Announcement

Collapse
No announcement yet.

320da Lämpöjen nousu ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taza-
    Bimmer Rookie
    • Nov 2014
    • 33
    • Järvenpää

    320da Lämpöjen nousu ongelma

    Asensin muutama päivä sitten letkulämmitteisen moottorinlämmittimen 2008 vuoden 2.0 diisseliin. Eilen ajoin n. 45km ja sen jälkeen tuli ekaksi keltainen lämpenemis merkki ja sen jälkeen tulikin heti perään punainen lämpenemis merkki ja ajotietokone tietenkin herjasi sammuttaa auton. Auto meni vikatilaan ja kulki 20km/h.

    Huomasin että olin laittanut jäähdytinnestettä aika ruhtinaalisesti. Koho tuli ylipuolivartta ulos paisuntasäiliöstä. Otin nestettä pois ja ilmasin vielä kertaalleen jäähdytinjärjestelmän. Vika hävis hetkeks ajelin taas 45km ja taas herjasi että lämmöt liian korkeella. Sormella kun koskee paisuntasäiliön nesteeseen on ihan kosketeltavaa mutta lämmintä. Flekti jää huutaa aina ajon jälkeen mitä ennen ei ole tehnyt. Alavesiletku on kylmä. Lämmintä puhaltaa kabiiniin. Voisko siellä olla termarijumissa tai joku lämpötila-anturi ottanu itteensä? Tartteeko toi jotain vikakoodien nollaamista jos on käyny liian kuumana?
  • mikkod
    BTCF Member
    • Aug 2007
    • 5202
    • Stadi

    #2
    Originally posted by Taza- View Post
    Asensin muutama päivä sitten letkulämmitteisen moottorinlämmittimen 2008 vuoden 2.0 diisseliin. Eilen ajoin n. 45km ja sen jälkeen tuli ekaksi keltainen lämpenemis merkki ja sen jälkeen tulikin heti perään punainen lämpenemis merkki ja ajotietokone tietenkin herjasi sammuttaa auton. Auto meni vikatilaan ja kulki 20km/h.

    Huomasin että olin laittanut jäähdytinnestettä aika ruhtinaalisesti. Koho tuli ylipuolivartta ulos paisuntasäiliöstä. Otin nestettä pois ja ilmasin vielä kertaalleen jäähdytinjärjestelmän. Vika hävis hetkeks ajelin taas 45km ja taas herjasi että lämmöt liian korkeella. Sormella kun koskee paisuntasäiliön nesteeseen on ihan kosketeltavaa mutta lämmintä. Flekti jää huutaa aina ajon jälkeen mitä ennen ei ole tehnyt. Alavesiletku on kylmä. Lämmintä puhaltaa kabiiniin. Voisko siellä olla termarijumissa tai joku lämpötila-anturi ottanu itteensä? Tartteeko toi jotain vikakoodien nollaamista jos on käyny liian kuumana?
    Vikakoodien luku auttaisi varmaan. Ainahan noista jää "jälki".
    Helkama S3000
    Myydään kutosen alustaosia
    This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

    Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

    Comment

    • Taza-
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 33
      • Järvenpää

      #3
      Luin vikakoodit antoi: P0118 engine coolant temp high circuit temp. Eli ilmeisesti liian korkea lämpötila. Ajelin taas 50km ja taas alko herjaa että kone ylikuumenee,mutta vikakoodia ei tullut ollenkaan poistamisen jälkeen.

      Oisko tää nyt sit termari vika? Alavesiletku ei lämpene ollenkaan. Voiko letkulämmitteinen moottorilämmitin tehdä jotain haittaa tälle sen asennuksen jälkeen tämä alkoi.

      Comment

      • algernon
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 288
        • Turku, Suami

        #4
        Vaikuttaisi jotenkin veden kiertoon liittyvältä ongelmalta, estäisikö se lämmitin jotenkin kiertoa?
        M
        850i -91 (EG11)
        Z3 2.8 -98 (CH31)

        325 -08 (VE31)

        Comment

        • Taza-
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 33
          • Järvenpää

          #5
          Se on ihan vaan suora putki missä on kaksi vastusta lämmittämässä. Onko tuolla muuta ilmauspistettä kun siinä paisuntasäiliön korkin vieressä?

          Comment

          • ohohh
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2012
            • 268
            • Porvoo

            #6
            Korjatkaa jos nyt olen aivan väärässä, mutta eikö viileä alavesiletku ole vain sen merkki, että jäähdytin jäähdyttää sen veden, ylävesiletkuhan on kuuma ja koneesta syyläriin menevä? Ei toki silti sulje termarivikaa pois.
            G20 330e M-Sport '21

            ex's

            F30 330e M-Sport '17
            F11 530d X-Drive M-sport '12
            E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
            E46 330Ci M-Sport II '03
            E36 323i Coupe '97

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎