Nyt ois apu ja vinkit tarpeen viisaammilta. Eli ongelma/ihmetys on seuraavanlainen. Auton liikkuessa erittäin hitaasti eteenpäin esimerkiksi ruudusta lähtiessä ja renkaita kääntäessä ohjaus "murisee" pienillä kierroksilla, mutta kun enemmän kierroksia ja vauhtia, niin ei vastaavaa ongelmaa ja ääntä ole. Autossa on runflat renkaat, mutta tuskin nyt sentään siitä asia on kiinni? Vaikka tietääkseni kova ulkoreuna renkaassa onkin ns. normaaliin renkaaseen verrattuna. Mahtaako ohjaustehostimen nesteen määrä aiheuttaa ääntä, jos sattuu olemaan hieman vajaa? Jos jollain sattuu olemaan kokemusta tai fiilistä mikä saattaisi vaivata, niin otan tiedon ilolla vastaan. Autona on siis 330ix e91.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ohjauksen "muriseminen" hitaassa vauhdissa kääntäessä.
Collapse
X
-
Ohjauksen "muriseminen" hitaassa vauhdissa kääntäessä.
Last edited by ace.of.spades; 17-09-2015, 21:53.Tags: None
-
-
Helvetinmoinen resonointi rattiin ja ulinaa?
Vaihda ensin neste ja säiliö, jos se näyttää samalta kuin alla kuvassa. Jos ei paljon muutu, niin pumppu vaihtoon. Onneksi en itse ehtiny tilata uutta. Uusi säiliö ja 2 litralla huuhteluvaihto ja hiljeni noin 90 prosenttisesti. Ohjaus ei kylläkään keventynyt, mutta saa kelvata. Extrana RVS P2:n uusien nesteiden mukaan. Neste tietysti sen mukaan mitä korkissa lukee, CHF 11S tai ATF.
213tkm ajettu ja veikkaan, että tuota litkua ei ole turhan usein vaihdettu. Josko koskaan.
Vanhoista kuvat:
-
-
Pitääkin lähteä etsimään syyllistä murinaan juuri nesteistä, koska vaikuttaa olevan erittäin mahdollinen vaihtoehto. Minkälainen vaihto-operaatio on jos itse tekee, vai kannattaako käyttää pajan kautta jos ei sen kummempia tiloja ole missä voisi vaihdella nesteitä?
Mielestäni en ole ulinaa juuri kuullut, mutta tosiaan rattia kääntäessä murina pienillä kierroksilla ja ehkä hivenen olen kuulostellut että "pumppaava" ääni kuuluu myös jos tarkkaan kuuntelee, eli voisiko tuokin ääni liittyä nesteisiin ja tehostimeen?
Comment
-
-
Tuli tossa tutkailtua korkkia ja näytti lukevan CHF 11S, eli sitä pitäisi hommata. Tuli tossa mieleen, kun avasin korkin niin siinä ilmeisesti on myös mittatikku millä pystyy katsomaan tason? Siinä ei tosin lukenut min tai max kohtaa, vaan ainoastaan kaksi pykälää ja mietinkin, että pitäisikö nesteen määrä olla noiden pykälien välissä? Eli käytännössä min ja max välissä?
Comment
-
-
Originally posted by ace.of.spades View PostNoniin nesteitä lisäilty, mutta ei vaikutusta murisemiseen. Mitäs seuraavaksi lähtisi tutkimaan? Hammastanko vai ohjaustehostimen pumppua tms? Ehdotuksia otetaan vastaan.
Murinaa ei itsellä häiritsevän paljon esiinny, sen sijaan tehostus alkoi toimia ihan "näppituntumalla" paremmin kun kierrättelin tuonne järjestelmään uusia nesteitä. Imasin siis säiliön joka kerta tyhjäksi ja loruutin puhdasta CHF11s:ää tilalle. Olisi varmasti voinut tehdä tuon huuhtelun fiksumminkin ja kertalaakista, ei vaan yhtään huvittanut alkaa aukoa noita liitoksia kun kerrankin on sellainen bemari jossa ne pitää hyvin. En sitten tiedä onko ohjaustehostajan pumpun lohkossakin tyhjennysproppu kuten aikoinaan E34 525ix:n tandempumpussa..
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostVaihdoitko puhtaampia nesteitä järjestelmään?
Murinaa ei itsellä häiritsevän paljon esiinny, sen sijaan tehostus alkoi toimia ihan "näppituntumalla" paremmin kun kierrättelin tuonne järjestelmään uusia nesteitä. Imasin siis säiliön joka kerta tyhjäksi ja loruutin puhdasta CHF11s:ää tilalle. Olisi varmasti voinut tehdä tuon huuhtelun fiksumminkin ja kertalaakista, ei vaan yhtään huvittanut alkaa aukoa noita liitoksia kun kerrankin on sellainen bemari jossa ne pitää hyvin. En sitten tiedä onko ohjaustehostajan pumpun lohkossakin tyhjennysproppu kuten aikoinaan E34 525ix:n tandempumpussa..
Ehkä pitäisi seuraavaksi tarkastella pumppu, sekä hammastanko?
Comment
-
-
Kesällä itsellä oli lievää murinaa ja ohjaus tuntui erikoiselle. Ohjaustehostimen pumppu meni vaihtoon. Sitä ennen kun pumppu vaihtoonn, oli reilu tuhannen kilometrin taival ajettavana, niin vaihdoin huuhtelemalla nesteet ja hiukan parani jo pelkästään tällä operaatiolla. Nesteen väri oli sama kuin ylläolevassa kuvassa, eli ruskeaa.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by Samir_85 View PostTossa keskustelua aiheesta. Tuntuu olevan yleinen "ominaisuus".Kävin aamulla viemässä auton huoltoon näytille missä pystyvät paremmin tsekkaamaan, jos ongelma löytyisi nopeastikin. Melkein heti sieltä soiteltiin takaisin ja kerrottiin, että laakerissa tuntuu olevan väljyyttä ja kysyivät, että vaihdetaanko uutta tilalle.
No kokeillaan sitä ja katsotaan onko asialla vaikutusta.
Comment
-
-
Itsellä tuntui pientä vastustustusta hitaissa pihanopeuksissa ja kun käänsi rattia hiukan. Toki aktiiviohjaus saattoi vähän lisätä sitä efektiä.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Noniin nesteet myös vaihdettu ja väheni murina, vaikkakin välillä vielä antaa pientä ääntä. Mietinkin tässä, että vieläkö tuon nesteiden vaihdon lisäksi kannattaisi tehdä? Joku taisi minulle mainita jostain aineesta mitä voisi vielä käyttää ja katsoa auttaako tuohon loppuun murisemiseen.
Jos pumppu vetelisi viimeisiään, niin antaisiko se selkeitä oireita siitä, koska tällä hetkellä ei ohjauksen kanssa kuitenkaan tunnu olevan mitään ongelmaa, vaan ainoastaan tuo lievä murina vielä?
Comment
-
Comment