e92 335i
Konin sport iskarit asennettu eilen joka kulmaan ja sitten testiajolle kun lähti
niin edestä kuuluu hidasteisiin ajaessa kolinaa/lonksuntaa minkä tuntee myös lattiassa?
Tarkistin tänään iskarin yläpään mutterin (21mm) auton ollessa maassa, 64nm momenttiavaimella ja naksahti heti eli lienee kiinni niikun pitää.
Muilla kokemuksia / ilmennyt kolinaa kun on alustan vaihtanut, ideoita missä vika voisi olla?
Iskarien vaihdon yhteydessä vaihdettiin:
-uudet e36 m3 pohjaanlyöntikumit eteen
-uudet ylätukikumit eteen molemminpuolin (lemföder, sport alustoille)
-uudet madallus jousilautaset
-uudet koiranluut eteen molemminpuolin (meyle HD)
-uudet kallistuksenvakaajan kumit (OEM)
-uudet ylätukikumit + hilppeet takaiskareille
-uudet alatuet takaiskareille
Kuulostaa tulevan molemminpuolin/keskeltä edestä, parhaiten kuuluu kun ajaa hiljaa hidasteeseen tai siitä alas.
Mitä googlailla koitin tän aamun niin tota iskarin ylätuen 21mm mutuu kaikki tuntuu sanovan, mutta
tuntu olevan kiinni kun tarkistin tänään tosiaan.
Ja koiranluut vedin tiukkaan kans kun auto oli nosturilla mutta luin että pitäisi olla painopäällä myös niissä kun kiristää?
Voiko liittyä kallistuksenvakaajan tankoon? Vaihdoin pelkät kumipuslat sinne.
Otin vanhat kumipuslat irti jolloin tanko tipahti löysäks ja sitten vaan heitin uudet about samoihin jälkii ja takas kiinni?
edit: Käytin äsken autoa vielä nosturilla ja kaivoin netistä vääntömomentit kaikille etupään palikoille ja tarkistin jokaikisen
pultin ja kyllä ne kaikki vaan kiinni oli niinkuin pitää!
Mitään silmäänpistävää en löytänyt taaskaan PAITSI! kysymys kuuluukin: etummainen alatukivarsi (se missä korinpuolella se isompi pusla)
Siitä ku tarras kiinni 2 kädellä ja väänteli ees taas niin heiluu jonkun verran, normaalia?
Mulla myös löytyy uudet Meyle HD puslat tohon mutta ei riittäny 5tonnin prässissä potku irroittaa vanhaa..
Toisaalta jos olisi nämä puslat vikana, niin miten se voi ruveta kolisemaan noin kovaa heti iskarien vaihdon jälkeen? eikö ois pitäny samalla tavalla mekastaa jo aiemmin?
Konin sport iskarit asennettu eilen joka kulmaan ja sitten testiajolle kun lähti
niin edestä kuuluu hidasteisiin ajaessa kolinaa/lonksuntaa minkä tuntee myös lattiassa?
Tarkistin tänään iskarin yläpään mutterin (21mm) auton ollessa maassa, 64nm momenttiavaimella ja naksahti heti eli lienee kiinni niikun pitää.
Muilla kokemuksia / ilmennyt kolinaa kun on alustan vaihtanut, ideoita missä vika voisi olla?
Iskarien vaihdon yhteydessä vaihdettiin:
-uudet e36 m3 pohjaanlyöntikumit eteen
-uudet ylätukikumit eteen molemminpuolin (lemföder, sport alustoille)
-uudet madallus jousilautaset
-uudet koiranluut eteen molemminpuolin (meyle HD)
-uudet kallistuksenvakaajan kumit (OEM)
-uudet ylätukikumit + hilppeet takaiskareille
-uudet alatuet takaiskareille
Kuulostaa tulevan molemminpuolin/keskeltä edestä, parhaiten kuuluu kun ajaa hiljaa hidasteeseen tai siitä alas.
Mitä googlailla koitin tän aamun niin tota iskarin ylätuen 21mm mutuu kaikki tuntuu sanovan, mutta
tuntu olevan kiinni kun tarkistin tänään tosiaan.
Ja koiranluut vedin tiukkaan kans kun auto oli nosturilla mutta luin että pitäisi olla painopäällä myös niissä kun kiristää?
Voiko liittyä kallistuksenvakaajan tankoon? Vaihdoin pelkät kumipuslat sinne.
Otin vanhat kumipuslat irti jolloin tanko tipahti löysäks ja sitten vaan heitin uudet about samoihin jälkii ja takas kiinni?
edit: Käytin äsken autoa vielä nosturilla ja kaivoin netistä vääntömomentit kaikille etupään palikoille ja tarkistin jokaikisen
pultin ja kyllä ne kaikki vaan kiinni oli niinkuin pitää!
Mitään silmäänpistävää en löytänyt taaskaan PAITSI! kysymys kuuluukin: etummainen alatukivarsi (se missä korinpuolella se isompi pusla)
Siitä ku tarras kiinni 2 kädellä ja väänteli ees taas niin heiluu jonkun verran, normaalia?
Mulla myös löytyy uudet Meyle HD puslat tohon mutta ei riittäny 5tonnin prässissä potku irroittaa vanhaa..
Toisaalta jos olisi nämä puslat vikana, niin miten se voi ruveta kolisemaan noin kovaa heti iskarien vaihdon jälkeen? eikö ois pitäny samalla tavalla mekastaa jo aiemmin?
Comment