Announcement

Collapse
No announcement yet.

325Ci xDrive AUT vakionopeudensäädin heijaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GuitarKin
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 8
    • suomessa

    325Ci xDrive AUT vakionopeudensäädin heijaa

    Vakionopeudensäätimellä ajaessa auto kokoajan hieman kaasuttelee. Ylämäkeen ajaessa se vasta huomattavaa onkin. Ylämäessä meno on melko nykivää. Vaihdetta auto ei pudottele häiritsevästi,mutta tuo kaasuttelu aiheuttaa epämiellyttävää nykimistä. Meidän perheen toisessa autossa E91 Xdrive M-Sport vakkari toimii todella pehmeästi samoilla tieosuuksilla. Aivan kuin auto yrittäisi pitää asetettua nopeutta liian tarkasti päällä. Mistähän mahtaisi olla kyse? Auton tarkempi malli on 325Ci xDrive AUT M-Sport Coupe 2009.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Originally posted by GuitarKin View Post
    Vakionopeudensäätimellä ajaessa auto kokoajan hieman kaasuttelee. Ylämäkeen ajaessa se vasta huomattavaa onkin. Ylämäessä meno on melko nykivää. Vaihdetta auto ei pudottele häiritsevästi,mutta tuo kaasuttelu aiheuttaa epämiellyttävää nykimistä. Meidän perheen toisessa autossa E91 Xdrive M-Sport vakkari toimii todella pehmeästi samoilla tieosuuksilla. Aivan kuin auto yrittäisi pitää asetettua nopeutta liian tarkasti päällä. Mistähän mahtaisi olla kyse? Auton tarkempi malli on 325Ci xDrive AUT M-Sport Coupe 2009.
    Ettei siellä kuitenki turbiini humppaile.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • GuitarKin
      Newbiemmer
      • Feb 2012
      • 8
      • suomessa

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Ettei siellä kuitenki turbiini humppaile.
      Ilman vakkaria laatikko toimii mallikkaasti. Laatikon turbiiniako tarkoitat?

      Comment

      • brainsurgery
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2011
        • 1355
        • Helsinki

        #4
        Mulla teki tuota kun kaikissa renkaissa ei ollut sama halkaisija. Edessä oli aika iso heitto kun oli saman kokoiset ja merkkiset mutta eri mallimerkinnän kumit.

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Originally posted by GuitarKin View Post
          Ilman vakkaria laatikko toimii mallikkaasti. Laatikon turbiiniako tarkoitat?
          Jep. Laatikon, yleensä se alkaa just vakkari päällä oireileen.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • jimbo25
            BTCF Member
            • Jan 2014
            • 37
            • suomi

            #6
            Mulla autona 328ci xdrive -09 manuaalina. Mulla teki samanlaista nykimistä vakkari päällä. Kun ajoi vakkari päällä about 20min niin alkoi nykimään. Ei tullut vikakoodeja. Viikko sitten auton ollessa parkissa käynnissä n. 5min niin tuli vikakoodit ja moottori meni vikatilaan ja ei nostanut kierroksia yli 2000 kun yritti nostaa kierroksia yli tuon niin samanlainen nykiminen, kun vakkarin kanssa. Teki muutamia kertoja tuota myös liikenteessä valoissa, ei muuta kun auton sammutus ja uudelleen käynnistys vika poissa. Ratkaisin kummatkin viat irroittamalla elektronisen kaasuläppäboxin (oli aika härskissä kunnossa) putsasin kokonaan ja avasin muovikannen ja laitoin rattaisiin rasvaa ohuen kerroksen ja crc kaasuläpän akselin päihin varovasti ettei valu sisään elektroniikan sekaan. Ennen ja jälkeen rasvojen niin huima parannus rasvojen jälkeen liikkuvuudessa sormituntumalla. Eka pitkä matka 250km ei ongelmia, toivottavasti selätin tuon vian.

            Comment

            • GuitarKin
              Newbiemmer
              • Feb 2012
              • 8
              • suomessa

              #7
              Originally posted by Kissvesala View Post
              Jep. Laatikon, yleensä se alkaa just vakkari päällä oireileen.
              Kiva kiva! Auto on juuri liikkeestä ostettu ja siinä on Finnturva Extra voimassa. Pitääpä ottaa selvää kuka maksaa ja mitä, mikäli vika tuossa turbiinissa. Tosin liikekkin vielä vastuussa.

              Comment

              • dumo
                Bimmer Rookie
                • Aug 2013
                • 84
                • N/A

                #8
                Itse alottaisin vikokoodien luvulla, jos sattumalta olisi jotain jälkiä jäänyt muistiin. Mutta jos on liikkeen virhevastuu/takuu voimassa niin sitten vaan sen piikkiin vianhakuun.

                Yhdessä ex-autossa (Audi, myös sähkökaasulla) vakionopeussäätimen epätasainen toiminta oli varma merkki siitä että ilmamäärämittari (MAF) on menossa huonoksi. Joskus putsaus ja adaptaatioiden nollaus auttoi, mutta pariin kertaan taisin kuumalanka-anturin vaihtaa (kului vissiin normaalia nopeammin kun oli tehoja ts. ilmamassoja n. 70% vakiota enemmän).

                Eli voithan toki kokeilla putsata anturin MAF-kliinerillä ja nollata adaptaatiot. Tosin tuo turbiini varmaan vähintään yhtä vahva arvaus, mutta voihan se vika muuallakin olla.

                Comment

                • GuitarKin
                  Newbiemmer
                  • Feb 2012
                  • 8
                  • suomessa

                  #9
                  Originally posted by dumo View Post
                  Itse alottaisin vikokoodien luvulla, jos sattumalta olisi jotain jälkiä jäänyt muistiin. Mutta jos on liikkeen virhevastuu/takuu voimassa niin sitten vaan sen piikkiin vianhakuun.

                  Yhdessä ex-autossa (Audi, myös sähkökaasulla) vakionopeussäätimen epätasainen toiminta oli varma merkki siitä että ilmamäärämittari (MAF) on menossa huonoksi. Joskus putsaus ja adaptaatioiden nollaus auttoi, mutta pariin kertaan taisin kuumalanka-anturin vaihtaa (kului vissiin normaalia nopeammin kun oli tehoja ts. ilmamassoja n. 70% vakiota enemmän).

                  Eli voithan toki kokeilla putsata anturin MAF-kliinerillä ja nollata adaptaatiot. Tosin tuo turbiini varmaan vähintään yhtä vahva arvaus, mutta voihan se vika muuallakin olla.
                  Vikakoodit luin jo koeajolla,tosin OBD 2 lukijalla ja BMW What ohjelmalla. Ei ollut kuin 2kpl, toinen akunvaraukseen liittyvä ja toinen oli joku oxygen sensor. Kummatkin lähtivät pois ja koeajon päätyttyä eivät uudelleen ilmestyneet. Pitää selvitellä asiaa.

                  Comment

                  • GuitarKin
                    Newbiemmer
                    • Feb 2012
                    • 8
                    • suomessa

                    #10
                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Jep. Laatikon, yleensä se alkaa just vakkari päällä oireileen.

                    Originally posted by GuitarKin View Post
                    Kiva kiva! Auto on juuri liikkeestä ostettu ja siinä on Finnturva Extra voimassa. Pitääpä ottaa selvää kuka maksaa ja mitä, mikäli vika tuossa turbiinissa. Tosin liikekkin vielä vastuussa.
                    Laakkosella tutkivat auton ja vaihdelaatikon turbiini menee vaihtoon,oikeassa olit.
                    Last edited by GuitarKin; 04-11-2015, 12:43.

                    Comment

                    • GuitarKin
                      Newbiemmer
                      • Feb 2012
                      • 8
                      • suomessa

                      #11
                      Originally posted by Kissvesala View Post
                      Ettei siellä kuitenki turbiini humppaile.
                      Turbiini vaihdettu ja vika edelleen läsnä. Laakkosella tutkivat lisää mistä moinen johtuu...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎