Asensin muutama päivä sitten letkulämmitteisen moottorinlämmittimen 2008 vuoden 2.0 diisseliin. Eilen ajoin n. 45km ja sen jälkeen tuli ekaksi keltainen lämpenemis merkki ja sen jälkeen tulikin heti perään punainen lämpenemis merkki ja ajotietokone tietenkin herjasi sammuttaa auton. Auto meni vikatilaan ja kulki 20km/h.
Huomasin että olin laittanut jäähdytinnestettä aika ruhtinaalisesti. Koho tuli ylipuolivartta ulos paisuntasäiliöstä. Otin nestettä pois ja ilmasin vielä kertaalleen jäähdytinjärjestelmän. Vika hävis hetkeks ajelin taas 45km ja taas herjasi että lämmöt liian korkeella. Sormella kun koskee paisuntasäiliön nesteeseen on ihan kosketeltavaa mutta lämmintä. Flekti jää huutaa aina ajon jälkeen mitä ennen ei ole tehnyt. Alavesiletku on kylmä. Lämmintä puhaltaa kabiiniin. Voisko siellä olla termarijumissa tai joku lämpötila-anturi ottanu itteensä? Tartteeko toi jotain vikakoodien nollaamista jos on käyny liian kuumana?
Huomasin että olin laittanut jäähdytinnestettä aika ruhtinaalisesti. Koho tuli ylipuolivartta ulos paisuntasäiliöstä. Otin nestettä pois ja ilmasin vielä kertaalleen jäähdytinjärjestelmän. Vika hävis hetkeks ajelin taas 45km ja taas herjasi että lämmöt liian korkeella. Sormella kun koskee paisuntasäiliön nesteeseen on ihan kosketeltavaa mutta lämmintä. Flekti jää huutaa aina ajon jälkeen mitä ennen ei ole tehnyt. Alavesiletku on kylmä. Lämmintä puhaltaa kabiiniin. Voisko siellä olla termarijumissa tai joku lämpötila-anturi ottanu itteensä? Tartteeko toi jotain vikakoodien nollaamista jos on käyny liian kuumana?
Comment