Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i putkistot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1203
    • Helsinki/Joensuu

    335i putkistot

    En löytänyt 335i-putkistoketjua, joten teinpä sellaisen.
    Väsäsin tuossa joutessani tälläisen TOP19-koosteen youtubeen eri putkistoista, mm. Bastuck, Supersprint, Eisenmann, Akrapovic, suorat putket, Dinan, yms...Jos jotakin vakioputkisto kyllästyttää, tuosta kuulee jotakin mallia.

    https://www.youtube.com/watch?v=bjN-akYIGg0
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace
  • hoikkas
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1579
    • TURKU

    #2
    Hyvä pätkä

    Tästä saa hyvin motivaatiota modata putkistoa
    BMW i4M50

    Comment

    • tommi69
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 419
      • Helsinki

      #3
      Näin on hyvää pätkää. Rupes jo himottaa vaimentimet.
      M140 xDrive v.2017
      Kawasaki zH2 v.2020

      Comment

      • 315i
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2014
        • 241
        • Arctopolis

        #4
        Onkos kukaan "tyhjentänyt" etu katteja?
        Kaveri teki diisseli saappiin hiukkassuodattimelle(DBF) poiston. Eli romut pois sisältä kuoret nätisti avaamalla, ja sit hitsisauma katsastusinssiltä piiloon...

        Ei ahistais nii paljoo ja olis katittoma daunpipet?

        Comment

        • Veeksi
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2177
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by 315i View Post
          Onkos kukaan "tyhjentänyt" etu katteja?
          Kaveri teki diisseli saappiin hiukkassuodattimelle(DBF) poiston. Eli romut pois sisältä kuoret nätisti avaamalla, ja sit hitsisauma katsastusinssiltä piiloon...

          Ei ahistais nii paljoo ja olis katittoma daunpipet?
          Varmaan aika moni on laittanut katittomat DP:t ilman että on tyhjentänyt alkuperäisiä katteja. Suora(hkot) putket on edulliset viritykset 335i:n.
          BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
          BMW E63 630iA '05

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5416
            • S:t Karins

            #6
            Originally posted by Veeksi View Post
            Varmaan aika moni on laittanut katittomat DP:t ilman että on tyhjentänyt alkuperäisiä katteja. Suora(hkot) putket on edulliset viritykset 335i:n.
            + ovat tuuman verran isommat vs. orkkis...
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • jengstro
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 380
              • 02-alue

              #7
              Mitäs jos otat rälläkän käteen ja poistat tavaraa sieltä takapöntöistä + tukit niitä vaimennusreikiä varovasti... helppoa ja edullista. Jos jatkuva pörinä ei miellytä, ota vasemmasta pöntöstä tavaraa pois enemmän. Läpän toiminta vakiona hillitsee murinaa jonkin verran. JB4sella voit sitten vääntää läpän auki tai vakioksi.



              Diy mallisuoritus, ite en peittäis noin paljoa oikealta puolelta, ehkä vaan 1/3 rei'istä piiloon.
              Last edited by jengstro; 22-07-2015, 10:30. Reason: linkki lisätty

              Comment

              • Hiace
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2011
                • 1203
                • Helsinki/Joensuu

                #8
                Vähän kiinnostaisi poistaa takakatit, jos siihen paikalle laittaisi laipat ja pienen putkenpätkän. Katsastukseen saisi helposti katin takaisin. Oiskohan mitään järkeä? Tai siis järkeähän siinä ei ole, mutta oiskohan tuossa mitään fiilistä?
                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                Comment

                • Smistik
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1130
                  • Kanta-Häme

                  #9
                  Lievä OT: Manuaalivaihteisen kiihdytys kuulostaa kyllä paremmalta kuin automaatin.
                  ex E91 320d käsiaskilla
                  ex E46 330dat
                  japski
                  ranu

                  ex E30 316i 4d

                  Comment

                  • jengstro
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 380
                    • 02-alue

                    #10
                    Originally posted by Hiace View Post
                    Vähän kiinnostaisi poistaa takakatit, jos siihen paikalle laittaisi laipat ja pienen putkenpätkän. Katsastukseen saisi helposti katin takaisin. Oiskohan mitään järkeä? Tai siis järkeähän siinä ei ole, mutta oiskohan tuossa mitään fiilistä?
                    Jos haluaa pörinää, meteliä ja resonointia. Sitten vaan suoraa putkea :-). Hienovarainen racing-ääni on vaikea laji. Kaikki ovat kehuneet bemarin omia performance takapönttöjä.... Ja sitähän noilla modeilla on yritetty jäljitellä. Kaikkein hienoin ratkaisu olisi sellaset butterfly-läpät mitkä avautuis ja sulkeutuisi kaasupolkimen asennon ja kierrosten suhteessa. Niinkuin kalliimmissa urheiluautoissa. Harmi kun tollasia ei ole myynnissä (järkevään hintaan), ainoastaan sähköisiä hitaita full on/off.

                    Comment

                    • Smistik
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 1130
                      • Kanta-Häme

                      #11
                      Ja vielä äänistä. Omasta mielestä paras ääni on sellainen matala bassovoittoinen ilman mitään resonointia. Esim. evot ja subarut onnistuneet siinä vaikka neloskoneet. Liekö vaikutusta niillä hillittömillä takapöntöillä, joihin mahtuu pää sisälle?
                      ex E91 320d käsiaskilla
                      ex E46 330dat
                      japski
                      ranu

                      ex E30 316i 4d

                      Comment

                      • harossi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 619
                        • Haukipudas

                        #12
                        Omassani oli Milltekin putkisto etukateilta taaksepäin. Mukavan matalat äänet matalilla kierroksilla mutta ajonopeuksissa ei mitään resonointeja tai liian kovaa ääntä sisälle tullut. Tässä jää tosiaan sitten takakatit pois niin ei sovellu autoon josta puuttuu etukatitkin.

                        Voin suositella!
                        e39 M5

                        Comment

                        • Hiace
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2011
                          • 1203
                          • Helsinki/Joensuu

                          #13
                          Originally posted by jengstro View Post
                          Jos haluaa pörinää, meteliä ja resonointia. Sitten vaan suoraa putkea :-). Hienovarainen racing-ääni on vaikea laji. Kaikki ovat kehuneet bemarin omia performance takapönttöjä.... Ja sitähän noilla modeilla on yritetty jäljitellä. Kaikkein hienoin ratkaisu olisi sellaset butterfly-läpät mitkä avautuis ja sulkeutuisi kaasupolkimen asennon ja kierrosten suhteessa. Niinkuin kalliimmissa urheiluautoissa. Harmi kun tollasia ei ole myynnissä (järkevään hintaan), ainoastaan sähköisiä hitaita full on/off.
                          Itellä on nuo OEM Performancet ja niissähän on butterfly-läppä vasemmassa putkessa. JB4:lla tai putken tulppaamalla saa läpän kokoajaksi auki, mutta äänet on varsinkin katittomilla downpipeillä aika järkyttävän kovat Tosin dronea ei ole juuri yhtään. Läppä aukeaa itsekseen 1-2.vaihteilla jossakin 4000rpm kieppeillä ja sen kyllä huomaa...

                          Tuo Performancen saundi on aika kireä ja pärisevä yläkierroksilla, sellasta matalampaa murinaa kyllä kaipais, sopisi 335i:n paremmin
                          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                          Comment

                          • JP-76
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 1060
                            • Kanta-Häme

                            #14
                            Originally posted by Hiace View Post
                            Itellä on nuo OEM Performancet ja niissähän on butterfly-läppä vasemmassa putkessa. JB4:lla tai putken tulppaamalla saa läpän kokoajaksi auki, mutta äänet on varsinkin katittomilla downpipeillä aika järkyttävän kovat Tosin dronea ei ole juuri yhtään. Läppä aukeaa itsekseen 1-2.vaihteilla jossakin 4000rpm kieppeillä ja sen kyllä huomaa...

                            Tuo Performancen saundi on aika kireä ja pärisevä yläkierroksilla, sellasta matalampaa murinaa kyllä kaipais, sopisi 335i:n paremmin
                            Onkos sulla resonaattori paikoillaan? Vaikuttaa jonkin verran matalien äänien vaimenemiseen, ainakin tyhjäkäynnillä/ pienillä kierroksilla.
                            Kalusto:
                            BMW 550i xDrive -14
                            BMW S1000R -17
                            Toyota Proace -15

                            Comment

                            • Hiace
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2011
                              • 1203
                              • Helsinki/Joensuu

                              #15
                              Originally posted by JP-76 View Post
                              Onkos sulla resonaattori paikoillaan? Vaikuttaa jonkin verran matalien äänien vaimenemiseen, ainakin tyhjäkäynnillä/ pienillä kierroksilla.
                              Empä kyllä tiiä? Putkisto on ihan OEM poislukien nuo downpipet, mutta pitää tsekata kunhan pääsen auton alle.
                              F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎