Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostamassa autoa saksasta, muutama kyssäri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aama
    Newbiemmer
    • Jun 2016
    • 4
    • Jyväskylä

    Ostamassa autoa saksasta, muutama kyssäri

    Elikkäs tällä hetkellä hakemassa 335i e90 saksasta. Autoon vaihettu Downpipet, IC, Softa, Putkisto.. Mitä luulette tuleeko ongelmaa kilpiin saamisessa?
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    #2
    Eipä tuohon osaa kukaan antaa varmaa vastausta. Jos putkistossa ei ole enää yhtään kattia jäljellä, ei sitä varmasti saa kilpiinkään.

    Riippuu vähän katsastushenkilöstäkin kuinka tarkasti syynää erilaisia muutoksia.

    Jos yksilö miellyttää niin saahan tuon vielä suht helposti katsastuskuntoon.

    Comment

    • ErkkiE
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 594
      • Espoon haja-asutus

      #3
      Saksassahan ollaan katsastuksessa tarkkoja vaihdettujen osien/päästöjen yms. kanssa.

      Saksalaisilta löytyy yleensä kaikenlaista lippulappua muutoksista. ABE (Allgemeine Betriebs Erlaubnis) on lähinnä mallikohtainen tyyppihyväksyntä. Ei tarvitse muutoskatsastaa/merkitä auton dokumentteihin mutta paperi oltava mukana ajossa. Sitten on osia, joista sinänsä on valmistajan paperi mutta joka pitää (vähän suomalaiseen tapaan) muutoskatsastaa ja merkkauttaa auton papereihin.

      Tehoihin vaikuttavat muutokset voivat teoriassa olla ongelmallisia, kun niissä tulee vastaan suomalaiset määräykset moottorin muuttamisesta.

      Joka tapauksessa pyydä myyjältä kaikki mahdolliset dokumentit muutoksista.

      E

      Comment

      • Aama
        Newbiemmer
        • Jun 2016
        • 4
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by ErkkiE View Post
        Saksassahan ollaan katsastuksessa tarkkoja vaihdettujen osien/päästöjen yms. kanssa.

        Saksalaisilta löytyy yleensä kaikenlaista lippulappua muutoksista. ABE (Allgemeine Betriebs Erlaubnis) on lähinnä mallikohtainen tyyppihyväksyntä. Ei tarvitse muutoskatsastaa/merkitä auton dokumentteihin mutta paperi oltava mukana ajossa. Sitten on osia, joista sinänsä on valmistajan paperi mutta joka pitää (vähän suomalaiseen tapaan) muutoskatsastaa ja merkkauttaa auton papereihin.

        Tehoihin vaikuttavat muutokset voivat teoriassa olla ongelmallisia, kun niissä tulee vastaan suomalaiset määräykset moottorin muuttamisesta.

        Joka tapauksessa pyydä myyjältä kaikki mahdolliset dokumentit muutoksista.

        E
        Lähdinkin tästä saksaan päin.. Muutama peli silmän alla. Jos vakiona ostan niim välittömästi DP, JB4, IC, Putkisto uusiks.. Sit vaan pitäis fundeerata vanne asiat.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎