Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i Helevetillinen öljynsyönti..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #31
    Missä päin asut? Jos on mahdollisuus huollattaa Turun suunnalla niin kysäise supparilta tai Bemarihuollosta tarjous. Aika lähelle kahta tonnia kokonaisuudessaan on uudet ahtimet paikoillaan. Saksasta turboladerilta uudet ahtimet posteineen noin 1100€.

    Comment

    • KtKtuned
      Bimmer Rookie
      • Dec 2013
      • 127
      • Finland

      #32
      Originally posted by brainsurgery View Post
      Missä päin asut? Jos on mahdollisuus huollattaa Turun suunnalla niin kysäise supparilta tai Bemarihuollosta tarjous. Aika lähelle kahta tonnia kokonaisuudessaan on uudet ahtimet paikoillaan. Saksasta turboladerilta uudet ahtimet posteineen noin 1100€.
      Turussa asun ja bemarihuolto (ahokas on tossa 3 kilsan päässä) jos about kahteen tonniin hoituu ,niin en kyllä lähde itte taistelemaan ,pitää soitella korjaamoihin. Kiitoksia hintojen suunnasta ,tietää vähän missä liikutaan.
      BMW 335i E90 -07

      Comment

      • hoikkas
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 1579
        • TURKU

        #33
        Just noi molemmat mestat hyviä! Ja turbot saksasta kaikkine kuluineen siinä 1000 euroa Bemariosat.fi sivustolta noin 250 euroa turbojen vaihto-osapaketti ja vaihtotyö noin noin 600 euroa + nesteet eli kokonaishinta on varmasti aika tarkkaan 2000 euroa.
        BMW i4M50

        Comment

        • KtKtuned
          Bimmer Rookie
          • Dec 2013
          • 127
          • Finland

          #34
          Originally posted by hoikkas View Post
          Just noi molemmat mestat hyviä! Ja turbot saksasta kaikkine kuluineen siinä 1000 euroa Bemariosat.fi sivustolta noin 250 euroa turbojen vaihto-osapaketti ja vaihtotyö noin noin 600 euroa + nesteet eli kokonaishinta on varmasti aika tarkkaan 2000 euroa.
          Eli turbot kannattaa itse tilata saksasta ,esim bemarisosat.fi myy vähän päälle 700€ kipale.
          BMW 335i E90 -07

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            #35
            Originally posted by KtKtuned View Post
            Eli turbot kannattaa itse tilata saksasta ,esim bemarisosat.fi myy vähän päälle 700€ kipale.
            Saksasta saa edullisemmin mutta takuu pelaa paremmin jos ottaa osat ja työn samasta paikasta.

            Comment

            • hoikkas
              BTCF Member
              • Oct 2005
              • 1579
              • TURKU

              #36
              Originally posted by brainsurgery View Post
              Saksasta saa edullisemmin mutta takuu pelaa paremmin jos ottaa osat ja työn samasta paikasta.
              Juuri näin. Kannattaa punnita mihin panostaa. On sitten ongelma saksasta ostetuista tai suomesta, niin kummassakin tapauksessa tulee turbojen irroitus ja uudelleen asennus. Kulut ja "takuut" varmaan ihan samat. Ainoastaan kommunikointi on helpompaa jos ostaa turbot esim. Bemariosat.fi kautta. Ehdottomasti ainakin turbo-osasetti kannattaa sieltä ostaa.
              BMW i4M50

              Comment

              • KtKtuned
                Bimmer Rookie
                • Dec 2013
                • 127
                • Finland

                #37
                Otin koko setin asennuksineen bemarihuollosta ja saa homman kerralla kuntoon.
                Ihme kyllä noi vanhat turbot ei syö öljyä vielä yhtään. Autolla ajettu 160tkm Öljynkulutus on noin 0.5l/10tkm.
                Kävi aiemmin jopa mielessä tehdä ahtimiin hukkaporttien korjaus. Jenkeissä yks putiikki myy uusia settejä. Hitsausta,porausta ja prässäämistä vaatii asennus,mutta ei mikään ihan mahdottoman näköinen juttu. Jos jotain kiinnostaa ,niin voin pistää linkin korjaussarjoihin.

                Mutta kun on jo noin paljon kilometrejä takana ahtimissa ja asennus noin isotöinen ,niin parempi vaihtaa kokonaan uudet.
                BMW 335i E90 -07

                Comment

                • Kameli11
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 39
                  • Porvoo

                  #38
                  Pistän tämän nyt tänne.

                  Vaihtaessani imuputkea kaasuläpälle, huomasin että putki ja kaasuläppä olivat hieman öljyyntyneet. Imusarjan purettuani huomasin että sielläkin oli vähän töhnämäistä.
                  Auto ei ole toistaiseksi vielä öljyä juuri syönnyt. Muutenkin tuntuu toimivan ja ahtavan niinkuin pitääkin. Ei tunnu savuttavan tai mitään isompaa. Ainut mitä tulee satunnaisesti jb4 kautta havaittua on boost leak koodia.
                  Voisiko PCV venttiili olla sökönä?
                  Vai voiko puskea turbojen kautta? Kuitenkin rullattu jo 180tkm. Tietysti ahtoputkessa olisi tällöin ja öljyä? Sitä ei ole vielä tsekattu.

                  Saako suomesta mistään tuota pcv venttiiliä :think
                  Kiitoksia vastauksista!
                  Last edited by Kameli11; 03-04-2017, 22:14.

                  Comment

                  • Smistik
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2009
                    • 1130
                    • Kanta-Häme

                    #39
                    Originally posted by Kameli11 View Post
                    Pistän tämän nyt tänne.

                    Vaihtaessani imuputkea kaasuläpälle, huomasin että putki ja kaasuläppä olivat hieman öljyyntyneet. Imusarjan purettuani huomasin että sielläkin oli vähän töhnämäistä.
                    Auto ei ole toistaiseksi vielä öljyä juuri syönnyt. Muutenkin tuntuu toimivan ja ahtavan niinkuin pitääkin. Ei tunnu savuttavan tai mitään isompaa. Ainut mitä tulee satunnaisesti jb4 kautta havaittua on boost leak koodia.
                    Voisiko PCV venttiili olla sökönä?
                    Vai voiko puskea turbojen kautta? Kuitenkin rullattu jo 180tkm. Tietysti ahtoputkessa olisi tällöin ja öljyä? Sitä ei ole vielä tsekattu.

                    Saako suomesta mistään tuota pcv venttiiliä :think
                    Kiitoksia vastauksista!
                    Ei varmaan ole turbokonetta keksitty, jossa ei imuputket hiukan öljyyntyisi. Jos saa kaataa pois, niin ehkä sitten kannataa huolestua.
                    ex E91 320d käsiaskilla
                    ex E46 330dat
                    japski
                    ranu

                    ex E30 316i 4d

                    Comment

                    • Pohjoisen Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2014
                      • 464
                      • Lappi

                      #40
                      Vähän pitää öljyä ollakin. Kuuluu asiaan. Sen takia näihin noita öljynkeräyssäiliöitä laitetaan huohotukseen vaikka PCV olisi vaihdettu.
                      Normaali homma siis. Venttiilit kannattaa jossain kohtaa kurkata ja tarvittaessa pähkinäpuhaltaa puhtaaksi.

                      Comment

                      • poteroa
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2010
                        • 311
                        • Tuusula

                        #41
                        Originally posted by Kameli11 View Post

                        Saako suomesta mistään tuota pcv venttiiliä :think
                        Kiitoksia vastauksista!
                        Kaipaan samaa venttiiliä, ei saa kyllä mistään suomesta, on etsitty.

                        Briteistä saa, mutta lähetyskulut on isommat kuin itse venttiili

                        Radalle pitäis toukokuussa päästä, ja sitä ennen venttiili vaihdettava ja venakopan tiiviste... Nyt kun se kerran on alkanut vuotaa.

                        Sama täällä, jos jollain tietoa mistä sais järkevään hintaa euroopasta niin privaa tai tänne linkkiä.
                        E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                        E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                        Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                        Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                        Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                        Ex: E34 520i "winter wagen"
                        Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                        Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                        Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          #42
                          Originally posted by poteroa View Post
                          Briteistä saa, mutta lähetyskulut on isommat kuin itse venttiili
                          venttiili 45 £ + 13 £ rahti:
                          Replace your worn out original valve with this direct replacement to eliminate a potential boost leak in higher horsepower applications. Fits all N54 twin turbo. Dimensions 23cm x 17cm x 5cm Weight 0.05Kg
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎