Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 DSC yksikkö 5e20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by walde View Post
    Lue aikaisempi viestini ajatuksella. Miten nopeasti vikakoodit poistuvat, tai eivät poistu, riippuu täysin vikakoodille määritellystä itsediagnoosipolusta, ja siitä, minkälaisissa olosuhteissa itsediagnoositesti aktivoituu. Kuten sanoin aiemmin, stattisesti valvottavat vikakoodit (kuten erilaiset virtapiiriviat) voivat tallentua aktiivisiksi, tai poistua kokonaan yhden vian havoinnoinnin tai läpi menneen diagnoositestin jälkeen. Dynaamisesti valvottavilla vikakoodeilla tilanne on totta kai aivan toinen. Itsediagnoosipolut, vikakoodikohtaiset laskurit (joita developer-työkalut kuten INPA usein näyttävät) ja itsediagnoositestien aktivoitumiselle määritetyt olosuhteet on luotu nimenomaan vianhaun luotettavuutta ts. korjaamoa ajatellen. Kuten todettua, on myös mahdollista, että vikamuistihistoria tallentuu tiettyyn ohjainlaitteeseen, josta se voidaan poistaa ainoastaan testilaitteella. Esimerkiksi ZGM/REM voisi olla tällainen ohjainlaite. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö vikakoodi olisi yksittäiseltä ohjainlaitteelta poistunut automaattisesti tietyn ajanjakson jälkeen. Kuten todettua, myös tiettyjen autonvalmistajien testerit tallentevat ja näytävät autokohtaisesti luettuja vikamuistiraportteja, ja vikakoodien historiatietoja - tässä tapauksessa vikamuistia ei lueta autosta, vaan testeristä tai palvelimelta. ISTA:n ja BMW:n tapauksessa voin suhteellisen helposti selvittää tämän, kun sattuu sopiva auto vastaan. Se, että näet testerillä jotain vanhoja vikakoodeja, ei välttämättä tarkoita, että niitä olisi enää alun perin vikakoodin tallentaneessa ohjainlaitteessa "oikeasti" olemassakaan.
    En ole tarkemmin bitti-tasolla noiden vikakoodien ja niiden tilan muutoksia tutkinut, mutta omien havaintojen perusteella siellä todellakin löytyy paljon vanhoja koodeja, jotka ovat jääneet muistiin kauan sitten. Moniin vikakoodeihin tulee mukaan tieto millä kilometrimäärällä ne aktivoituneet, joten niistä voi aika hyvin päätellä kuinka vanha koodi on kyseessä. Toki ei aktiivisten koodien kohdalla lukee not currently present.

    Samat koodit olen löytänyt ISTA:lla ja INPA:lla. En tiedä sitten lukeeko se ne juuri siltä moduulilta vai joltain moduulilta x. INPA:lla kuitenkin yleensä luetaan koodit ohjainlaite kerrallaan, jolloin luulisin sen näyttävän ko. ohjainlaitteen muistissa olevat koodit. Toki INPA:lla pystyy lukemaan koodit kaikilta ohjainlaitteilta kerralla, mutta silloin ei uudempien INPA versioiden kanssa saa koodeihin liittyviä lisätietoja.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • dynss
      BTCF Member
      • Jul 2016
      • 178
      • Kellokoski

      #17
      Juu, vika korjaantu korjaussarjalla. Jarrut ainostaa joutui ilmaamaan
      BMW huollot ja korjaukset
      https://www.micars.fi/
      Puh. 040 166 7576 / Whatsapp

      Comment

      • Lpv
        Newbiemmer
        • May 2017
        • 27
        • Suomi

        #18
        Minulle kävi niin että ajoin jänniksenruhon yli jonka jälkeen dtc/dbc ja flat tyre valo syttyi palamaan, mikähän tuon voinut aiheuttaa? varoitusvalot lähtee kyllä pois kun ottaa virrat hetkeksi pois :think

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Lpv View Post
          Minulle kävi niin että ajoin jänniksenruhon yli jonka jälkeen dtc/dbc ja flat tyre valo syttyi palamaan, mikähän tuon voinut aiheuttaa? varoitusvalot lähtee kyllä pois kun ottaa virrat hetkeksi pois :think
          Joku ABS-anturin johto kenties ottanut kipeää jäniksestä, lue vikakoodit.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎