitaan hieman ja ehkäpä otan yhteyksiä yllä mainittuun nimimerkkiin, jos sieltä saisi jeesiä/vahvistusta asioihin.
          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎