Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d E91 savuttaa aamuisin todella voimakkaasti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JP-76
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 1060
    • Kanta-Häme

    #16
    Originally posted by Heke_01 View Post
    En halua maalailla piruja seinille, mutta oireet kuulostaa tutuille.

    Omasta 320d:stä halkesi mäntä keväällä. Oireet kuulostaa hyvin samanlaisilta. Kävi tyhjäkäyntiä vajaalla ja savutti todella rankasti.



    Jos edellisessä turbossa rojut paikallaan, niin seuraavaksi mittaisin puristukset.
    Tämäkin saattaa olla seurausta edellisistä, mutta ei kuulunut alkuperäisiin oireisiin.
    Kalusto:
    BMW 550i xDrive -14
    BMW S1000R -17
    Toyota Proace -15

    Comment

    • walde
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 947
      • Melkein Espoo

      #17
      Onko öljyn paluuputki vaihdettu ahtimen vaihdon yhteydessä? Ettei olisi karstoittunut ja tukossa?
      Muu moottorin mekaaninen ongelma, joka kasvattaa kampikammion painetta ja vaikeuttaa öljyn paluuta?
      E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
      F20 LCI2 118dA M-Sport '19

      Comment

      • jussa78
        Newbiemmer
        • Aug 2015
        • 7
        • Lohja

        #18
        Originally posted by Heke_01 View Post
        En halua maalailla piruja seinille, mutta oireet kuulostaa tutuille.

        Omasta 320d:stä halkesi mäntä keväällä. Oireet kuulostaa hyvin samanlaisilta. Kävi tyhjäkäyntiä vajaalla ja savutti todella rankasti.



        Jos edellisessä turbossa rojut paikallaan, niin seuraavaksi mittaisin puristukset.

        Mä luulen, että kuitenkaan noin vakavasta ongelmasta ei ole kyse, koska auto toimii muuten ihan moitteettomasti (lukuunottamatta savutusta) kun ajaa esimerkiksi 100 km/h. Epätasainen käyminen on siis tyhjäkäynnillä ja nakutus alkoi kuulumaan ensimmäisen kerran eilen ja tänään aamulla kun käynnistin tuon ritsan, niin ei kuulunut mitään ylimääräistä nakutusta, mutta kun kävin ajamassa muutaman kilometrin, niin nakutus alkoi taas ja se nakutus on melko voimakasta.

        Comment

        • jussa78
          Newbiemmer
          • Aug 2015
          • 7
          • Lohja

          #19
          Nyt on saatu Bemu Oy:ltä alustavaa tuomiota, eli kaksi suutinta oli syynä savuttamiseen, toinen kuulemma tukossa ja toinen jotenkin jumittaa auki. Eivät kuitenkaan ottaneet mitään kantaa öljyn kulutukseen joka siis ei ole voinut mitään muuta kautta kulua kuin palamisen kautta (olisihan ulkopuolinen vuoto tullut selvästi esille).

          Raportoin taas kun on enemmän kerrottavaa

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #20
            Originally posted by jussa78 View Post
            Siis juuri näinhän se teki, eli kun savutus alkoi, niin kaasu jäi "jumiin" ja kierrokset sai laskemaan ainoastaan painamalla jarrua pitkään.
            Aikoinaan mulla oli firman transportteri käytössä, joka teki samalla tavalla. Täydellinen koneremppa tarvittiin siihen yksilöön.

            Comment

            • Takalo_kari
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 1359
              • tku

              #21
              Tiedän, tosi vanha topicci mutta olisi kiva tietää miten homma eteni, ja mikä oli lopputulema.

              Olisi erittäin kiva juttu kirjoittaa se ratkaisu tänne niin muut joilla on saman tyyppisiä murheita tietäisi hieman mitä odottaa..

              ps. pyydän jo etukäteen kovasti anteeksi tämän relikin ylös kaivamisesta
              Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
              -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
              Kiitos ajastasi? :think

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎