Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lisää uusia vikoja, kerralla läsäytti monta vikailmoitusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Croway
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 147
    • Karjalan perämetsät

    Lisää uusia vikoja, kerralla läsäytti monta vikailmoitusta

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


    Mistä tämä johtuu? Perä räjhti? Vai?
    Last edited by Croway; 18-08-2016, 12:17.
    F11 LCI 530d xDrive -16

    Ex: BMW 325d E90 LCI -09
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Akku.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Croway View Post
      https://imgur.com/a/jP048

      Mistä tämä johtuu? Perä räjhti? Vai?
      Vikakoodin lukuun taas.
      ABS anturi
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • Croway
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 147
        • Karjalan perämetsät

        #4
        Originally posted by peltone View Post
        Akku.
        Akku mitä? Kengät oli kiinni ja paikallaan kun tsekkasin
        F11 LCI 530d xDrive -16

        Ex: BMW 325d E90 LCI -09

        Comment

        • TeRm0z
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 96
          • Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Croway View Post
          Akku mitä? Kengät oli kiinni ja paikallaan kun tsekkasin
          Jos akusta virta loppu, niin tuppaa heittämään kaikki mahdolliset vikailmot taululle käynnistettäessä.
          Terveisin,
          "Kokemusta on, sydämentykytyksiä koettu"
          Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
          Ex list:
          F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

          Comment

          • Croway
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 147
            • Karjalan perämetsät

            #6
            Originally posted by TeRm0z View Post
            Jos akusta virta loppu, niin tuppaa heittämään kaikki mahdolliset vikailmot taululle käynnistettäessä.
            Terveisin,
            "Kokemusta on, sydämentykytyksiä koettu"
            Olin ajanut ehkä 10 km ennenkuin tuo tuli kesken täyskiihdytyksen kiertoliittymästä..? Kokeilin sammuttaa ja käynnistää, hyvin lähti eli ei akussa (vissiin) vikaa ole..? Vai olenko väärässä?

            Abs anturi näyttäs olevan kypsä. Saatana ku alla on ahtovikaa ja dpf tukkoisuutta, laatikon rutinaa ja vitusti muuta vikaa nii eihän tässä kenelläkään rahat riitä laittaa autoa. Mielessä ois muutakin ku teknisten vikojen korjausta. Esim, vanteita, teippipintaa, lastua, subbaria ym muuta. Helvetti tätäkö tää bimmerin omistaminen on..
            F11 LCI 530d xDrive -16

            Ex: BMW 325d E90 LCI -09

            Comment

            • nappe74
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 2846
              • South Carelia

              #7
              Originally posted by Croway View Post
              Olin ajanut ehkä 10 km ennenkuin tuo tuli kesken täyskiihdytyksen kiertoliittymästä..? Kokeilin sammuttaa ja käynnistää, hyvin lähti eli ei akussa (vissiin) vikaa ole..? Vai olenko väärässä?

              Abs anturi näyttäs olevan kypsä. Saatana ku alla on ahtovikaa ja dpf tukkoisuutta, laatikon rutinaa ja vitusti muuta vikaa nii eihän tässä kenelläkään rahat riitä laittaa autoa. Mielessä ois muutakin ku teknisten vikojen korjausta. Esim, vanteita, teippipintaa, lastua, subbaria ym muuta. Helvetti tätäkö tää bimmerin omistaminen on..
              Tervetuloa bmw-harrastajaksi...
              G30 530e xDrive A M-Sport -20

              ex-Bimmerit:
              F10 525dA xDrive M-Sport -13
              E21 316 -80
              E91 330xdA M-Sport -06
              E53 X5 3.0iA Sport -04
              E91 335xiA M-Sport -08
              E60 530iA M-Sport -06
              E36 320i Cabriolet M-Sport -96
              E91 320d -06
              E39 530iAT M-Sport -01
              E36 328iA -96
              E39 528iA -96
              E36 325i -92

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #8
                Latausjännite tarkkailuun, laturin jännitteensäätimen vikaantuminen aiheuttaa myös "jännittäviä" "sähkövikoja" jotka ovat todellisuudessa huuhaata.

                Onko AGM-akku vai tavallinen?

                Latausjännitteen pitäisi AGM-akulla ajossa pysyä aika tarkkaan 14.7 Voltissa, olikohan tavallisella 14.4? Joka tapauksessa latausjännite ei saa paljon vaihdella, ei ainakaan ylittää 15 Volttia. Vikakoodeistahan tuonkin saa kyllä katsottua.

                Reaaliaikaisen latausjännitteen näkee mittariston salavalikosta.

                Jos autossa on brake energy regeneration-järjestelmä (kaikissa missä on Start-Stop, tämä on), niin tuo latausjännitteen testaus ei onnistu enää salavalikon kautta.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Kun monia vikoja kerralla tulee, niin ensimmäisenä kannattaa tarkistaa akku ja laturi. Itsellä meni automaattilaatikko vikatilaa kun akku alkoi olla kypsä. Auto käynnistyi kyllä hyvin, mutta silti vika oli akussa. Jännitteet katsomaan salavalikosta tai sitten yleismittarilla. Akun saa testautettua vaikka akkuliikkeessä tai motonet jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1828
                    • N/A

                    #10
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Akun saa testautettua vaikka akkuliikkeessä tai motonet jne.
                    ... vaan omalla kohdallani akkutestaus antoi puhtaat paperit vaikka akku olikin finaalissa.

                    Jos se akku on kolme-neljä vuotta vanha niin itse vaihtaisin suosiolla uuden. Akut nyt ei mahdottomia maksa.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by bmw323it View Post
                      ... vaan omalla kohdallani akkutestaus antoi puhtaat paperit vaikka akku olikin finaalissa.

                      Jos se akku on kolme-neljä vuotta vanha niin itse vaihtaisin suosiolla uuden. Akut nyt ei mahdottomia maksa.
                      Tämäkin on varmaan paljon kiinni testaajasta ja laitteista. Eli ei se mikään absoluuttinen totuus ole. Kuten totesit, niin akut on kohtuu edullisia kun vertaa muihin mahdollisiin korjauksiin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Croway
                        Bimmer Rookie
                        • May 2016
                        • 147
                        • Karjalan perämetsät

                        #12
                        Originally posted by JP-76 View Post
                        Latausjännite tarkkailuun, laturin jännitteensäätimen vikaantuminen aiheuttaa myös "jännittäviä" "sähkövikoja" jotka ovat todellisuudessa huuhaata.

                        Onko AGM-akku vai tavallinen?

                        Latausjännitteen pitäisi AGM-akulla ajossa pysyä aika tarkkaan 14.7 Voltissa, olikohan tavallisella 14.4? Joka tapauksessa latausjännite ei saa paljon vaihdella, ei ainakaan ylittää 15 Volttia. Vikakoodeistahan tuonkin saa kyllä katsottua.

                        Reaaliaikaisen latausjännitteen näkee mittariston salavalikosta.

                        Jos autossa on brake energy regeneration-järjestelmä (kaikissa missä on Start-Stop, tämä on), niin tuo latausjännitteen testaus ei onnistu enää salavalikon kautta.
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kun monia vikoja kerralla tulee, niin ensimmäisenä kannattaa tarkistaa akku ja laturi. Itsellä meni automaattilaatikko vikatilaa kun akku alkoi olla kypsä. Auto käynnistyi kyllä hyvin, mutta silti vika oli akussa. Jännitteet katsomaan salavalikosta tai sitten yleismittarilla. Akun saa testautettua vaikka akkuliikkeessä tai motonet jne.
                        Originally posted by bmw323it View Post
                        ... vaan omalla kohdallani akkutestaus antoi puhtaat paperit vaikka akku olikin finaalissa.

                        Jos se akku on kolme-neljä vuotta vanha niin itse vaihtaisin suosiolla uuden. Akut nyt ei mahdottomia maksa.
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Tämäkin on varmaan paljon kiinni testaajasta ja laitteista. Eli ei se mikään absoluuttinen totuus ole. Kuten totesit, niin akut on kohtuu edullisia kun vertaa muihin mahdollisiin korjauksiin.
                        Jep. Testautin akun, kesti kuulemma hyvin kuormitusta eikä akku pitäisi olla finaalissa. Akun ikää en tiedä, tuskin oli alkuperäinen. Pitää tosiaan harkita akun ostoa. Latasin akun täyteen eikä vikavalot mihinkään hävinneet.

                        Auttaisikohan abs anturien putsailu mihinkään?
                        F11 LCI 530d xDrive -16

                        Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Croway View Post
                          Jep. Testautin akun, kesti kuulemma hyvin kuormitusta eikä akku pitäisi olla finaalissa. Akun ikää en tiedä, tuskin oli alkuperäinen. Pitää tosiaan harkita akun ostoa. Latasin akun täyteen eikä vikavalot mihinkään hävinneet.

                          Auttaisikohan abs anturien putsailu mihinkään?
                          En lähtisi puhdistamaan antureita, eivät välttämättä ehjänä irtoa. Paljon helpompi on katsoa live-datasta ajon aikana millaisia nopeuksia anturit näyttää. Anturit pystyy myös mittaamaan. Mittaamalla pystyy myös selvittämään mikä anturi on rikki. Onko siellä nyt kokoajan nuo DSC ja DBC failuret? Voi olla hyvinkin, että vain yksi abs anturi on rikki, jolloin korjaus on melko edullinen ja nopea. Ennen anturien vaihtamista kannattaa kyllä varmistaa, että missä se vika on. Osa ruletti käy äkkiä kalliiksi. Akussa pitäisi näkyä milloin se on valmistettu.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Croway
                            Bimmer Rookie
                            • May 2016
                            • 147
                            • Karjalan perämetsät

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            En lähtisi puhdistamaan antureita, eivät välttämättä ehjänä irtoa. Paljon helpompi on katsoa live-datasta ajon aikana millaisia nopeuksia anturit näyttää. Anturit pystyy myös mittaamaan. Mittaamalla pystyy myös selvittämään mikä anturi on rikki. Onko siellä nyt kokoajan nuo DSC ja DBC failuret? Voi olla hyvinkin, että vain yksi abs anturi on rikki, jolloin korjaus on melko edullinen ja nopea. Ennen anturien vaihtamista kannattaa kyllä varmistaa, että missä se vika on. Osa ruletti käy äkkiä kalliiksi. Akussa pitäisi näkyä milloin se on valmistettu.
                            Ok. Pitääkö taas tulla sun luo visiitille Akku sen verta hankalassa paikassa, mutta pitää vilkaista! Ja on, koko ajan ne vikavalot kojelaudassa päällä. Vituttaa ajaa ku ei voi vakkaria käyttää
                            F11 LCI 530d xDrive -16

                            Ex: BMW 325d E90 LCI -09

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Croway View Post
                              Ok. Pitääkö taas tulla sun luo visiitille Akku sen verta hankalassa paikassa, mutta pitää vilkaista! Ja on, koko ajan ne vikavalot kojelaudassa päällä. Vituttaa ajaa ku ei voi vakkaria käyttää

                              Joo silloin ei toimi vakkari kun nuo viat on päällä. Ihan hyvä vaan ettei toimi. Auto ei tuossa vikatilassa tajua, jos rengas alkaa sutimaan, niin perä lähtee aika äkkiä alta. Nm. kokemusta on. Toki vittumainen ajaa pitkää matkaa ilman vakkaria.

                              No kyllähän ne vikakoodit/live-datat voidaan taas vilkaista. Tosin, jos viet jonnekkin korjaamolle selvitettäväksi muiden vikojen takia, niin siellä kyllä varmaan hoituu siinä samalla tuo kuntoon.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎