Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lisää uusia vikoja, kerralla läsäytti monta vikailmoitusta
Collapse
X
-
Originally posted by Croway View Post
ABS anturiF30 320xia
Ex E90 325da
Ex E90 320da
Ex E46 330D
Comment
-
-
Originally posted by Croway View PostAkku mitä? Kengät oli kiinni ja paikallaan kun tsekkasin
Terveisin,
"Kokemusta on, sydämentykytyksiä koettu"Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
Ex list: F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316
Comment
-
-
Originally posted by TeRm0z View PostJos akusta virta loppu, niin tuppaa heittämään kaikki mahdolliset vikailmot taululle käynnistettäessä.
Terveisin,
"Kokemusta on, sydämentykytyksiä koettu"
Abs anturi näyttäs olevan kypsä. Saatana ku alla on ahtovikaa ja dpf tukkoisuutta, laatikon rutinaa ja vitusti muuta vikaa nii eihän tässä kenelläkään rahat riitä laittaa autoa. Mielessä ois muutakin ku teknisten vikojen korjausta. Esim, vanteita, teippipintaa, lastua, subbaria ym muuta. Helvettitätäkö tää bimmerin omistaminen on..
F11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
-
Originally posted by Croway View PostOlin ajanut ehkä 10 km ennenkuin tuo tuli kesken täyskiihdytyksen kiertoliittymästä..? Kokeilin sammuttaa ja käynnistää, hyvin lähti eli ei akussa (vissiin) vikaa ole..? Vai olenko väärässä?
Abs anturi näyttäs olevan kypsä. Saatana ku alla on ahtovikaa ja dpf tukkoisuutta, laatikon rutinaa ja vitusti muuta vikaa nii eihän tässä kenelläkään rahat riitä laittaa autoa. Mielessä ois muutakin ku teknisten vikojen korjausta. Esim, vanteita, teippipintaa, lastua, subbaria ym muuta. Helvettitätäkö tää bimmerin omistaminen on..
G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Latausjännite tarkkailuun, laturin jännitteensäätimen vikaantuminen aiheuttaa myös "jännittäviä" "sähkövikoja" jotka ovat todellisuudessa huuhaata.
Onko AGM-akku vai tavallinen?
Latausjännitteen pitäisi AGM-akulla ajossa pysyä aika tarkkaan 14.7 Voltissa, olikohan tavallisella 14.4? Joka tapauksessa latausjännite ei saa paljon vaihdella, ei ainakaan ylittää 15 Volttia. Vikakoodeistahan tuonkin saa kyllä katsottua.
Reaaliaikaisen latausjännitteen näkee mittariston salavalikosta.
Jos autossa on brake energy regeneration-järjestelmä (kaikissa missä on Start-Stop, tämä on), niin tuo latausjännitteen testaus ei onnistu enää salavalikon kautta.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Kun monia vikoja kerralla tulee, niin ensimmäisenä kannattaa tarkistaa akku ja laturi. Itsellä meni automaattilaatikko vikatilaa kun akku alkoi olla kypsä. Auto käynnistyi kyllä hyvin, mutta silti vika oli akussa. Jännitteet katsomaan salavalikosta tai sitten yleismittarilla. Akun saa testautettua vaikka akkuliikkeessä tai motonet jne.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostAkun saa testautettua vaikka akkuliikkeessä tai motonet jne.
Jos se akku on kolme-neljä vuotta vanha niin itse vaihtaisin suosiolla uuden. Akut nyt ei mahdottomia maksa.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View Post... vaan omalla kohdallani akkutestaus antoi puhtaat paperit vaikka akku olikin finaalissa.
Jos se akku on kolme-neljä vuotta vanha niin itse vaihtaisin suosiolla uuden. Akut nyt ei mahdottomia maksa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by JP-76 View PostLatausjännite tarkkailuun, laturin jännitteensäätimen vikaantuminen aiheuttaa myös "jännittäviä" "sähkövikoja" jotka ovat todellisuudessa huuhaata.
Onko AGM-akku vai tavallinen?
Latausjännitteen pitäisi AGM-akulla ajossa pysyä aika tarkkaan 14.7 Voltissa, olikohan tavallisella 14.4? Joka tapauksessa latausjännite ei saa paljon vaihdella, ei ainakaan ylittää 15 Volttia. Vikakoodeistahan tuonkin saa kyllä katsottua.
Reaaliaikaisen latausjännitteen näkee mittariston salavalikosta.
Jos autossa on brake energy regeneration-järjestelmä (kaikissa missä on Start-Stop, tämä on), niin tuo latausjännitteen testaus ei onnistu enää salavalikon kautta.Originally posted by HTK12 View PostKun monia vikoja kerralla tulee, niin ensimmäisenä kannattaa tarkistaa akku ja laturi. Itsellä meni automaattilaatikko vikatilaa kun akku alkoi olla kypsä. Auto käynnistyi kyllä hyvin, mutta silti vika oli akussa. Jännitteet katsomaan salavalikosta tai sitten yleismittarilla. Akun saa testautettua vaikka akkuliikkeessä tai motonet jne.Originally posted by bmw323it View Post... vaan omalla kohdallani akkutestaus antoi puhtaat paperit vaikka akku olikin finaalissa.
Jos se akku on kolme-neljä vuotta vanha niin itse vaihtaisin suosiolla uuden. Akut nyt ei mahdottomia maksa.Originally posted by HTK12 View PostTämäkin on varmaan paljon kiinni testaajasta ja laitteista. Eli ei se mikään absoluuttinen totuus ole. Kuten totesit, niin akut on kohtuu edullisia kun vertaa muihin mahdollisiin korjauksiin.
Auttaisikohan abs anturien putsailu mihinkään?F11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
-
Originally posted by Croway View PostJep. Testautin akun, kesti kuulemma hyvin kuormitusta eikä akku pitäisi olla finaalissa. Akun ikää en tiedä, tuskin oli alkuperäinen. Pitää tosiaan harkita akun ostoa. Latasin akun täyteen eikä vikavalot mihinkään hävinneet.
Auttaisikohan abs anturien putsailu mihinkään?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEn lähtisi puhdistamaan antureita, eivät välttämättä ehjänä irtoa. Paljon helpompi on katsoa live-datasta ajon aikana millaisia nopeuksia anturit näyttää. Anturit pystyy myös mittaamaan. Mittaamalla pystyy myös selvittämään mikä anturi on rikki. Onko siellä nyt kokoajan nuo DSC ja DBC failuret? Voi olla hyvinkin, että vain yksi abs anturi on rikki, jolloin korjaus on melko edullinen ja nopea. Ennen anturien vaihtamista kannattaa kyllä varmistaa, että missä se vika on. Osa ruletti käy äkkiä kalliiksi. Akussa pitäisi näkyä milloin se on valmistettu.Akku sen verta hankalassa paikassa, mutta pitää vilkaista! Ja on, koko ajan ne vikavalot kojelaudassa päällä. Vituttaa ajaa ku ei voi vakkaria käyttää
F11 LCI 530d xDrive -16
Ex: BMW 325d E90 LCI -09
Comment
-
-
Originally posted by Croway View PostOk. Pitääkö taas tulla sun luo visiitilleAkku sen verta hankalassa paikassa, mutta pitää vilkaista! Ja on, koko ajan ne vikavalot kojelaudassa päällä. Vituttaa ajaa ku ei voi vakkaria käyttää
Joo silloin ei toimi vakkari kun nuo viat on päällä. Ihan hyvä vaan ettei toimi. Auto ei tuossa vikatilassa tajua, jos rengas alkaa sutimaan, niin perä lähtee aika äkkiä alta. Nm. kokemusta on. Toki vittumainen ajaa pitkää matkaa ilman vakkaria.
No kyllähän ne vikakoodit/live-datat voidaan taas vilkaista. Tosin, jos viet jonnekkin korjaamolle selvitettäväksi muiden vikojen takia, niin siellä kyllä varmaan hoituu siinä samalla tuo kuntoon.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment