Vakionopeudensäätimellä ajaessa auto kokoajan hieman kaasuttelee. Ylämäkeen ajaessa se vasta huomattavaa onkin. Ylämäessä meno on melko nykivää. Vaihdetta auto ei pudottele häiritsevästi,mutta tuo kaasuttelu aiheuttaa epämiellyttävää nykimistä. Meidän perheen toisessa autossa E91 Xdrive M-Sport vakkari toimii todella pehmeästi samoilla tieosuuksilla. Aivan kuin auto yrittäisi pitää asetettua nopeutta liian tarkasti päällä. Mistähän mahtaisi olla kyse? Auton tarkempi malli on 325Ci xDrive AUT M-Sport Coupe 2009.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325Ci xDrive AUT vakionopeudensäädin heijaa
Collapse
X
-
Originally posted by GuitarKin View PostVakionopeudensäätimellä ajaessa auto kokoajan hieman kaasuttelee. Ylämäkeen ajaessa se vasta huomattavaa onkin. Ylämäessä meno on melko nykivää. Vaihdetta auto ei pudottele häiritsevästi,mutta tuo kaasuttelu aiheuttaa epämiellyttävää nykimistä. Meidän perheen toisessa autossa E91 Xdrive M-Sport vakkari toimii todella pehmeästi samoilla tieosuuksilla. Aivan kuin auto yrittäisi pitää asetettua nopeutta liian tarkasti päällä. Mistähän mahtaisi olla kyse? Auton tarkempi malli on 325Ci xDrive AUT M-Sport Coupe 2009.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
-
-
Originally posted by GuitarKin View PostIlman vakkaria laatikko toimii mallikkaasti. Laatikon turbiiniako tarkoitat?Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Mulla autona 328ci xdrive -09 manuaalina. Mulla teki samanlaista nykimistä vakkari päällä. Kun ajoi vakkari päällä about 20min niin alkoi nykimään. Ei tullut vikakoodeja. Viikko sitten auton ollessa parkissa käynnissä n. 5min niin tuli vikakoodit ja moottori meni vikatilaan ja ei nostanut kierroksia yli 2000 kun yritti nostaa kierroksia yli tuon niin samanlainen nykiminen, kun vakkarin kanssa. Teki muutamia kertoja tuota myös liikenteessä valoissa, ei muuta kun auton sammutus ja uudelleen käynnistys vika poissa. Ratkaisin kummatkin viat irroittamalla elektronisen kaasuläppäboxin (oli aika härskissä kunnossa) putsasin kokonaan ja avasin muovikannen ja laitoin rattaisiin rasvaa ohuen kerroksen ja crc kaasuläpän akselin päihin varovasti ettei valu sisään elektroniikan sekaan. Ennen ja jälkeen rasvojen niin huima parannus rasvojen jälkeen liikkuvuudessa sormituntumalla. Eka pitkä matka 250km ei ongelmia, toivottavasti selätin tuon vian.
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostJep. Laatikon, yleensä se alkaa just vakkari päällä oireileen.
Comment
-
-
Itse alottaisin vikokoodien luvulla, jos sattumalta olisi jotain jälkiä jäänyt muistiin. Mutta jos on liikkeen virhevastuu/takuu voimassa niin sitten vaan sen piikkiin vianhakuun.
Yhdessä ex-autossa (Audi, myös sähkökaasulla) vakionopeussäätimen epätasainen toiminta oli varma merkki siitä että ilmamäärämittari (MAF) on menossa huonoksi. Joskus putsaus ja adaptaatioiden nollaus auttoi, mutta pariin kertaan taisin kuumalanka-anturin vaihtaa (kului vissiin normaalia nopeammin kun oli tehoja ts. ilmamassoja n. 70% vakiota enemmän).
Eli voithan toki kokeilla putsata anturin MAF-kliinerillä ja nollata adaptaatiot. Tosin tuo turbiini varmaan vähintään yhtä vahva arvaus, mutta voihan se vika muuallakin olla.
Comment
-
-
Originally posted by dumo View PostItse alottaisin vikokoodien luvulla, jos sattumalta olisi jotain jälkiä jäänyt muistiin. Mutta jos on liikkeen virhevastuu/takuu voimassa niin sitten vaan sen piikkiin vianhakuun.
Yhdessä ex-autossa (Audi, myös sähkökaasulla) vakionopeussäätimen epätasainen toiminta oli varma merkki siitä että ilmamäärämittari (MAF) on menossa huonoksi. Joskus putsaus ja adaptaatioiden nollaus auttoi, mutta pariin kertaan taisin kuumalanka-anturin vaihtaa (kului vissiin normaalia nopeammin kun oli tehoja ts. ilmamassoja n. 70% vakiota enemmän).
Eli voithan toki kokeilla putsata anturin MAF-kliinerillä ja nollata adaptaatiot. Tosin tuo turbiini varmaan vähintään yhtä vahva arvaus, mutta voihan se vika muuallakin olla.
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostJep. Laatikon, yleensä se alkaa just vakkari päällä oireileen.
Originally posted by GuitarKin View PostKiva kiva! Auto on juuri liikkeestä ostettu ja siinä on Finnturva Extra voimassa. Pitääpä ottaa selvää kuka maksaa ja mitä, mikäli vika tuossa turbiinissa. Tosin liikekkin vielä vastuussa.Last edited by GuitarKin; 04-11-2015, 12:43.
Comment
-
Comment