Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja pakoputkiston "herääminen" käynnistyessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peissi
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 12
    • Helsinki

    335i ja pakoputkiston "herääminen" käynnistyessä

    Moro!

    '07 335i cabrio tuli hankittua viime viikolla. Nyt muutamana aamuna kun olen auton laittanut käyntiin niin olen tehnyt seuraavan huomion: Käynnistyessä oikeanpuoleinen ulostulo alkaa tupruttamaan savua, mutta vasta noin minuutin jälkeen "herää" vasemmanpuoleinenkin pakoputki.

    Normaalia vai merkki jostain?
    Attached Files
    Now playing:
    E89 '09 Z4 35iA

    Ex:
    F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
    E93 '07 335iA M-Sport
    E90 LCI '08 320iA M-Sport
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    #2
    Aivan normaalia. Siellä on alipaineella toimiva läppä joka aukeaa määrätyissä kierroksissa.
    Jos haluaa että läppä on esim. kokoajan auki, tulppaa siihen alipainekelloon menevä letku siinä vasemmassa takavaimentimessa. Aika hölmön näköistä kyllä kun välillä vaan toisesta putkesta tulee höyryä. Ääni myöskin vähän kovenee kun läppä auki kokoajan.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • WarHead
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2005
      • 774

      #3
      Ensinnäkin, tervetuloa vertaistukiryhmään nimeltään "N54-perhe"!

      Minun mielestä se oikea rööri on auki aina ja vasen tuubi herää kun kierrokset muistaakseni, voi olla eri juttu cabriossa, ylittää 4 tonnia.
      Tai sitten alipailetkuissa jotain häikkää. Liekkö moottorinohjaus vielä tehtaan specseillä?
      Eikös sen töpselin voinu tempasta sieltä takakontista irti, ilman että tuli vikailmoituksta? Viisammat jatkaa...


      Originally posted by Peissi View Post
      Moro!

      '07 335i cabrio tuli hankittua viime viikolla. Nyt muutamana aamuna kun olen auton laittanut käyntiin niin olen tehnyt seuraavan huomion: Käynnistyessä oikeanpuoleinen ulostulo alkaa tupruttamaan savua, mutta vasta noin minuutin jälkeen "herää" vasemmanpuoleinenkin pakoputki.

      Normaalia vai merkki jostain?
      E91 335iAT -08

      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

      Comment

      • Peissi
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 12
        • Helsinki

        #4
        Kiitos nopeista vastauksista! Näin arvelinkin, että kyseessä olisi "ominaisuus", mutta parempi vielä varmistua kun kyseessä on uusi tuttavuus.

        Nyt vaan osia tilailemaan, ihan kaikkia edellisen omistajan ratkaisuja (esim. hiilikuituiset munuaiset) en pysty suodattamaan...
        Now playing:
        E89 '09 Z4 35iA

        Ex:
        F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
        E93 '07 335iA M-Sport
        E90 LCI '08 320iA M-Sport

        Comment

        • BFI18
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1456
          • Turku

          #5
          Läppä toimii seuraavalla tavalla:


          Eli kuormitettaessa avautuu ja tyhjäkäynnillä lämpimänä joskus auki jne.

          Omasta kokemuksesta kun aikoinaan 335i:n hankin enkä tästä tiennyt: Talvella paska homma - läppä jäätyy sopivissa olosuhteissa kiinni eikä aukea ollenkaan ja tuubi jäätyy umpeen. Liitin auki takakontista, voi jättää kyllä exhaust fume flap tai jotain sinnepäin vikakoodin joskus kuulemma.
          Se että, onko äänet paremmat läppä auki, on makuasia, ainakin kovemmat ne on ja höyryt tulee aina molemmista tuubeista.
          G26 i4 M50 Black Sapphire

          Comment

          • Peissi
            Newbiemmer
            • Dec 2015
            • 12
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by BFI18 View Post
            Läppä toimii seuraavalla tavalla:


            Eli kuormitettaessa avautuu ja tyhjäkäynnillä lämpimänä joskus auki jne.

            Omasta kokemuksesta kun aikoinaan 335i:n hankin enkä tästä tiennyt: Talvella paska homma - läppä jäätyy sopivissa olosuhteissa kiinni eikä aukea ollenkaan ja tuubi jäätyy umpeen. Liitin auki takakontista, voi jättää kyllä exhaust fume flap tai jotain sinnepäin vikakoodin joskus kuulemma.
            Se että, onko äänet paremmat läppä auki, on makuasia, ainakin kovemmat ne on ja höyryt tulee aina molemmista tuubeista.
            Ok, hyvä huomio tuo talvikäyttäytyminen. Täytyypä ronklata viikonloppuna.
            Now playing:
            E89 '09 Z4 35iA

            Ex:
            F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
            E93 '07 335iA M-Sport
            E90 LCI '08 320iA M-Sport

            Comment

            • WarHead
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 774

              #7
              Originally posted by BFI18 View Post
              ...läppä jäätyy sopivissa olosuhteissa kiinni eikä aukea ollenkaan ja tuubi jäätyy umpeen... L
              Juu, jopas talvella kuulin, kun naapurifirman VAG-ryhmä huutelin ovenpielestä, että onko pemarilla nuha, ku toinen tuubi ihan kuurassa ja jäässä... Pistin takas, että saapi tulla sillä tuplapiippusilla S5:lla ja A7:lla kokkeilemmaan muuttuuko kesällä duha heinänuhaksi. Ottivat kutsun vastaan...

              Anteeksipyynnöt offtopicista. Tai oikeestaan ei.
              E91 335iAT -08

              -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                #8
                Originally posted by WarHead View Post
                Juu, jopas talvella kuulin, kun naapurifirman VAG-ryhmä huutelin ovenpielestä, että onko pemarilla nuha, ku toinen tuubi ihan kuurassa ja jäässä... Pistin takas, että saapi tulla sillä tuplapiippusilla S5:lla ja A7:lla kokkeilemmaan muuttuuko kesällä duha heinänuhaksi. Ottivat kutsun vastaan...

                Anteeksipyynnöt offtopicista. Tai oikeestaan ei.

                Joo samansuuntaista on kuultu. Läpät auki ollu kyllä jb4:n myötä kokoajan.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2089
                  • Naantali

                  #9
                  Kyllä siitä vikakoodia pukkaa jos liittimen ottaa auki, mut en tiedä onko sillä sit väliä kun ei se menoa haittaa. Jos tulppaa alipaineletkun ei vikakoodia tule ja yhtä helppo homma kuin liittimen aukaisu verhoilun takaa.
                  JB4:ssa on tosiaan ominaisuus millä sen saa rattinapeilla kätevästi auki tai kiinni. Itsellä kyllä se aina auki, paitsi kun mulla oli taka katikin vähän aikaa pois oli ääni jo liian kova, nyt race katit takan ja taas voi ajaa läppä auki
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • reekoon
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 3426
                    • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                    #10
                    farmarissa varmaan sama ideologia eli auton alle ja letku poks tongeilla tukkoon? vai miten te ootte noita tukkineet
                    E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                    JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                    E36 316i Compact Hellrot

                    Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                    Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                    Comment

                    • WarHead
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 774

                      #11
                      Ku se JB4 sullaki asennettu, niin sillä voit asian hoitaa "sivistyneesti" rattien napeilla... Maltahan vielä. Ja farmalillahan tarkoitit varmaan TOURINGilla, eikö?

                      Originally posted by reekoon View Post
                      farmarissa varmaan sama ideologia eli auton alle ja letku poks tongeilla tukkoon? vai miten te ootte noita tukkineet
                      Last edited by WarHead; 01-04-2016, 12:49.
                      E91 335iAT -08

                      -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                      Comment

                      • reekoon
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 3426
                        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                        #12
                        Originally posted by WarHead View Post
                        Ku se JB4 sullaki asennettu, niin sillä voit asian hoitaa "sivistyneesti" rattien napeilla... Maltahan vielä. Ja farmalillahan tarkoitit varmaan TOURINGilla, eikö?
                        Joo näin ajattelinkin. No tämmöinen pitkäkattoinen malli
                        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                        E36 316i Compact Hellrot

                        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                        Comment

                        • poteroa
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 311
                          • Tuusula

                          #13


                          Tervetuloa myös täältä "n54" omistajaksi!

                          Sama homma, -07 335i cabi tuli hankittua muutama viikko sitten.

                          Tuohon löytyy se ns. "Golf tee mod n54" letkun päähän. Mutta tulppaisin myös sen alipainekellon putkenpään jollain, sinne kun menee kuraa niin eipä toimi tulevaisuudessa enää jos sen haluaa käyttöön.

                          Periaatteessa mikä vaan siihen letkun päähän ja vaikka nipparilla kiinni ettei roiku rumasti auton alla. Eikä tule vikakoodia.
                          E53 3.0d Olivin Metallic "Oliivi"
                          E53 3.0d Sapphire Black Metallic "Pappi"

                          Ex: E38 740i Titan silber "Paavo"
                          Ex: E39 523 Touring Kalahari Beige "Bruno"
                          Ex: E93 335iA cabi "Sommer bus"
                          Ex: E34 520i "winter wagen"
                          Ex: E46 320Ci cabrio "prinsessa"
                          Ex: E53 X5 3.0d M-Sport "Karala"
                          Ex: E21 315, E12 520, E60 BMW 525dA Rip: E21 2.0 Tic

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎