Nyt tarvittas viisaampien neuvoja, koska ei ole ratkennut huollossa syystä tai toisesta. Eli lyhykäisyydessään tarina: Keväällä autoon syttyi moottorin vikavalo keltaisena. Auto piuhan päähän ja ilmoitti koodia P0430 ja huollossa sanoivat, että nox-anturi mennyt sököksi. Autoon vaihdettiin nox-anturi ja siitä muutaman viikon päästä sama homma ja valo palaa. Huollossa kertoivat kiristäneen anturia, joka oli jäänyt löysälle. Nyt tänään yllätys taas valo syttyi palamaan ja en ole koodeja vielä lukenut, mutta veikkaisin samaa koodia kuin aiemmin.
Koodia lukiessa lukee ilmoitus P0430 katalysaattorijärjestelmän tehokkuus alle rajan (lohko2). Mitä tässä kannattaisi tehdä ja voiko tosiaan olla, että katit olisi tiensä päässä, mikä kylläkin kuulostaisi erikoiselta. Auto on siis E91 330xi -08 ja moottorina N53 B30 A paperien mukaan. Jos vinkkejä löytyy, niin olisin kiitollinen!
Koodia lukiessa lukee ilmoitus P0430 katalysaattorijärjestelmän tehokkuus alle rajan (lohko2). Mitä tässä kannattaisi tehdä ja voiko tosiaan olla, että katit olisi tiensä päässä, mikä kylläkin kuulostaisi erikoiselta. Auto on siis E91 330xi -08 ja moottorina N53 B30 A paperien mukaan. Jos vinkkejä löytyy, niin olisin kiitollinen!

Comment