Announcement

Collapse
No announcement yet.

E91 330Xd Kytkinremontti edessä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonpsa
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 13
    • vilppula

    E91 330Xd Kytkinremontti edessä.

    Moi, elikkä edellämainittuun autoon kytkinremontti edessä. BMW e91 330Xd Vm. 2006. Lastutettu, luvattu n. 290hp ja ~600nm, kytkin rupesi luistatteleen kun kolmosella kiihdyttää. Harkinnassa siis vaihtaa jykevämpi kytkin ja vauhtipyörä. Kysymyksenä siis, (jos muut vaihtanut) mikä kytkin kannattaa laittaa, sen verran lueskellut jo että X5 kytkimiä asennettu mutta meneekö suoraan, ilman mitään kompromissejä? Senkin tiedän että autossa on (kai) jousitettu? kaksoismassavahtipyörä, ja että vakiokytkin kestää vähän yli 500nm. Kannattaako vaihtaa kiinteä vauhtis ja jousitettu levy vai päinvastoin? Autolla ajettu 218000km. Kestäisikö uusi vakiokytkin?:think Ja jos muut vaihdellu, onko kuinka hirveän vittupää homma vaihtaa
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Kytkin- ja vauhtipyöräpaketin valinta riippuu pitkälti siitä, mitä paketilta haluat. Jos pitää olla hiljainen ja poljintuntumaltaan kevyt käyttää, ei jää paljon muita vaihtoehtoja, kuin kaksoismassavauhtipyörällä ja vakioasetelmalla oleva paketti. Jos haluat kestävän setin, eikä jäykkä poljintuntuma tai voimansiirron äänet häiritse tyhjäkäynnillä tai pieniltä kierroksilta vedättäessä, on tollainen kova vauhtipyörä ja esim. Sachsin SRE -765 paineasetelma vakio jousittamattomalla massalevyllä kustannustehokkain ja kestävin vaihtoehto. Se tosin ei ole ihan bolt-on -setti ja voi vaatia muutoksia painelaakeriin, kytkinhaarukkaan ja työsylinteriin, vauhtipyörän ja asetelman kokonaiskorkeudesta riippuen.

    Muuten toi kytkinpaketin vaihto ei paljoa takavetoisen vastaavasta eroa. Akun miinuskaapeli irti, pakoputki irti, lämpösuojat pois, kardaanit pois, vaihdekepin teline irti laatikosta, askin takakannake ja sähköjohdot irti ja siitäpä pääsee jo ottamaan vaihdelaatikon pois. Nelivedon aski on sen verran painava, että kannattaa melkein olla apukädet kaverina.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Noilla tehoilla vakiohilut kestää hienosti. Jos taas ajatuksena on jatkojalostus niin asia onkin jo eri.
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • jonpsa
        Newbiemmer
        • Sep 2016
        • 13
        • vilppula

        #4
        Originally posted by VolvoTDi View Post
        Noilla tehoilla vakiohilut kestää hienosti. Jos taas ajatuksena on jatkojalostus niin asia onkin jo eri.
        Eli kannattaako tilata vaan suoraan uusi vakiokytkin? Ei tarkoituksena jatkojalostaa, piisaa mainiosti ihan noillakin lukemilla

        Comment

        • O-Peksi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 2775
          • Joensuu

          #5
          Uutta vakioo vaan. X1 Autoteile on asiallinen paikka tilata Saksasta.
          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

          Comment

          • megaesa
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 31
            • Vantaa

            #6
            Herätellääs ketkua vähän sillä itsellä olisi sama remontti edessä. Tarkoitus on väsäillä ite joku kylmä viikonloppu ja pitäisi saada varmuutta mitä nyt tilailen ettei vaan jää jostain pikkunippelistä homma kiinni.

            Autona 330xd pre-lci -07 ja lukemat 311/700 - vakiohilppeet kestänee?

            21207532592 x1 Vauhtipyörä
            11227805708 x8 Pultti
            21207536792 x1 Laakeri
            21207573791 x1 Kytkinsarja

            Joku voisi vahvistaa tarvitseeko näiden lisäksi vielä jotain vai onko tuo ok.

            Onko jossain saatavilla vaihto-ohjetta?

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by megaesa View Post
              Herätellääs ketkua vähän sillä itsellä olisi sama remontti edessä. Tarkoitus on väsäillä ite joku kylmä viikonloppu ja pitäisi saada varmuutta mitä nyt tilailen ettei vaan jää jostain pikkunippelistä homma kiinni.

              Autona 330xd pre-lci -07 ja lukemat 311/700 - vakiohilppeet kestänee?

              21207532592 x1 Vauhtipyörä
              11227805708 x8 Pultti
              21207536792 x1 Laakeri
              21207573791 x1 Kytkinsarja

              Joku voisi vahvistaa tarvitseeko näiden lisäksi vielä jotain vai onko tuo ok.

              Onko jossain saatavilla vaihto-ohjetta?
              Ohjeet löytyy esim. BMW TIS ja ISTA:sta. Lisäksi tietenkin monista korjausoppaista.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎