Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320i -06 , n46, vikavalo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Forssjan
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 7
    • Finland

    Bmw 320i -06 , n46, vikavalo palaa

    Moro , eli ongelmia bemarin kanssa. 2006 vuoden 320i kyseessä. Taustatietoo sen verran että 2015 tammikuussa vaihettu valvetronic moottori, ja sinne ne pysty ja keinu jotkut hommelit. Eli se puoli pitäs olla kunnossa. Pari viikkoo sitten sytty vikavalo joka anto valvetronicille vikakoodia ja lähti hetkeks pois tulppien vaiholla ja ohjainyksikön koodauksella.

    Nyt sytty uudestaan normaali ajoon lähön yhteydessä. Tällä kertaa perus pbd mittari anto koodin p1062 eli johkin sensoriin viittais. Onko ideoita mistä vikaa vois ettiä? Käy ihan normaalisti, kerran menny suojatilaan.

    Kiitos!
  • Convertible
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2638
    • Turku

    #2
    Ne hommelit vähän kulunut ja nyt uudelleen kalibrointi, niin pitäisi toimia?
    F25 X3 35d
    E87 118i
    E46 330ti
    E46 M3
    E30 M3
    E30 M3 Convertible
    Z3 Roadster

    Comment

    • Forssjan
      Newbiemmer
      • Feb 2016
      • 7
      • Finland

      #3
      Originally posted by Convertible View Post
      Ne hommelit vähän kulunut ja nyt uudelleen kalibrointi, niin pitäisi toimia?
      Pystyyks tommonen perus huolto tekemään sen vai pitääkö viiä merkkihuollon hoteisii?

      Comment

      • suppari
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4049
        • Turku

        #4
        Ei välttämättä tarvitse olla merkkiliike, mutta asiansa osaava pitää yleiskorjaamon jannun olla. Tuo kuluneet keinut ja sen kalibrointi on kyllä huttua, valvetronic calibroinnilla haetaan vaan molemmat ääriasennot, ja sillä ei ole mitään tekemistä kulumisen kanssa.
        sigpic
        P:0409699000

        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
        huollot/korjaukset!

        BMW E&F sarjaan.
        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

        Comment

        • Forssjan
          Newbiemmer
          • Feb 2016
          • 7
          • Finland

          #5
          Originally posted by suppari View Post
          Ei välttämättä tarvitse olla merkkiliike, mutta asiansa osaava pitää yleiskorjaamon jannun olla. Tuo kuluneet keinut ja sen kalibrointi on kyllä huttua, valvetronic calibroinnilla haetaan vaan molemmat ääriasennot, ja sillä ei ole mitään tekemistä kulumisen kanssa.
          Okei, itellä siis ei mitään hajua näistä, muutaku mitä kokeilin googlella ettiä. Lähinnä huolenaiheena se että eikai tässä tarvii taas olla tekemässä keinujen vaihtoa. Luulis että ei vuodessa (20tkm) noi kerkee nii paljoa kulumaan että pitäs taas vaihtaa uusiin... Eli veikkaatte että tolla calibroinnilla pitäs onnistuu? Miten onko tolle valvetronicille joku oma anturi tms mikä vois heittää ton saman koodin jos liittimet hapettunu tai jtn vastaavaa ? Kiitos.

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Kannattaisi aloittaa koodien luvulla jollain BMW testerillä. Kalibrointia ei kyllä tarvita jos ei moottori ole välissä käynyt pois. Eccentric shaftilla on oma anturi kyllä.

            Vaihdettiinko myös valvetronic akseli?

            Missä päin asut?
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • Forssjan
              Newbiemmer
              • Feb 2016
              • 7
              • Finland

              #7
              Originally posted by suppari View Post
              Kannattaisi aloittaa koodien luvulla jollain BMW testerillä. Kalibrointia ei kyllä tarvita jos ei moottori ole välissä käynyt pois. Eccentric shaftilla on oma anturi kyllä.

              Vaihdettiinko myös valvetronic akseli?

              Missä päin asut?
              Viime tammikuussa vaihdettu servo moottori, keinuvivut , ja vvt akseli.

              Asun Järvenpäässä. Mietin vaan että eikö lähtökohtasesti jos ois mekaaninen vika nii autossa pitäs tapahtuu jotain toimivuuteen liittyen. Kuitenkin käy ja kulkee ihan normisti eikä kuulu mitää ylimääräsiä ääniä konehuoneesta tai haise palanu.

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17855
                • PKS

                #8
                Ääni tälle Eccentric shaft anturille (osa #7). Noita antureita hajoilee ja joskus vika tulee öljystä ko. anutin liittimessä. Oletan kuitenkin, että anturin tiiviste (osa #7) on mennyt vaihtoon samalla kun remppaa on tehty. Ota nyt ainakin koneen suojamuovi pois ekana ja katso ettei anturi ui öljyssä ja että liitin on kiinni.

                Voihan se toki olla valvetronic moottorikin (osa #9), katso samalla sen liitos kun on muovit irti.

                Ehkä Valvetronic testin ajaisin itse ohjelmistolla (esim. DIS), siitä ainakin selviää toimiiko anturi ja moottori oikein.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Forssjan
                  Newbiemmer
                  • Feb 2016
                  • 7
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Ääni tälle Eccentric shaft anturille (osa #7). Noita antureita hajoilee ja joskus vika tulee öljystä ko. anutin liittimessä. Oletan kuitenkin, että anturin tiiviste (osa #7) on mennyt vaihtoon samalla kun remppaa on tehty. Ota nyt ainakin koneen suojamuovi pois ekana ja katso ettei anturi ui öljyssä ja että liitin on kiinni.

                  Voihan se toki olla valvetronic moottorikin (osa #9), katso samalla sen liitos kun on muovit irti.

                  Ehkä Valvetronic testin ajaisin itse ohjelmistolla (esim. DIS), siitä ainakin selviää toimiiko anturi ja moottori oikein.

                  Jees kiitos neuvoista. Otin sen suojan äske veke ja irrotin ton anturin liittimen. Totesin siinä ku oli irti et siin oli ns hyytynyttä öljyä semmonen kerros parin pinnin kohalla. Putsailin kummatkin päät siitä ja nakkasin takasin kiinni. Nyt ainakin mitä kävin kokeilee nii tuntuis toimivan. Hopefully oli vaan tosta kiinni.

                  Comment

                  • Forssjan
                    Newbiemmer
                    • Feb 2016
                    • 7
                    • Finland

                    #10
                    Vähän päivitystä tilanteeseen, vikavalo pysy poissa pari pv ja nyt tuli takas, tarkistin taas saman eccentric shaftin sensorin liittimen, ja öljyähän siel pohjalla oli.. Nyt menee anturin tiiviste vaihtoon ja liittimet putsaukseen uudestaan, katotaan riittäiskö tää vai tarviiko vaihtaa koko anturi siihen.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎